Mies jää syksyllä kht:lle ja minä menen töihin, vähän huolestuttaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kyllä mies taaperon kanssa pärjää, mutta ei ole millään muotoa säntillinen lapsen rytmeissä. Lapsi saattaa joutua olemaan joskus tuntikaupalla ilman ruokaa tai likaisissa vaipoissa. Olen kirjoittanut ruoka-ajat jaa muitakin juttuja ylös, mutta mies sanoo aina että unohti, kun kysyn miksi näin kävi että lapsi ei ole saanut ruokaa kuuteen tuntiin. Siis silloin harvoin kun olen ollut poissa kotoa useamman tunnin, on aina käynyt noin.

Lisäksi ei korjaa kahdestaan lapsen kanssa ollessaan juurikaan omiaan eikä lapsen jälkiä, eikä tee kotitöitä, ei kuulemma ehdi. Internetissä viettää aika paljon aikaa. On myöskin aika laiska viemään lasta ulos, esim. viereiseen leikkipuistoon. Olen puhunut asioista, hyvällä sekä pahalla, ilman tulosta.

Pelkään että kun tulen töistä väsyneenä, saan alkaa siivota heti sekaista kotia jossa on lattiat täynnä vaatteita, pöydät täynnä ruuantähteitä ja likaisia astioita yms., ja lapsi on likainen, nälkäinen ja kitisevä.

Tietty on hienoa että mies jää lapsen kanssa kotiin, mutta silti kyllä kannan kovastikin huolta siitä miten se tulee sujumaan, ainakaan ilman että minulta menee hermot.. no ehkä täytyisi vain yrittää olla luottavaisin mielin, ja menettämättä hermojaan, vaikka tiedän ettei se helppoa tule olemaan. En ole itsekään mikään siisteyshullu, mutta lapsen perustarpeet pitää hoitaa ajallaan.

Ei ole kovin hienoa jos lapsi ei saa moneen tuntiin ruokaa ja sinä vielä vapaaehtoisesti jätät lapsesi tuollaiselle vastuuttomalle ihmiselle. Mietihän vielä pari kertaa ja hommaa lapselle kunnon hoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole kovin hienoa jos lapsi ei saa moneen tuntiin ruokaa ja sinä vielä vapaaehtoisesti jätät lapsesi tuollaiselle vastuuttomalle ihmiselle. Mietihän vielä pari kertaa ja hommaa lapselle kunnon hoitaja.

Vai oliskohan lapsen isällä kasvunpaikka?

Ei lapsi saa olla koekaniini kun katsotaan kasvaako isä vai ei. Isän pitää kasvaa ennen kuin lapsi hänelle jätetään. En ikinä jättäis omaa lasta tuollaiselle "isälle".

Ei lapsi saa olla koekaniini kun katsotaan kasvaako isä vai ei. Isän pitää kasvaa ennen kuin lapsi hänelle jätetään. En ikinä jättäis omaa lasta tuollaiselle "isälle".

Pistäisitkö lapsen sitten päiväkotiin ja antaisit isän jatkaa samaan malliin?

Sanot että netissä viettää paljon aikaa, sitä ei hänen kannattaisi tehdä kun lasta hoitaa.. Sinne helposti jämähtää ja sitten esim. unohtuu ne lapsen ruoka-ajat. Itsestäkin huomaan, että kun päivällä pidän tietokoneen ja telkkarin visusti kiinni, niin paljon paremmin tulee kotityötkin hoidettua.

Pistäisin ja eroaisin tuollaisesta miehestä. Etsisin itselleni parempaa seuraa ja lapselleni vastuullisen isäpuolen.

Ei ehdi enää hankkia hoitopaikkaa, 4 kk kuulemma menee.

En tiennyt miehen olevan vastuuton kuin vasta vähän aikaa sitten, kun jätin ekaa kertaa hänet lapsen kanssa pidemmäksi aikaa kahdestaan. Miten sen olisin voinut aiemmin tietääkään. Silloin oli jo liian myöhäistä hankkia hoitopaikkaa.

Onko tää kht:lle jääminen miehen oma toive? Itse varmaan sanoisin, että tämmöisissä asioissa ei voi tapahtua unohduksia, jos näin vielä kerran tapahtuu miehen hoitaessa lasta, täytyy lapsen hoito järjestää jotenkin muuten ja miehen mennä töihin.

Pistäisin ja eroaisin tuollaisesta miehestä. Etsisin itselleni parempaa seuraa ja lapselleni vastuullisen isäpuolen.

Onkin varmaan tosi helppoa.

Minäkin olisin huolissani, jos olisin vastaavassa tilanteessa. Töihin keskittyminenkin voisi häiriintyä, kun pohtisin miten kotona pärjäillään. Kuullostaa vähän siltä, että kamala syksy on tulossa. Jos mies vain on netissä päivät pitkät ja ei huolehdi lapsesta, niin keskeyttäisin kht:n ja hakisin lapselle luotettavan hoitopaikan. Tekisin myös miehelle selväksi, että jos hän ei ole huolehtinut lapsesta ja kodista, niin lapsi menee ulkopuoliselle hoitoon tai esim. mummolle, jos se on mahdollista.

Sanot että netissä viettää paljon aikaa, sitä ei hänen kannattaisi tehdä kun lasta hoitaa.. Sinne helposti jämähtää ja sitten esim. unohtuu ne lapsen ruoka-ajat. Itsestäkin huomaan, että kun päivällä pidän tietokoneen ja telkkarin visusti kiinni, niin paljon paremmin tulee kotityötkin hoidettua.

Sen takia unohtaakin kun sinne juuttuu. Olen kyllä puhunut useasti asiasta, mutta ei tulosta.

No eipä mulla ole enää vaihtoehtoja. lähipiirissä ei ole isovanhempia tms. jotka voisivat lasta hoitaa, ja tosiaan luulin hänen pärjäävän, kun kahdestaan lapsen kanssa ollessa en ole voinut aavistaa että hän olisi tuollainen, ei siitä ole ollut merkkejä. Tosiaan olen nyt vasta viimeisen kk aikana jättänyt lasta pidemmäksi aikaa isänsä kanssa, ihan kokeeksi, ja joka krt sama lopputulos- lapsi pyjamassa iltapäivällä, nukkuu ja syö koska sattuu, eikä pääse ulkoilemaan yleensä koko päivässä.

Kunnalliseen hoitoon ei enää ehdi viedä. Itse voisin jäädä kotiin vielä muuten, mutta rahat eivät tule riittämään.

Minäkin olisin huolissani, jos olisin vastaavassa tilanteessa. Töihin keskittyminenkin voisi häiriintyä, kun pohtisin miten kotona pärjäillään. Kuullostaa vähän siltä, että kamala syksy on tulossa. Jos mies vain on netissä päivät pitkät ja ei huolehdi lapsesta, niin keskeyttäisin kht:n ja hakisin lapselle luotettavan hoitopaikan. Tekisin myös miehelle selväksi, että jos hän ei ole huolehtinut lapsesta ja kodista, niin lapsi menee ulkopuoliselle hoitoon tai esim. mummolle, jos se on mahdollista.

Isovanhemmat ovat tosiaan pois pelistä, ainut on pph tai päiväkoti. Pelkään myös että kamala syksy on tulossa. Olenkin jo sanonut miehelle että alan heti hakea lapselle hoitopaikkaa jos heillä ei suju.

On muuten hyvä isä lapselleen, rakastava ja leikkisä, mutta ei pidä yllä rytmejä ja unohtelee tosiaan asioita.

Jos et saa mitään muutosta miehessä aikaiseksi ennenku sulla alkaa työt, niin teet alkuun niin että soitat miehelle tarkistussoittoja että onko muistanut hoitaa lapsen ruuat jne. jos ei onnistu, niin sitten haet sitä hoitopaikkaa ja käsket miehen töihin. Mitä kotitöihin tulee, niin eiköhän opi esim. pesukonetta käyttämään kun ei ole enää puhtaita vaatteita jne.

Onko tää kht:lle jääminen miehen oma toive? Itse varmaan sanoisin, että tämmöisissä asioissa ei voi tapahtua unohduksia, jos näin vielä kerran tapahtuu miehen hoitaessa lasta, täytyy lapsen hoito järjestää jotenkin muuten ja miehen mennä töihin.

Mies on on yksityisyrittäjä, eikä ole koskaan ollut työntekijänä kenelläkään, eikä hänen alallaan nyt oikein ole edes töitä, siksi ehdotti että jäisi lapsen kanssa kotiin, ja minä menisin vakipaikkaani töihin, kun lapsi on 1,5 v.

Olen juuri noin sanonutkin, ja aion kyllä tosiaan alkaa etsiä hoitopaikkaa jos ei suju.

Tää nyt on vaan hätävararatkaisu, mutta itse ehkä soittelisin töistä aina tauolla, että onhan nyt syöty, ovathan lähdössä ulos ja onhan vaippa muistettu vaihtaa.

Vituttaa varmaan miestä eikä tän näin kuuluisi mennä, mutta eipähän ainakaan pääsisi vetoamaan unohtamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sen takia unohtaakin kun sinne juuttuu. Olen kyllä puhunut useasti asiasta, mutta ei tulosta.

Kuka vahtii lasta ja on hänen seuranaan, kun mies on uppoutunut nettiin? Senhän takia isä on kotona, että tarjoaisi lapselle seuraa, huolenpitoa ja virikkeitä.

Ei ehdi enää hankkia hoitopaikkaa, 4 kk kuulemma menee.

En tiennyt miehen olevan vastuuton kuin vasta vähän aikaa sitten, kun jätin ekaa kertaa hänet lapsen kanssa pidemmäksi aikaa kahdestaan. Miten sen olisin voinut aiemmin tietääkään. Silloin oli jo liian myöhäistä hankkia hoitopaikkaa.

Otat piuhan pois koneesta niin johan alkaa lapsikin saada ruokaa...

Jos ei meno muutu niin en kyllä jättäis lasta kotiin tommosen penikan kanssa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Jos et saa mitään muutosta miehessä aikaiseksi ennenku sulla alkaa työt, niin teet alkuun niin että soitat miehelle tarkistussoittoja että onko muistanut hoitaa lapsen ruuat jne. jos ei onnistu, niin sitten haet sitä hoitopaikkaa ja käsket miehen töihin. Mitä kotitöihin tulee, niin eiköhän opi esim. pesukonetta käyttämään kun ei ole enää puhtaita vaatteita jne.

Juu noita tarkistussoittoja tulen tekemään, ja laittelemaan lapuille tarkat päiväjärjestykset tms.

Mies on vähän "perässä vedettävä" lapsen hoidossa, eli kun olemme kumpikin kotosalla, niin osallistuu kyllä, jos minä sanon mitä pitää tehdä, ei ole tippaakaan oma-aloitteinen. Tyyliin että syöttäisitkö sinä lapselle lounasruuan sillä aikaa kun minä silitän pyykkiä tms.

Olen odottanut sitä oma-aloitteisuutta tulevaksi, ja olen tosiaan alkanut nyt tässä kesän aikana olla pidempiä pätkiä poissa, ihan kokeilun vuoksi.

Noh, toissa viikolla olin vuorokauden reissussa, lapsi oli kulkenut vaippasillaan koko päivän, eivätkä olleet käyneet ulkona. Syönyt ei ollut paljon mitään niistä mitä olin varannut, oisko unohtunut tms..:-/

Mies on on yksityisyrittäjä, eikä ole koskaan ollut työntekijänä kenelläkään, eikä hänen alallaan nyt oikein ole edes töitä, siksi ehdotti että jäisi lapsen kanssa kotiin, ja minä menisin vakipaikkaani töihin, kun lapsi on 1,5 v.

Olen juuri noin sanonutkin, ja aion kyllä tosiaan alkaa etsiä hoitopaikkaa jos ei suju.

Tää on aika radikaali ratkaisu, mutta entä jos sanot miehelle että kun kodinulkopuolista hoitopaikkaa ei nopeasti saa, niin voisit kysyä neuvolasta neuvoa että kuka tällaisessa tilanteessa voisi miestä auttaa perhetyöntekijä? lastensuojelu? Saisiko tällainen uhkaus liikettä mieheen? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sadö:

Kuka vahtii lasta ja on hänen seuranaan, kun mies on uppoutunut nettiin? Senhän takia isä on kotona, että tarjoaisi lapselle seuraa, huolenpitoa ja virikkeitä.

Lapsi leikkii samassa huoneessa niin että häntä on helppo vahtia sivusilmällä, muut ovet ovat kiinni. Eikä ole kovin iso koti.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:

Tää on aika radikaali ratkaisu, mutta entä jos sanot miehelle että kun kodinulkopuolista hoitopaikkaa ei nopeasti saa, niin voisit kysyä neuvolasta neuvoa että kuka tällaisessa tilanteessa voisi miestä auttaa perhetyöntekijä? lastensuojelu? Saisiko tällainen uhkaus liikettä mieheen? :whistle:

Joo jos menee hermot sitten syksyllä, niin ihan takuulla tuota kokeilen.

No eipä mulla ole enää vaihtoehtoja. lähipiirissä ei ole isovanhempia tms. jotka voisivat lasta hoitaa, ja tosiaan luulin hänen pärjäävän, kun kahdestaan lapsen kanssa ollessa en ole voinut aavistaa että hän olisi tuollainen, ei siitä ole ollut merkkejä. Tosiaan olen nyt vasta viimeisen kk aikana jättänyt lasta pidemmäksi aikaa isänsä kanssa, ihan kokeeksi, ja joka krt sama lopputulos- lapsi pyjamassa iltapäivällä, nukkuu ja syö koska sattuu, eikä pääse ulkoilemaan yleensä koko päivässä.

Kunnalliseen hoitoon ei enää ehdi viedä. Itse voisin jäädä kotiin vielä muuten, mutta rahat eivät tule riittämään.

Mutta jos mieskin menisi töihin niin eikös silloin nopeammin järjesty hoitopaikka?

Yhteistyössä