Mies jäi tänään lomalle ja mietin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvät neuvot kalliit!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvät neuvot kalliit!!

Vieras
.. että miten hitossa me lasten kans jaksetaan sen valittamista koko kuukausi?
Tuskailee ja hermoilee perheelle ja muualla ei saa mitään sanottua vaan mun pitää kaikki hankalat asiat hoitaa. Nyt se täällä kiukuttelee meille, ennen meitä kyllä kiukutteli kaikille ja kaikki luulee, että onpa se nyt tasaantunut lapsen ja avioliiton myötä. Oon siitä yrittänyt sanoa useastikin, että kyllä mulla on murkun ja uhmaikäisen kans ihan riittävästi, ettei jaksais neljättä lasta vaan toisen aikuisen. Mitä teen? Yrittää nytkin tuossa jostain vääntää. Ilmoitin vain, etten aio alkaa sen kaa riitelemään, että aivan sama mitä sanoo... Lasten hoito on täysin mun vastuulla ja siitä onkin sitä mieltä ettei tässä vilkkaasa uhmaikäisessä oo mitään kattomista. Olosuhteiden pakosta jätin puoleksi tunniksi niin täällä se oli sohvalla nukkumassa ja lapsi touhusi omiaan. Tokaisi vain etä oho taisin nukahtaa ja kyseessä todella vilkas 2-vuotias, joka kiipeilee pöydille ja karkailee ulos. Huomasin taas etten voi sille vieläkään jättää..
Apua ja neuvoja kaipailisin!!

Ehdotin sinulle viikon lomaa, joskus kunnon "kuntokuuri" auttaa ei-niin-aikuismaisia miehiä raiteilleen.
Minä en tuollaista käytöstä katselisi/ kuuntelisi aikuiselta ihmiseltä.
Jollet halua hetkiseksi lähteä, keskustelkaa keskenänne.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Laita se jäähylle. Tunti per ikävuosi. ;)

:D

Täytyy sanoa, että usein on tullut mieleen ja joskus vihjannutkin, että vois häipyy jos ei pää kestä sitä, että lapsi kaataa maidon lattialle, kun sen mielestä lattia menee pilalle, mut jos taas itseä ahdistaa niin voi kyllä nakata kahvikupin seinään.. Omasta mielestään on kyllä hyvä kasvattaja, mutta mä taas en usko siihen, että asiat on kunnossa lapsella, jos se pelkää sua, mutta tottelee..

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Ehdotin sinulle viikon lomaa, joskus kunnon "kuntokuuri" auttaa ei-niin-aikuismaisia miehiä raiteilleen.

Ymmärrän kyllä, että ainut keino millä se oppii vastuuta on se, että laitan sen ottamaan sitä, mutta odotan koko ajan, että lapsi kasvaisi ja pelko siitä, että jotain karmeaa tapahtuisi häipyisi multa.. Keskustelu on turhaa, jos esim. tämänpäiväinen puhelu sille sai sen hermostuneeksi..Soitin, että koska tulet, että osaan laittaa ruoan( ettei tarvi kuunnella sitä, että ei oo ruokaa, kun mies tulee väsyneenä töistä) niin vastaus oli tuskainen, että mitä pitäiskö mun nyt tulla ja miksi soitan sitä vali vali vali. Vastasin siihen, että älä hermoile kysyin vain koska tulet ja sitten kun sanoin että aivan sama tuletko vaikka keskiyöllä, niin sitten oli hermoilu ja kiukuttelu siitä, että vittuilin. Eli teit niin tai näin niin aina väärinpäin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ymmärrän kyllä, että ainut keino millä se oppii vastuuta on se, että laitan sen ottamaan sitä, mutta odotan koko ajan, että lapsi kasvaisi ja pelko siitä, että jotain karmeaa tapahtuisi häipyisi multa.. Keskustelu on turhaa, jos esim. tämänpäiväinen puhelu sille sai sen hermostuneeksi..Soitin, että koska tulet, että osaan laittaa ruoan( ettei tarvi kuunnella sitä, että ei oo ruokaa, kun mies tulee väsyneenä töistä) niin vastaus oli tuskainen, että mitä pitäiskö mun nyt tulla ja miksi soitan sitä vali vali vali. Vastasin siihen, että älä hermoile kysyin vain koska tulet ja sitten kun sanoin että aivan sama tuletko vaikka keskiyöllä, niin sitten oli hermoilu ja kiukuttelu siitä, että vittuilin. Eli teit niin tai näin niin aina väärinpäin..

Niin tuttua juttua. Jos mä kysyn koska tulee niin se tarkottaa miehen mielestä et epäilen et se on jossain muualla missä sanoo olevansa. =O

Alkuperäinen kirjoittaja ääh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

onko sun miehes jäänyt kiinni valehtelusta?

Niin tuttua juttua. Jos mä kysyn koska tulee niin se tarkottaa miehen mielestä et epäilen et se on jossain muualla missä sanoo olevansa. =O

Yhteistyössä