Mies ja lapset kaupassa osa 1 (joku muu voi jatkaa osalla 2 )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Mies ja lapset kävivät kaupassa, luvassa oli lapsille irtokarkkipussit, paino max 400 gr.

Tulivat kaupasta, ja lapsilla oli kummallakin kilon pussit kourassa!! :headwall:
"Kyllä mä sanoin niille että punnita välillä, muttei ne totellut" :headwall:
Eikö mies tosiaan voi tajuta että sitä seistään vieressä valvomassa paljonko äysäävät pussiin??
Sitten tuo vielä oli ottanut meillekin (=itselleen ) lähes yhtä ison pussin. :o

Minä olen tänään ilkeä äiti ja jaan pussukat kolmeen osaan, tälle illalle, ensi lauantaiksi ja sitä seuraavalle! Hah! Luulivatko tosiaan että saisivat yhdelle illalle tuollaiset määrät mässyä??

Alkuperäinen kirjoittaja mä kun luulin että me syödään paljon karkkia:
Oho. Aika isot pussit teillä saa muutenkin lauantaikarkeiksi.

Noita irtokarkkeja on niin paljon eripainoisia, muutama suklaapalanen tai toffeepalanen vastaa monta pientä karkkia. Jos pussissa paljon isoja niin painoa voi olla enemmän, jos pieniä niin vähemmän.

Todella tuttua myös mieheni kanssa. Hän kun pääsee irti irtokarkkiosastolle, niin vaikka kuinka vannottaisin, että ota ihan pieni pussillinen, niin vähintään 700g tulee aina. Helposti kilokin. Mies parka kun ei ole lapsena karkkia saanut, kuvittelee kai kaiken karkin loppuvan maailmasta jos hän ei sitä sillä siunaamalla sekunnilla syö. Oikeasti aikuinen mies syö karkkia kunnes maha on kipeä (juu, ei ole silti yhtään ylipainoinen) ja huono olo. Mitenhän sitä itse aikanaan lapsensa kasvattaa niin, että kaikkea karkkia ei enää aikuisena (eikä edes lapsena) tarvitse kaksin käsin lapata napaan kuin viimeistä päivää, vaan voi myös säästää osan pussista ja syödä myöhemmin ja ihan pikkuisenkin kerralla ja että ensi karkkipäivä tulee ihan yhtä varmasti kuin edellinenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Noita irtokarkkeja on niin paljon eripainoisia, muutama suklaapalanen tai toffeepalanen vastaa monta pientä karkkia. Jos pussissa paljon isoja niin painoa voi olla enemmän, jos pieniä niin vähemmän.

:o

siis kappalemäärän mukaanko sitä karkkia syödään? kyllä 400g karkkia on liikaa ihan kelle vaan, koostui se sitten isommista tai pienemmistä karkeista.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
en enää ihmettele mistä ne ylipainoiset mukulat tulee...

Justiinsa. Siitähän se tulee, että kerran viikossa syödään 400 g karkkia. Kyllä esim 100g joka päivä syötynä on jo liki kaksinkertainen määrä!

Ei siis sillä ole merkitystä, jos yhtenä päivänä syö, mutta ei joka päivä.

Ei meillä ole ketään ylipainoista. Poju on kukkakeppi ja tyttökin normaalin rajoissa, vaikka hänellä sääntelen makean syönnin. Karkkia saavat lauantaisin (yleensä sama pussi riittää monta päivää, heillä on jemmoja ), sipsejä vain synttäreillä, ei muroja aamiaiseksi tai välipalaksi, limsaa ei osteta.

Ei meillä ole ketään ylipainoista. Poju on kukkakeppi ja tyttökin normaalin rajoissa, vaikka hänellä sääntelen makean syönnin. Karkkia saavat lauantaisin (yleensä sama pussi riittää monta päivää, heillä on jemmoja ), sipsejä vain synttäreillä, ei muroja aamiaiseksi tai välipalaksi, limsaa ei osteta.

No oli miten oli, niin kyllä 400 grammaa on melko paljon karkkia. Itse tässä vedän Ässämix-pussia, ja en tahdo 180 grammaa saada alas. Onko kovakin sokerihumala lauantaisin yleensä?

meillä ostetaan se jumbopussi, onkohan se 250 vai 300g, ja siitä riittää kepeästi koko 5-henkiselle perheelle karkkipäiväksi. karsea ajatus, että joku söisi 400g karkkia yksin ja kerralla! :o

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

siis kappalemäärän mukaanko sitä karkkia syödään? kyllä 400g karkkia on liikaa ihan kelle vaan, koostui se sitten isommista tai pienemmistä karkeista.

A) Minusta ei ole maailman loppu jos lapsi saa joskus tuon verran karkkia. riippuen tietty iästä mutta en usko, että ap:n lapset nyt mitään pari vuotiaita ovat. Jos ei edes lapset ole ylipainoisia ja hampaat hoidetaan kunnolla niin kyllä kai sitä nyt joskus saa herkutella kunnolla :)

B ) Siitä oon samaa mieltä, että samanverran karkkia siinä pussissa on, oli kyse isoista tai pienistä karkeista. 400g on 400g oli karkit millasia tahansa :)

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:

No oli miten oli, niin kyllä 400 grammaa on melko paljon karkkia. Itse tässä vedän Ässämix-pussia, ja en tahdo 180 grammaa saada alas. Onko kovakin sokerihumala lauantaisin yleensä?

Ei, koska ruokailupakko ennen pussin avaamista vähentää vatsan tilavuutta, ei ne jaksa niin kovasti syödä karkkia. Sitten jää sunnuntaille ja jakavat kavereitten ja vanhempien (aikuisten ) sisarustensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

No kappalemääränkin mukaan toki :whistle:
Ja uskallan sanoa, että meillä ei enää ole karkkipäiviä: ne EI toimineet. Oon niin huono karkkipoliisi... Nykyään karkkia saa vaikka joka päivä, ja EN oo huono äiti :p Määrä tietty on rajoitettu. Ja se määrä voi olla vaikka vaan yksi marianne-karkki tai joskus jopa patukka päivässä. Ei se ketään tapa, ja päästiin niistä ikuisista karkkisodista eroon. Ja mä kun lasken makeat keksitkin tavallaan karkeiksi, ja niitä meillä kyllä on aina siis kaapissa.

Hampaat pestään huolella. Kuopuksella ja keskimmäisellä ei oo reikiä hampaissa, esikoisella 1 reikä.

Alkuperäinen kirjoittaja AleXAN harmailee:
No kylläpä nous haloo tuosta karkin määrästä :o saahan sitä kerran viikossa herkutella ;)

No, minähän sen haloon itse nostin kilosta karkkia. Parille päivälle jaattuna, ja kavereitten ja sisarusten kanssa jaattuna tuo määrä, 400 gr, ei ole niin iso.

Mutta kilo on minusta jo kovasti liioteltua, nyt menen pistämään määrät pienemmiksi ja loput jemmaan; ruoka on syöty, on aika päästää pedot saaliin kimppuun.;)

Parille päivälle jaattuna, ja kavereitten ja sisarusten kanssa jaattuna tuo määrä, 400 gr, ei ole niin iso.

mutta siis eikö joka muksu saa sen saman määrän? niin mitäs siinä on sisarusten kanssa jakamista kun kaikilla on ne omat säkit?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Parille päivälle jaattuna, ja kavereitten ja sisarusten kanssa jaattuna tuo määrä, 400 gr, ei ole niin iso.

mutta siis eikö joka muksu saa sen saman määrän? niin mitäs siinä on sisarusten kanssa jakamista kun kaikilla on ne omat säkit?

Kirjoitin tuossa aikaisemmin että antavat myös aikuisille sisaruksilleen, silloin kun nämä ovat käymässä, ihan hyvästä tahdosta ja jakamisen ilosta.

Yhteistyössä