E
Ex-läski mies
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja Ex-läski mies:Myös yhdessä viettämämme aika on vähentynyt, koska minä olen lenkillä tai salilla ja samaan aikaan hän mässyttää sipsejä sohvalla.
Ei jumatsuikka...vai että on se suurinpiirtein vaimon syy, että yhteinen aika on vähenynyt, kun ei suostu sun kanssas lähtemään lenkille ja salille![]()
Mitä jos se vaimo vaikka alkaiskin pudottamaan painoa, mutta ei halua lenkille ja salille, vaan ratsastamaan ja vesijumppaan. Olisiko teillä silloinkaan yhtään sen enempää yhteistä aikaa? Vai kuuluuko sen toisen (eli tässä kohtaa sinun) uhrautua harrastamaan samoja juttuja, vaikkei kiinnosta pätkääkään?
Et ilmeisesti lukenut viestini muuta osuutta, vaan takerruit vain tähän yhteen asiaan. En sanonut, että yhteisen ajan väheneminen on kummankaan syy, mutta niin vain on. Ja se on yksi monista asioista, jotka koko hommaan vaikuttavat. Sitäpaitsi kyllä minä voisin lähteä vesijumppaamaan ja ratsastamaan, no problem.
Pointti on kuitenkin se, että minulle liikunnalliset arvot ovat tällä hetkellä hyvin tärkeitä, hänelle ei. Jos hän liikkuisi edes vähän, arvomme kohtaisivat jollain tavalla, vaikkemme viettäisikään aikaa sen enempää aikaa yhdessä.
Parisuhde on kuitenkin yhteistyötä, jossa yhteistä aikaa pitää järjestää - vaikka sitten joutuisikin tekemään uhrauksia ja välillä jotain, mistä ei itse niin pidä.