Mies ja sen naispuolinen ystävä; ylireagoinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustat sukat turhasta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mustat sukat turhasta?

Vieras
Ollaan miehen kans oltu yhdessä päälle vuosi ja alkuun pystyin suhtautumaan tähän ystävään vieraanvaraisesti ja lempeästi, ei haitannut että mies vietti silloin tällöin aikaa hänen kans jne...

Sit kuulin et tän naisen äiti on "kuullu miehestä niiiiin paljon *vink vink*" ja tämän kuulin siis mieheltäni kun oli tämän naisen vienyt tämän vanhemmille kaupunkireissun päätteeksi ja naisen äiti oli sitten höpissyt miehelleni tällaista. Ja aikaisemmin kuulemma kysellyt että mikseivät mieheni ja tämä nainen olisi "yhdessä", tämä siis ennenkuin tiesi minun olemassaolostani.

Nyt sitten parisen viikkoa takaapäin lukaisin (joo tiedän ei sais) miehen puhelimesta käydyn tekstiviestittelyn naisen kanssa. Mieheni oli kehaissut naisen uutta fb kuvaa kauniiksi (okei voihan kaverillekin niin sanoa...) ja sitten oli puhe yhdestä tapahtumasta jonne olin halunnut mennä jo viime vuonna mutta ei päästy, mieheni lupasi että mennään sitten yhdessä ens kerralla. Niin eiköhä tää nainen sit ollut kusellyt mieheltäni tulenko minä mukaan vaiko enkö, ja todennut että olis paaaljon kivempaa kun he menisivät kahden. Samoin lähestyvä tapahtuma (ens su) jonne olin halunnut itse palavasti päästä ja nainen ängennyt mukaan, ja taas sama kysely. Sekä sitten vielä kuukauden päästä olevaan konserttiin olisi kiva päästä niin että minä en ole mukana.

Kesällä käytiin festareilla niin rttä tämä nainen oli mukanamme ja jäi yöksi, jolloin mua ei vielä haitannut yhtään. Mutta nyt kun mieheni lähetti viestin että voiko tämä nainen tulla sunnuntaisen konsertin jälkeen meille yöksi (maanantaina meillä molemmilla aikainen herätys), en voinut muuta sanoa kuin että just.

Suututtaa, sillä tämä tapahtuma mikä jäi viime vuonna väliin, jätin menemättä koska luettuani viestit en halunnut istua naisen kanssa edes samassa autossa. Ja nyt mieheni on sitä mieltä että ajattelen liikaa, kun itdeäni vaan suututtaa että eikö mies näe että tää nainen on ehkä kiinnostunut hänestä, ollut pidemmän aikaaki?

Suututtaa se että ajattelen näin ja se etten kehtaa miehelleni myöntää että olen tässä tilanteessa tajuttoman mustasukkainen. Ennnyt liiallisuuksiin asti ja tiedän että miestäni ei tämä nainen kiinnosta (se on 100%) varmaa. En vain pidä siitä että tämä nainen ei haluaisi minua mukaan mihinkään.... Argh.!

No kuulostaa kyllä siltä, että nainen on miehestäsi kiinnostunut, miksi muuten hän vonkaisi koko ajan miehesi seuraa niin, että sinä et ole paikalla. Eli ymmärrän tunteesi, mutta ymmärrän myös, että tuosta on vaikea miehelle puhua, koska heidän ystävyyttään et varmaan voi kieltääkään. Jos luotat mieheesi, se on kuitenkin pääasia. Tosin itseäänhän se nainen tuossa vaan kiduttaa, kun hengailee miehesi kanssa edelleen.

mua nyt ois jo vähemmästäkin ärsyttänyt tuo. Jos ovat olleet kauan hyviä ystäviä niin voihan olla, että a) sillä ei ole mitään tunteita (naisella miestäs kohtaan) ja ovat vaan HYVIÄ ystäviä b) se on ihastunut.
kysy sun mieheltä avoimesti mitä mieltä hän on, et hän vois vähän pohtia heidän suhdettaan. Kerro miltä susta tuntuu, ja ÄNGE NIIDEN MUKAAN. JOs on miehes hyvä ystävä, niin sen opitäis kyllä pystyä suodattamaan sut ja ottamaan mukaan tapahtumiin. Voithan olla mukana ja olla ystävällinen tälle naiselle, mutta myös olla ns. sen naisen ja miehen välissä. Toimitte siellä kuin pariskunta, vaikka se nainen olis mukana. toiv. ymmärsit, vähän sekavaa

Lisäys fb kuvaan, se oli muutamaa vuotta vanha kuva jossa naisella oli vielä kunnolla hiuksia ja oli vielä jonkun näköinen, okei tosi inhasti sanottu mutta hänellä nyt hiukset ovat äärimmäisen huonossa kunnossa (hiusraja vetäytynyt), ja suoraan sanottuna kyllä tiedän että mieheni on sen verran pinnallinen että ei ainakaan ulkonäöltä kiinnosta... Silti satutti lukea kuinka hän on kehunut naista kauniiksi.

En voikaan kieltää, enkä halua, sillä ei miehelläni ole ystäväpiiri kovinkaan laaja... Häiritsee vain se käyttäytyminen. Okei nainen on äääääärimmäisen ujo, ja se osasyy miksi ei viihdy ku ei saa sanaakaan suustaan ku oon mukana... Minkä vuoksi en haluais änkeä mukaankaan...

Ymmärsin kyllä, ja sanotaan se et pidempään mieheni on tän naisen tuntenu kuin mut et voihan se olla (ainakin miehen puolelta) vaan hyvää ystävyyttä mut kyl sit pitäis mun mielestä sietää se toisen kumppani varsinkin kun tilanne on se etten väkisin änge mukaan vaikka venemessuille (hypoteettinen, itseä ei kiinnosta vaan lainkaan), mutta kun on kyse asiasta joka mua kiinnostaa niin en halunnut vetäytyä mutta en osaisi suhtautua naiseen....

Tuntuu silti että niin turhasta suuri metakka mutta en pidä tästä yhtään!

On se kyllä niinkin, että jos on kerran 100 prosenttisen varmaa ettei miehelläsi ole minkäänmaailman romanttisia tuntemuksia tuota naista kohtaan, niin hän kyllä tekee pelin selväksi tämän kanssa. Ihan varmasti sanoisi naiselle että " olet ihan kiva, mutta tässä ei ole muuta ja mä rakastan nykyistä puolioani. Ystäviä voidaan olla, mutta ei yhtään sen enempää." Näitä sanoja ei ap:n mies ole tainnut sanoa? Tuskin sanookaan. On siis otettu huomiosta eikä se tunnu häntä haittaavan. Tuolla mentaliteetilla pettäminen on vain ajan kysymys.

Älä ole ap noin sinisilmäinen.

Ystäviä voi olla, mutta ystävyydelläkin on rajansa. Sun miehesi ei niitä rajoja jostain syystä halua tälle naiselle luoda.

[QUOTE="vieras";27357648]miksi muuten hän vonkaisi koko ajan miehesi seuraa niin, että sinä et ole paikalla[/QUOTE]

Esimerkiksi siksi, että nainen viihtyy ap:n miehen seurassa, mutta ei ap:n? Enkä todellakaan tarkoita, että se nainen ei pitäisi ap:sta, joidenkin ihmisten kanssa vaan on kivempaa kahdestaan. Mulla on sekä mies- että naispuolisia ystäviä ja tuttuja joiden kanssa on todella hauskaa jutella tai viettää aikaa kahdestaan, mutta jos heidän puoliso tai joku toinen ystävä on paikalla, ei enää olekaan niin kivaa, vaikka henkilö olisi mukava ja kaikinpuolin ok.

Tuo on kyllä hankala tilanne. Mä uskon että mies ja nainen voivat olla vaan ystäviä, mutta silti olisin mustasukkainen jos mies peruisi mun kanssa sovittuja menoja ollakseen jonkin toisen naisen kanssa, tai ottaisi tämän naisen mukaan kun haluaisin olla mieheni kanssa kahdestaan. Toisaalta pahoittaisin mieleni myös vaikka se miehen aikaa vaativa ystävä olisi miespuolinen. Ottaisin asian puheeksi mutten korostaisi sitä että mieheni on toisen NAISEN kanssa, ettei mies tulkitisi tai tuntisi niin että syytän/epäilen häntä pettämisestä tmv. , vaan sitä että mies ei vietä minun kanssani aikaa niin paljon kuin kaipaisin, ja koen että kahdenkeskinen aika minun kanssani ei ole hänelle tärkeää.

Nainen onneksi asuu toisella paikkakunnalla joten näkemisiä on suht harvoin, mutta se että ne kun olennhaaveillut pääseväni mieheni kanssa kahden ulos, ja tämä nainen änkee sinne ja miehen mielestä ok, mutta mulle taas olo et voi kun kiva kun en sit osaa olla ku koko ajan olo et piikki lihassa. Onks sit kuinkakin kivaa mennä konserttiin ja olo tollanen? Jaaa-a

Mun mielestä sen pitäis olla niin, että sä ja miehes menette yhdessä niihin tapahtumiin, jotka molemmille tärkeitä JA siitä keskustellaan, tuleeko tämä nainen mukaan. Miksi joka kerta pitää päästä mukaan? Ja vielä teille yöksi. Ymmärtäisin, jos olisi selkeästi teidän molempien ystävä.

10: kiteytit aika hyvin... En ihmettele ettei nainen viihdy kun olen mukana kun on ujo jne, eikä tunneta... Itse koitin kovasti ottaa hänet huomioon festareilla ettei olis hällä ulkopuolinen olo, en kiehnännyt miehen kanssa ja pysyttelin itse ns. Kolmantena pyöränä koska halusin antaa tilaa tälle ystävyydelle.

Viestit luettuani asenteeni on toinen; en usko että haluan ottaa naista huomioon enää sillä saralla enkä halua pidättäytyä halaamasta miestäni, mikä on taas väärin ku ajattelee että pitöis antaa tilaa ystävyydelle...

Ja mitä tulee pelisääntöihin, mieshän ei ole selväksi tätä tehny naiselle ettei todellakaan haluaisi olla hänen kanssaan vaan minun, vaikka kyllä suhteemme alkuun mies hehkutti minua tälle naiselle... Tuntuu ettei mies tajua sitä että naisella on tunteita, kun mainitsin kerran asiasta, hän naurahti ja sanoi vain että pah, minustako, ja eipä tuo ole mitään sanonut/tehnyt asian eteen....

Miehesi on aika ajattelematon ja nainen on kiinnostunu aika kovasti miehestäsi.

Koita kestää, itse mies kaverinsa valitsee.
Sä voisit puhua sille miehen kaverille suoraan jos sua harmittaa.
Ei sun tarvi jäädä mistään pois sen takia että nainen kyselee ootko mukana,
kasvata selkäranka itselles!

Juu ja en pitäny siitä et mies halus sopii asian tekstiviestillä nyt ku näkeminen on kortilla (hällä iltavuoroo ja mulla aamuvuoroo).. Sanoin vaan että en pidä viestillä sopimisesta että jutellaanpa sitten kun tuut kotiin (joka tarkoittaa että ajatus aikaisesta nukkumaanmenosta katosi sen siliän tien), ja tiedän jo valmiiksi että mies suhtautuu asiaan huvilla, nauraa ja kiusoittelee mustista sukista jne, ja tuntuu etten nyt jaksaisi sellaista. Varmaan raivostun ja sepä kiva ilta sitten onkin ääh >.<

Kuulostaa oudolta. Itse asiassa vähän samanlaiselta kun itse aikoinaan olin vastaavassa tilanteessa onnellinen että miehelläni oli ystäviä. Joo, nainen vonkasi riittävästi ja mieshän sortui. Samalla sortui sit meidä liitto vaikkei uuden ystävättären kanssa mitään tullutkaan. Multa meni luottamus. Ja mä idiootti vielä kannustin exääni olemaan ystäviensä kanssa...

Vastaavassa tilanteessa, kun mua ei haluttu mukaan, kyse oli siitä, että mun kumppani ja se toinen nainen paneskeli keskenään ennen pitkää, ja jäi siitä kiinni. Ja mua syytettiin koko ajan sairaalloisen mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi..

Ei kuulosta tosiaankaan kivalta, jos olet mukana ns. kolmantena pyöränä. Ja varsinkin nyt kun tiedät tämän naisen toivovan, että et olisi mukana. Ymmärrän minäkin sen, että joskus kaverin kanssa on mukavampi olla, jos puoliso ei ole mukana, mutta mielestäni miehesi ei toimi reilusti sinua kohtaan.

Mun miehellä on naispuolisia kavereita, mutta kuvailemasi tilanne ei ole TODELLAKAAN OK. Jos nainen teillä pyörii nurkissa niin sano sille suoraan back off, se on sentään sunkin koti! Ja miehen pistät vähän miettimään asioita, että mitä se haluaa. Toi selvästi loukkaa sua ja mieskin sen varmasti tietää sisimmässään.

Selkeästi ihastunut sun mieheen ja miehesi pitää naisen toivoa yllä tapaamalla tätä. Ei ujo nainen lähde varattua miestä jahtaamaan, ellei ole siinä uskossa, että on mahiksia. Mene mukaan joka paikkaan niin nainen tajuaa, että sinä ja miehesi olette yhdessä. Älä anna mitään extra-tilaa niiden ystävyydelle. Miehet on aika huonoja kertomaan suhdejuttuja naiskavereille tai kavereille yleensäkään. Että pidä vaan omastasi kiinni häpeilemättä.

No jos mies naureskelee, niin luulis sillä sitten olevan hyvä selostus sille, miks se nainen ei halua sua mukaan. Mulla itellä on useampikin miespuolinen kaveri, mutta mun mies on kyllä aina tervetullut mukaan meidän tapaamisiin, jos vaan haluaa. Itseasiassa nykyään, kun meillä lähes kaikilla on pieniä lapsia, niin tavataan lähinnä perheiden kesken. Ehkä sitten joskus taas koittaa se aika, kun voidaan ottaa porukalla kuppia...

Mieheni on kyllä hyvä mies, kaikin puolin... Ihan toista maata verrattuna ex-aviomieheeni joka oli kuin teinipoika jne...
Juu ja onhan hyvistä miehistä pulaa varmasti, mutta kyllä olen silti sitä mieltä et kun mun reviirille tungetaan ni en siitä pidä. Mies ehkä sinisilmäinen kuvitellessaan ettei nainen ole kiinnostunut.

Ongelmana on että olen itse ollut aina liian kiltti ja tiedän että tuntu inhalta kun on kaverin kanssa ja se on liimautuneena kumppaniinsa koko ajan, varsinkaan jos en kumppania tunne ja tällä yritän selittää itselleni sitä miksi nainen ei halua minua mukaan. Totuuden siemen ehkä, mutta häiritsee minua silti.

En halua pakottaa miestäni valitsemaan "joko minä tai se", sillä en halua sitä että vuosien päästä miestä harmittaa ettei ole ystäviä enää ja syyttäisi minua siitä. Vaikkakin epätodennäköinen skenaario ehkä mutta en halua tilanteeseen jossa toinen sanoo että sun takia mun elämä on perseestä ku ei oo ystäviä.

Ja tosiaan, enhän minä tiedä mitä tapahtuu kun he kahden tapaavat ja vaikka tiedän että mitään tuskin tapahtuu (mies nimittää ystäväänsä välillä hieman huonosti piikittelee ulkonäköä yms mulle, vaikka aina toteaa että ei sillä ystävänä ollessa oo merkitystä. En usko että mitään tapahtuu mutta se että tällaista tapahtuu muillekin on omiaan mielikuvitukselle...

Yhteistyössä