Mies jäi työttömäksi ja makaa vain päivät sohvalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivostuttaa

Vieras
Raivostuttaa todella, kun töitä ja hommia riittäisi kotona rutkasti, mutta ukko vain makaa sohvalla tekemättä mitään. Itse käyn töissä ja lapset ovat hoidossa. En todellakaan aio passata miestä työttömyysaikana, mutta ärsyttää tämä sikolätissä asuminen.

Minä olin juuri kaksi vuotta lasten kanssa kotona. Sen lisäksi siis, että hoidin lapsia, tein vielä paljon enemmän kotitöitä kuin ukko nyt yksin kotona ollessaan. En haluaisi olla nalkuttava akka, mutta en viitsi hiljaa vierestäkään katsella toisen laiskottelua, kun itse olen väsynyt raatamaan.

menisikö perille teillä sellanen että kuka vaan on kotona pääsääntösesti tekee tietyt jutut?
alkuun saattaa olla vähän apatian poikasta eikä ihan hoksaa mihin vois tarttua, mutta ilman muuta kotityöt kuuluut molemmille :) Jaksamista :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Jätä aamulla töihin lähtiessäsi pöydälle lappu:

"Voisit laittaa tiskit ja imuroida ennen kuin tulen kotiin"

Siihen liitteeksi halit ja pusut kirjallisena...

Mulla oli mies 4kk työtön, aluksi ei mainannut "hoksata" mitä kaikkea voisi tehdä, mutta tällainen lista toimi oikein hyvin :) Mies teki ihan mielellään kun vain kertoi mitä toivotaan ja ystävällisesti.

Varmaan harmittaa. Itse olen kotiäitinä kahden alle 2.v lapsen kanssa päivät, ja siinä lasten hoidon lomassa hoidan myös kotityöt, ettei miehen tarvitse töistä tullessa alkaa siivoamaan/pyykkäämään yms. Jos mies olisi päivät kotona ja itse olisin töissä, odottaisin myös että kotihommat on tehty päivän aikana. Ehkä miehesi on masentunut tilanteesta, eikä mikään huvita, mutta ei aikuinen ja perheellinen voi kovin kauan maata sohvalla masentumassa.. Sellainen "kotityölista" jota täällä jo ehdotettiinkin voisi olla ihan paikallaan.

Yhteistyössä