Mies jäi työttömäksi, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaillen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaillen

Vieras
Viikko sitten tuli tieto, että mieheni (avokki) jää työttömäksi heti kesälomien jälkeen (elokuussa). Ei saa ammattiliitolta rahaa, mistäs sitten haetaan tukia? kelalta?
Meillä on asuntolaina, vaikuttaako mun tulot hänen saamaansa tuen määrään?
Meillä on 2 vuotias lapsi, otamme hänet pois päivähoidosta. Mistä hänelle virikettä ja ikäistään seuraa? onko jotain srk-kerhoja tms?
Tuntuu, että oon ihan hukassa... Työkkäriinkö otetaan yhteyttä?
Kiitos, jos joku jaksais vastailla :)

Työkkäriin ja kelaan yhteys. Lapsi saa tarpeeksi virikkeitä, kun otetaan mukaan normaalin arkielämään. Siivoamaan miehen kanssa ja tekemään ruokaa yhdessä. Ei ne lapset muuta kaipaa :)

Työkkäriin viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänä käynti (ilman lasta mieluusti). Kelaan niin saatte kotihoidontukea ja hän päivärahaa. Miksei saa liitolta? Asumistukeen huomioidaan vain korot ei lyhennyksiä. Sun tulot ei vaikuta miehen päivärahaan, vai...? Täällä on ainakin avoin päiväkoti, jossa siis yhdessä käydään isän/äidin/isovanhemman kanssa. Ja on päiväkodin alainen. Kysy päiväkodista! Ja sitten MLL on perhekerhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Yks:
Työkkäriin ja kelaan yhteys. Lapsi saa tarpeeksi virikkeitä, kun otetaan mukaan normaalin arkielämään. Siivoamaan miehen kanssa ja tekemään ruokaa yhdessä. Ei ne lapset muuta kaipaa :)

Meillä mies ei siivoa eikä laita ruokaa. Normaalissa arkielämässä lapsi on päivittäin mukana (teen vuorotyötä, joten lapsi on viikolla vaihtelevassa määrin mun kaa kotona), mutta kaipaa jo IKÄISTÄÄN seuraa.

Työkkäristä saa sen peruspäivärahan, eli heti ja nyt mies sinne työkkäriin ilmoittautumaan!

Jos asuntolaina ahistaa, niin pankkiin sopimaan lyhennysvapaasta. Myöntävät tuommoisen helposti, vuosi varmaan olisi lähtöön hyvä.

Sitten stekkaamaan Kelaan, olisiko mahkuja asumistukeen tms.

Sinun tulojesi ei pitäisi vaikuttaa miehen saamaan peruspäivärahaan jota saa tietyn ajan, tämän jälkeen alkaa saada ns. työmarkkinatukea johon puolison tulot vaikuttavat. Eli toivotaan ettei miehesi työttömyys pitkity! En nyt muista kauanko tuota peruspäivärahaa saa, mutta kysele Kelasta. Voimia!

Uusimmat

Yhteistyössä