mies ja petetty lupaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten suhtautuisitte tällaiseen? Mitä tekisitte?

Teillä on syvä kriisi suhteessa. Muita ongelmia ei ole kun yksi erittäin suuri. Sä haluat toisen lapsen, mies ei. Olette eron partaalla tämän asian vuoksi. Lopulta mies sanoo, että toinen lapsi saa tulla mutta vain jos menette naimisiin. Sä epäröit ja ihmettelet ehdotusta. Mies vakuuttaa, että vauva saa tulla heti kun olette naimisissa. Naimisiinmeno on hänelle erittäin tärkeä asia ja sitten vasta hän suostuisi toiseen lapseen.

Menette naimisiin. Teillä kuitenkin pysyy ehkäisy käytössä (kondomi). Sä kysyt asiaa mieheltä ja mies vastaa ettei olekaan enää varma haluaako koskaan enää lapsia ja ei aio luopua ehkäisystä.

Hautaatko omat haaveet toisesta lapsesta? Piilotat katkeruuden ja petetyksi tulleen tunteet? Elät sen asian kanssa, että miehesi valehteli ja "huijasi" sinut naimisiin? Vai eroatko kaikkien edellä mainittujen syiden takia?

Ehkä tuosta kannattais keskustella? Sehän on anyway sama mennä naimisiin, kun on kersojakin jo. Onpahan helpompaa kaikin puolin. Mutta jos on lapsesta puhuttu ja vihreää näytetty, niin olishan se hyvä keskustella vielä. Hänen mielensä voi hyvin muuttuakin. Onko hänellä muita syitä, esim taloudellisia? Pelottaa vaikkapa työpaikan puolesta? Miehet monesti murehtii töistä, Suomessahan nimenomaan työ on tärkeintä.

Oletko onnellinen? Tyytyväinen sutheeseen? Ilmeisesti olet..ethän muuten menisi naimisiin?

Kieltäydyt menemästä sänkyyn kumiukon kanssa.

Okei tosi hölmö neuvo :ashamed:
Mutta jos kerran on jo yksi lapsi, ja suhde kunnossa kerran naimisiin menitte, niin kai sitä voisi sitten tyytyä yhteen lapseen?

ei helvetissä haudata unelmia. naisen on tehtävä ne lapset jotka naisen on tehtävä. niin se vaan menee. sä et saa ikinä rauhaa jos jätät lapsen tekemättä. se tulee vainoamaan sua vanhuuteen asti. miehiä, hyviäkin on vielä muitakin maailmassa. jos tämä "rakas mies" ei tue sinua tai halua jakaa unelmaasi, jätä se.

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Ehkä tuosta kannattais keskustella? Sehän on anyway sama mennä naimisiin, kun on kersojakin jo. Onpahan helpompaa kaikin puolin. Mutta jos on lapsesta puhuttu ja vihreää näytetty, niin olishan se hyvä keskustella vielä. Hänen mielensä voi hyvin muuttuakin. Onko hänellä muita syitä, esim taloudellisia? Pelottaa vaikkapa työpaikan puolesta? Miehet monesti murehtii töistä, Suomessahan nimenomaan työ on tärkeintä.

Oletko onnellinen? Tyytyväinen sutheeseen? Ilmeisesti olet..ethän muuten menisi naimisiin?

Ollaan yritetty keskustella mutta mies sanoo vaan ettei tiedä haluaako koskaan enää lapsia. Muuta ei osaa siihen sanoa. Kyllä varmasti pelkää ja miettii tuota taloudellistakin puolta, etenkin kun heilläkin on lomautuksia tiedossa.

Tuohon onnellisuuteen en osaa sanoa mitään. Meidän ainoa ongelma sillon oli tuo, että kaipasin epätoivoisesti toista lasta. Meillä oli kondomi sillonkin ehkäisynä ja mies unohti sen kerran. Tuli raskaaksi mutta meni kesken heti alkuunsa. Mies sanoi suoraan että niin oli parempi ja sen jälkeen on ollut erittäin tarkka ehkäisynä kanssa, niinkuin tietenkin pitääkin jos ei lasta toivo. Mulle se oli musertava asia eikä mies ymmärrä että musta tuntuu kaiken aikaa siltä että joku puuttuu. Vuoden verran melkein jaksoin yrittää saada miestä ymmärtämään, kunnes en enää nähnyt muuta vaihtoehtoa kun ero. Mieskin tuntui ymmärtävän eikä ainakaan omien sanojensa mukaan kokonut että painostin, pakotin tai yritin kiristää. Sitten mies ehdotti tuota naimisiinmenoa ja toista lasta. Ja sillon, mä olin hyvinkin onnellinen ja tyytyväinen suhteeseen. Tuntui, että kaikki on täydellistä. Mutta nyt... en osaa sanoa. Olen vihanen ja surullinen. Olo on petetty. Häistä on jo 8 kuukautta ja tämä asia on koko sen ajan hiertänyt meidän liittoa.

No kyllä kokisin tuleeni huijatuksi enkä osais mieheen enää luottaa. Luulen että se olisi ainoa vaihtoehto että joko mies pitäisi sanansa tai sitten lähtisin menemään. Mieshän on käytännössä huijannut naimisiin lupaamalla jotain mitä ei ilmeisesti edes aikonut pitää. Jos miehes ei olis luvannut toista lasta niin silloin mun mielestä olis parempi totutella ajatukseen yhdestä lapsesta koska ei toista voi lapsia pakottaa tekemään mutta lupaus on lupaus ja tuo on kuitenkin niin iso asia että itse ottaisin eron sen vuoksi jos mies ei lupaustaan pitäisi. Itse olen kokenut vähän samantapaisen tilanteen ja sydän murtui kokonaan, meillä tosin oli kyse ensimmäisen lapsen yrittämisen ajankohdasta josta mies muutti mieltään.

Pistele kumeihin reikiä neulalla! ;)

Ei vaiskaan. Minusta miehesi on ollut epäreilu ja huijannut sinua. Mutta koska teillä on jo yksi lapsi, miettisin eroa kyllä tosi tarkkaan, ennen kuin toteuttaisin sen. Ehdotan että menette parisuhdeterapiaan, jossa ulkopuolinen asiantuntija voi puolueettomasti arvioida tilanteen ja antaa eväitä (jos niitä on annettavissa) suhteen jatkumiseen.

Sulla on kyllä tosi vaikea tilanne, otan osaa!

Niin ja vielä piti minun sanoman: tulevan lapsen etu on, että isäkin häntä haluaa. Sen pitää olla yhteinen päätös, muuten siitä tulee herkästi sun projekti ja sun vastuu. Eli esim. erolla kiristämällä ei ehkä kannata lasta pukata. Jotenkin sun pitäisi saada miehen pää käännettyä tai sitten haudata haaveet pikkusisaruksista.

Oletteko muuten istuneet alas ja listanneet paperille yhdessä plussat ja miinukset, jos teille ei tule lasta ja jos taas tulee lapsi? Kaksi lappua, toinen "Lapsi tulee" ja toinen "Lapsi ei tule". Sitten avoimesti laitatte siihen hyvät puolet, myös esikoisenne kannalta ajateltuna. Huonoihin puoliin myös uhkakuvat.

Minkä ikäinen olet? Onko sulla mahdollisuus odottaa vielä kauan, että miehen mieli muuttuu? Tosiasiahan on, että miehet voi niitä lapsia saada myöhemminkin ja jos päättääkin haluta toisen lapsen etkä sä enää sitä pysty antamaan niin nuorempaa vaan kehiin. Anteeksi tämä; jos teillä on hyvä suhde niin eihän näin tietenkään käy.

Itse painiskelen vähän samantyyppisissä ongelmissa, sillä haluaisin vielä yhden lapsen, mutta mies ei. Mulla tulee ikä vastaan eli jos ei sitä lasta kohta tule niin sitten se jää toteutumattomaksi haaveeksi. Toki kaikkea ei voi saada elämässä, mutta niin monesta muusta haaveesta olen luopunut että tämän haluaisin saada. Joten ymmärrän sua kyllä hyvin. Tuo lupaus lapsesta naimisiinmenon jälkeen oli todella julmasti tehty, jos ei alunperinkään aikonut suostua siihen. Jaksamista!

Yhteistyössä