Mies ilmoitti, että syksyllä mennään viikoksi etelään ja jouluna kolmeksi viikoksi

  • Viestiketjun aloittaja matti matkaaja
  • Ensimmäinen viesti
matti matkaaja
Kuulostaa ensi alkuun upealta, ja toisaalta onkin sitä, mutta silti mua pännii ja pahasti.

Mies tietää, että haluan käyttää lomiani (joita on kertynyt äippälomalla) opiskeluun. Se on elintärkeää. SILTI hän hiostaa osallistumaan megapitkille etelänlomille:/ Tuntuu, ettei minun opiskeluillani ole mitään väliä.

Ja ei, en voi opiskella etelässä. Ei siitä tule mitään, kokeiltu on. Lastenhoidoksi ja biitsillä löhöilyksi se menee!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi sun elämää. Mies lähtee lomalle ja ottaa lapset mukaan ja sä saat rauhassa yksin opiskella kotona?
Ei se halua lähteä lapsen (alle 2 v, ainokainen) kanssa kahden ihan ymmärrettävistä syistä! En mäkään haluaisi, olisi liian rankkaa.
 
tiukka täti
hmmm, nää matkustusjutut menee mun mielestä siihen kategoriaan, josta keskustelaan puolison kanssa, eikä vaan ilmoteta, että näin tehdään. ihan kuin sulla ei olis sanavaltaa ollenkaan. pidä puoles, äläkä anna miehen pompottaa sua kuinka tahtoo. opiskelet ensin kaikki pois, lomailuun on aikaa myöhemminkin ja teidän lapsikin saa siitä sitten huomattavasti enemmän irti kunhan vähän kasvaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi jesta sentään... elä elämääs ja nauti täysin rinnoin >:)
multa ei tarvis ees kahta kertaa kysyy et lähettäskös...
Mitä jestas sentään siinä on, kun opiskelut roikkuu ja se harmittaa? Ja mies vaan haluaa lomailla lomailemasta päästyään? Voitaisiinhan me lomailla mun valmistumiseni jälkeenkin, olisi kiva saada mieheltä tukea työläässä loppurutistuksessa:/ Kivahan se joo on, että ongelmana ovat liiat etelänlomat. Mutta se loppututkinto on mulle hirmu tärkeä, ja sen rästissolo ahdistaa:/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiukka täti:
hmmm, nää matkustusjutut menee mun mielestä siihen kategoriaan, josta keskustelaan puolison kanssa, eikä vaan ilmoteta, että näin tehdään. ihan kuin sulla ei olis sanavaltaa ollenkaan. pidä puoles, äläkä anna miehen pompottaa sua kuinka tahtoo. opiskelet ensin kaikki pois, lomailuun on aikaa myöhemminkin ja teidän lapsikin saa siitä sitten huomattavasti enemmän irti kunhan vähän kasvaa.
Juuri näin minäkin ajattelen! Aina pitäisi olla juoksemassa lomilla miehen stressin ja työahdistuksen takia, viis minun opiskeluaikatauluistani. Tuntuu, että minun tavoitteillani ja elämäni päämäärillä ei ole mitään väliä:/ Lisäksi en saa palkankorotusta (joka on ihan huomattava) ennenkuin valmistun. eli menetämme rahaa myös koko ajan ,kun roikun töissä puolivalmiina.
 
Mun mielestä lomat on kans semmosia, mistä yhdessä sovitaan, vaikka toinen sit hoitaiski maksupuolen. Entäs jos sä haluaisitki pohjoseen? Ja opiskeluki on tärkeetä! nimim. opiskeleva kotiäiti ja lapsi 1v5kk

MUOKS: Musta tuntuu kans välillä, et mun opiskelut ei oo kenenkään mielestä tärkeitä, mut kyl ne vaan on. Muista säkin se, ja pidä puoles! Sittenhän se vasta oiski kiva lomailla, ku ois tutkintotodistus kourassa :) Tsemppiä! Toivon, et miehes ymmärtää. Ja ymmärrän et tommonen ärsyttää..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkumymmeli:
Mun mielestä lomat on kans semmosia, mistä yhdessä sovitaan, vaikka toinen sit hoitaiski maksupuolen. Entäs jos sä haluaisitki pohjoseen? Ja opiskeluki on tärkeetä! nimim. opiskeleva kotiäiti ja lapsi 1v5kk

MUOKS: Musta tuntuu kans välillä, et mun opiskelut ei oo kenenkään mielestä tärkeitä, mut kyl ne vaan on. Muista säkin se, ja pidä puoles! Sittenhän se vasta oiski kiva lomailla, ku ois tutkintotodistus kourassa :) Tsemppiä! Toivon, et miehes ymmärtää. Ja ymmärrän et tommonen ärsyttää..
Tsemppiä sinnekin opiskeluiden kanssa:)! Maksumiehenä omasta osastani lomia olen ihan minä itse kun työssä taas käyn, joten siksikin tuo yksipuolinen ilmoittelu on tylsää. Mies maksoi hoitovapaalla lomat ja pikkulomia varmaan jatkossakin.
 

Yhteistyössä