Mies ja miehen lahjaostot!!!! Ärsyttää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ärripurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Ärripurri"

Vieras
Joka joulu sama ärsytys alkaa, vaikka kuinka ajattelen, että nyt en vaan välitä!!!!

Mies ostaa jouluna lahjoja kaikille sukulaisilleen, kyselee onko tämä ja tuo hyvä jne. Seurustelumme alussa sain jotain, mutta jostain syystä ei näe tarpeeliseksi minun joululahjojen ostoa enää...

Kyllä häneltä lahjan saa hänen siskot, veljet, äidit, isät, sisarusten lapset, meidän omat lapset, mutta ei niin hyvää tuuria ole, että mulle ostais.. Päinvastoin pitää meidän välistä lahjanantoa ihan turhana...

Itse esitän, ettei se haittaa, mutta joka joulu alkaa tuo niin ärsyttävä ärsytys hiipiä!! Jotenkin tuntuu, että taidan merkitä hänelle vähiten tai jotain... Luulisi että elämänkumppani olisi se jota ensimmäisenä muistaisi, mutta hääpäivätkin meinaa välillä ihan ohi mennä...

Tätä se teettää kun yliromanttisen ja järkimies kohtaa... Ärsyttää!!! Mutta miksi sitten ylipäätään ostaa kenellekään aikuiselle mitään. Ostettaisiin vain lapsille kerran lahjojen antaminen on huuhaata. Kyllä anopille kuulemma pitää lahja ostaa, kun ovat auttaneet meitä mm. silloin kun olin sairaalassa tuota kuopusta tekemässä.. Ja sitten se miehelläkin alkaa rönsyillä, mutta ei koskaan niin, että mulle asti tulis mitään. Ärsy...

Ei se lahja nyt mitään merkkaa, mutta, kun romanttisena sieluna ajatelen, että minulle nyt ykkösenä ostais...Vaikka vain villasukat, mutta ei niin ei...

Kunhan tuntoja puran...

Miksi esität miehellesi, että se ei haittaa, jos kuitenkin haittaa? Ei miehetkään mitään ajatustenlukijoita ole. Ensi vuonna hyvissä ajoin esität miehellesi omat joululahjatoivomuksesi ja sanot, että sinua haittaa olla ilman joululahjaa.

Eipä tähän muuta voi kommentoida kuin että miehesi oikeasti luulee, ettet välitä lahjoista, koska niin sinä esität. Ei kukaan ole ajatuksen lukija.

Eks-anoppini suuttui, siis ihan oikeasti suuttui minulle, kun yhtenä jouluna vein hänelle paketin, vaikka hän oli sanonut, ettei halua mitään. Jouduin viedä paketin avaamattomana pois. Sen jälkeen olen kyllä aina ottanut todesta, jos joku sanoo, ettei välitä lahjoista.

Meillä taas mies menee aaton aattona tai sitä edeltävänä päivänä ostamaan mulle täsmälleen sen tai ne mitä mä oon tarkalleen toivonut (ei osaa ostaa mitään yllättävää). Sen sijaan mä oon marraskuun alusta asti harkinnut, suunnitellut ja hankkinut lahjat kaikille muille, myös hänen vanhemmilleen ym. Mies ei käsitä mikä määrä aikaa, vaivaa ja RAHAA mulla menee. Muttakun ei niitä kertakaikkiaan voi jättää hänen vastuulleenkaan.

Nytkin on anopille par'aikaa ostamassa jotain jotain dvd-soitinta, jotta hekin pääsevät nykyaikaan. Eilen katteli jotain koriste-esinettä netistä ja ihan kutsumalla kutsui minut katsomaan ja kertomaan, että oisko tämä hyvä!!

Minulla joulufiilis näissä kateuksissani laskee vauhdilla pakkasen puolelle. Yritän kaikeni, etten vaan välittäisi, mutta joulua kohti kohta savuakin alkaa tulla korvista. Ja ukko vaan kyselee, että väsyttääkö sua, kun oon vähän asiasta allapäin...

Enkä taatusti sano mikä mua vaivaa, kun sittenhän se ostaa lahjan vain velvollisuuden tunteesta, ei aidon välittämisen vuoksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Ärräpurri;22727501:
Nytkin on anopille par'aikaa ostamassa jotain jotain dvd-soitinta, jotta hekin pääsevät nykyaikaan. Eilen katteli jotain koriste-esinettä netistä ja ihan kutsumalla kutsui minut katsomaan ja kertomaan, että oisko tämä hyvä!!

Minulla joulufiilis näissä kateuksissani laskee vauhdilla pakkasen puolelle. Yritän kaikeni, etten vaan välittäisi, mutta joulua kohti kohta savuakin alkaa tulla korvista. Ja ukko vaan kyselee, että väsyttääkö sua, kun oon vähän asiasta allapäin...

Enkä taatusti sano mikä mua vaivaa, kun sittenhän se ostaa lahjan vain velvollisuuden tunteesta, ei aidon välittämisen vuoksi...
Jos et halua sanoa, mikä sua vaivaa, niin ainahan voit odottaa, että mies sen arvaa itse. Mutta ehkä ei ainakaan kannata pidätellä hengitystä odotellessa.

En minäkään osta vaimolle mitään, vaikka monille muille ostankin. Mutta minun vaimoni ei olekaan itsekäs, turhamainen eikä lapsellisen pikkumainen lahja-asioissa.

Eikö jokaisen pitäisi tuntea sen verran puolisoaan, että tietää tykkääkö toinen lahjoista ja kuinka tärkeitä ne hänelle ovat? Ja toiseksi, sen verran pitäisi mun mielestä jokaisen välittää kumppanistaan, että pystyisi vähän tsekkailemaan, että minkälaisista asioista toinen pitää tai mitä se voisi tarvita.

Mun mies tietää, että tykkään lahjoista, mutta hänellä ei ole kykyä ostaa mitään omin päin. Mun pitää kirjottaa paperille tarkalleen joku hajuvesi tms. mistä tykkään. Jos en näin tee, niin se tuo mulle jonkun kynttilänjalan tms. Olis kiva, että joskus tuntis, että mua on ajateltu ja haluttu yllättää ja ilahduttaa..

Velvollisuudestahan se tuntuu muillekkin ostavan. Älä nyt oikeasti pilaa joulumieltäsi sillä, ettet puhu mitään! Kun mies seuraavan kerran kysyy, mikä sua vaivaa, sano, että susta tuntuu pahalta kun se ei sulle osta mitään. Olen varma, että hän hämmästyy aidosti, ja sanoo oikeasti luulleensa, ettet sinä halua mitään.

Miehet ovat sellaisia, että ottavat kirjaimellisesti, mitä heille sanoo. Ja tuntuuhan hän susta välittävän, kun kysyy, mikä sua vaivaa.

[QUOTE="mies";22727531]En minäkään osta vaimolle mitään, vaikka monille muille ostankin. Mutta minun vaimoni ei olekaan itsekäs, turhamainen eikä lapsellisen pikkumainen lahja-asioissa.[/QUOTE]

Ajatella, jos juuri sinä olet aapeen mies! Luulet, että vaimosi ei halua mitään, mutta täältä näetkin hänen todelliset ajatuksensa..

Kyllä se voi välittämisen vuoksi olla siitä huolimatta että sanot että lahjan haluaisit. Ihan pöllöä ajatella että miehen pitäisi osata lukea ajatuksesi, siitä huolimatta että olette naimisissa. Ei kukaan voi tietää mitä toinen tahtoo, jos ei asiaa kerro. Haittaisiko se oikeasti mitään vaikka mies ostaisi lahjan velvollisuudesta, niin kai hän tekee muitakin kohtaan?

Alkuperäinen kirjoittaja eks-miniä;22727569:
Ajatella, jos juuri sinä olet aapeen mies! Luulet, että vaimosi ei halua mitään, mutta täältä näetkin hänen todelliset ajatuksensa..

Tokkopa. Uskoisin kyllä huomaavani, jos asuisin naisen kanssa joka luulee että välittäminen osoitetaan tavaroilla.

No joo.. ei toi ihan ok mun mielestä oo, että mies panostaa noin paljon äitinsä lahjaan, mutta vaimoansa ei mieti ollenkaan.

Kyllä meilläkin panostetaan muitten lahjoihin, mut toisillemme ei osteta mitään.
Mä tosin ihan oikeestikaan en halua mitään, kun tuntuis vähän hölmöltä et mies ostais jotain, mitä en välttämättä ees tarvii. Rahat kuitenkin on yhteiset, eikä sitä oo mitenkään liikaa.

[QUOTE="mies";22727599]Tokkopa. Uskoisin kyllä huomaavani, jos asuisin naisen kanssa joka luulee että välittäminen osoitetaan tavaroilla.[/QUOTE]

Eipä siinä tavarasta olekaan kyse.. Eihän lahjan tarvi edes olla tavaraa. Siinä on kyse toisen huomioimisesta ja osoittamisesta, että haluan sinulle hyvän mielen ja välitän sinusta. Mutta eihän sitä kaikki tajua ei...

[QUOTE="mies";22727599]Tokkopa. Uskoisin kyllä huomaavani, jos asuisin naisen kanssa joka luulee että välittäminen osoitetaan tavaroilla.[/QUOTE]

Tyypillinen miehinen ajattelutapa. :D
En mä ainakaan luule niin, mutta mieltäni lämmittää, kun saan mieheltäni paketin. Ja minusta myös on mukavaa ostaa jotain miehelleni. Välittämisen kirjo on laaja, ja minun osaltani siihen kuuluu myös toisen muistaminen niin jouluna, syntymä- tai hääpäivänäkin.

Teillä on omat tapanne, enkä arvostele sitä. Älä sinäkään muiden! Hyvää joulua! :)

Ap:sta vielä sen verran, että selvästikin mies osaa antaa lahjoja ja miettiä mistä toinen tykkää (jos kerran netistä oikein surffailee koriste-esineitä äidilleen..). Silloin tuntuu vähän hassulta, ettei oma vaimonsa eteen näkisi samaa vaivaa.

Mä en osta mun miehelle mitään eikä mun mies osta mulle mitään, ellei sitten saada jotain hyvää lahjaideaa. Lahja lahjomisen vuoksi on ihan turhaa yhteistaloudessa, turhat kamat on pois yhteisestä potista.

Itse olen mielummin ilman lahjaa kuin otan vastaan "huonon", oli se sitten miten hieno tahansa.

Mä oon saanut välillä lahjaksi ihanan rakkauskirjeen mieheltäni. Ei aina ole kyse siitä että arvostaa materiaa. Mä arvostan miestä joka arvostaa mua, rakastaa mua ja osoittaa sen.

[QUOTE="suski";22727647]Mä en osta mun miehelle mitään eikä mun mies osta mulle mitään, ellei sitten saada jotain hyvää lahjaideaa. Lahja lahjomisen vuoksi on ihan turhaa yhteistaloudessa, turhat kamat on pois yhteisestä potista.

Itse olen mielummin ilman lahjaa kuin otan vastaan "huonon", oli se sitten miten hieno tahansa.[/QUOTE]

Mun vakiolahja miehelle on arpapaketti. Saa raaputella jännityksissään josko se onni potkaisisi, vielä ei ole kohdalle osunut. Ehkä tänä jouluna.. ;)

[QUOTE="mies";22727531]En minäkään osta vaimolle mitään, vaikka monille muille ostankin. Mutta minun vaimoni ei olekaan itsekäs, turhamainen eikä lapsellisen pikkumainen lahja-asioissa.[/QUOTE]

Salaa suree varmasti. En yhdistäisi adjektiiveja itsekäs, turhamainen tai lapsellisen itsekäs jos haluaa itselleen omalta mieheltään yhden joululahjan. Lähinnä normaalia ihminen tulee mieleen.

Ap:sta vielä sen verran, että selvästikin mies osaa antaa lahjoja ja miettiä mistä toinen tykkää (jos kerran netistä oikein surffailee koriste-esineitä äidilleen..). Silloin tuntuu vähän hassulta, ettei oma vaimonsa eteen näkisi samaa vaivaa.

Sinä osuit juuri siihen asian ytimeen!!! Sanoinhan muistaakseni aloitusviestissäni, että ostais edes vaikka villasuka tai vaikka jätti-ison ruusukimpun ja paketois sen!

Kateushan minua vissiin riepoo! Olisi niin mukava jos mies näkisi tuon lahjanetsimisvaivan minunkin vuokseni, mutta ei niin ei. Siellä anoppilassa on sitten niin kiva istua ja kärvitsellä, kun muut avaavat mieheni rakkaudella valittuja lahjoja. Minä se venyttelen sormia varmaan tänäkin vuonna ja hymyilen tekohymyä, kun anoppi ilahtuu niin ihanasta lahjasta...

Vaatijatyyppiä en ole, mutta yliromanttinen kyllä olen. Se myönnettäköön...

Yhteistyössä