mies huomenna töihin, jännittää miten pärjään näiden kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
eli 2 lasta meillä nyt...mies lähtee huomenna isyysloman päätteeks töihin ja jään yksin näiden kanssa...
en oo missään vaiheessa ottanu paniikkia et miten selviin näiden kanssa, mut NYT JÄNNITTÄÄ!!

esikoinen 1,5v ja tää uutukainen 2vkoa....

Kokemuksesta voin sanoa että hyvin se menee, suosittelen että kipaiset heti aamusta alkosta pari pulloa halpaa valkkaria ja pussillisen jotain hyvää siideriä, päivä meneekin sitten rattoisasti tissutellessa.

Hyvä ystävä oli juuri kuluneen viikon ensimmäistä kertaa kahdelleen samanikäisten lasten kanssa mitä sinulla ja ilmeisen hyvin hän on pärjännyt! Reippaasti vaan puistoilemaan ja kutsut kavereita kylään, niin hyvin se menee :hug:

Hyvin sä pärjäät. Mulla sama tilanne muuten paitsi että mies lähti lopullisesti kun vauva oli 5 pv. ( esikoinen 1v8kk ) Nyt olen 3 vk ollut ihan vaan lasten kanssa ja kaikesta huolimatta on ihanaa kun on nämä kaksi pientä hoidettavana. :)

Päivä kerrallaan, älä suunnittele alkuun ainakaan mitään kovin aktiivisia päiviä, vaan lähdet katsomaan mihin kykenet ja sit teet realistisia suunnitelmia.
Mun mielestä riittää, että käyt kaupassa, kokkaat ja viet isomman lapsen leikkipuistoon päivittäin siinä samalla kun opettelet vauvan päivärytmiä.

Lasten kasvaessa sit ehtii enemmänkin.
(mulla oli samaan aikaan neljä alle kouluikäistä, ja mäkin olen vielä elossa :P )

Hyvin se menee ihan varmasti. Työtä on, siitä ei ole epäilystäkään, mutta kyllä se kovasti antaakin. Ihana seurata sisarusten kasvamista.

Itsellä on henkilökohtaisesti nyt vasta haastavaa näiden kahden kanssa (2-vuotias ja 10-kuinen).
Isompi on uhmaiässä ja pienempi kiipeää joka paikkaa ja sotkee esikoisen leikit.
Huutoa ja kiukkuamista siis riittää, mutta ulkoilu ja säännöllinen päivärytmi auttaa jaksamaan.

Nyt tuntuu ettei päivässä tunnit riitä et kaiken ehtis tehdä...ja vielä päälle oon tosi väsy, vaikka joitain öitä oon saanut hyvin nukkua...
ja jotenki ahdistaa et esikoinen joutuu aaaaina odottaa kun hoidan vauvaa ( imetän, vaihdan vaippaa, hyssyttelen jne... )
toki olen sitten esikoisen kanssa kun pienempi nukkuu..

No mut, eiköhän tää ala sujumaan kun saadaan arki rullaamaan ja vielä ristiäiset alta pois!

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
eli 2 lasta meillä nyt...mies lähtee huomenna isyysloman päätteeks töihin ja jään yksin näiden kanssa...
en oo missään vaiheessa ottanu paniikkia et miten selviin näiden kanssa, mut NYT JÄNNITTÄÄ!!

esikoinen 1,5v ja tää uutukainen 2vkoa....

Jännitin täysin samaa asiaa aikanani!!! Voin luvata että jossain vaiheessa kaikki helpottuu, rytmit ja muut ottaa aikansa... Toivon teille antoisia hetkiä, sulla on mahdottoman ihana paikka katsoa sisarussuhteen syntyä <3 Rankkaakin on mutta kaikki vielä palkitaan! Jos minäkin selvisin, sinäkin selviät :)

Kyllä se siitä! Muistan itsekin kun olin vastaavassa tilanteessa ja kyllä pelotti :) Hengissä selvittiin kaikki kuitenkin ja nämä sisarukset ovat jo 6v ja 4,5v. Koitat vaan nyt luoda jotain omia rutiineja just imetys yms tilanteisiin, että esikoinen pystyisi aina hieman aikaa odottamaan. Yleensähän ne kakat tulee esikoisella vaippaan just sillon kun saat itkevän vauvan rauhoitettua tissille :) Tsemppiä!

Löytyykö sulta kantoliinaa tms. (itsellä manduca, joka ihan huippu!) Saa kätevästi kädet vapaaks ja touhuttua isomman kanssa paremmin, vauva saa siinä samalla mukavasti läheisyyttä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja miisu:
Löytyykö sulta kantoliinaa tms. (itsellä manduca, joka ihan huippu!) Saa kätevästi kädet vapaaks ja touhuttua isomman kanssa paremmin, vauva saa siinä samalla mukavasti läheisyyttä. :)

Ei oo kantoliinaa... oon pari kertaa täs harkinnu et jos sellasen hankkis... tuliskohan sitä sitte käytettyä..

Mun 1v8kk tykkää katsoa teletappeja sen aikaa kun imetän pientä. Ei ole ainakaan vielä tullut protestointia kun saa tehdä aina jotain kivaa kun joudun keskittymään pienempään sen imetyshetken. :) Muuten isompi aina mukana kun hoidan vauvaa, esim vaippaa vaihtaessa leikkii vaipoilla tai kylpyleluilla tai vesihanan kanssa tms. Ei kannata tehdä kauheasti aikatauluja, vaan mennä ihan sen mukaan miltä tuntuu. :)

Jätä kaikki ylimääräinen pois. Jos et ehdi siivoamaan, laita mies siivoamaan kun tulee kotiin :) (Itse sanon kaikille vieraille, että meillä siivotaan sitten kun vauvat on isompia...) Muista syödä itsekin kunnolla, tärkeää jaksamisen kannalta, mutta unohtuu helposti. Valmisruuat on joskus ihan käteviä. Kun väsyttää mene siitä mistä aita on matalin.
Kyllä sinä pärjäät, ei mene kuin hetki ja teillä on oma toimiva rytmi.

Alkuperäinen kirjoittaja miisu:

Mä kans liputan tän manducan puolesta!! Oli esikoisen kanssa korvaamaton ja kohta voi ottaa käyttöön myös pienemmän kanssa. Kummasti vauvat ovat myös rauhoittuneet liinassa/kapalossa/manducassa.

Yhteistyössä