Mies horjuu uskossaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VL-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VL-äiti

Vieras
Olemme VL-perhe (kahdeksan lasta, pienin ½v) ja miehen usko horjuu tai niin pelkään. Emme ole olleet kuin vaimo ja mies sen jälkeen kun tämä nuorimmainen syntyi. Sanoin miehelle yhtenä päivänä, että muistaako mitä tahallinen selibaatti tarkoittaa. Olen huolissani. Mieheni on aina ollut erittäin aktiivinen ja meillä uusi raskaus on lähtenyt käyntiin normaalisti heti imetyksen päätyttyä, joskus vähän ennenkin. Hän sanoo että pitkät työpäivät väsyttää ja vauva on huono nukkumaan. Itsellä epäilys säännöstelystä hiipii mieleen. Pelkään seuraamuksia, enkä miehen takia uskalla puhua. Miten voin auttaa miestä? Huolettaa.

Saahan mieskin väsyä ihan oikeasti. Kyllä kahdeksan lasta ja pitkät työpäivät uuvuttavat helposti. Ehkei hän "säännöstele" vaan hieman säästelee itseään ja muuta perhettä. Olisiko se nyt maailmanloppu jos tulisikin vaikka parin vuoden tauko tuohon lapsentekoon tai jos teille jäisi lapsiluvuksi tuo 8? Eikä miehiäkään voi koko ajan panettaa B)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Voisi olla provo. Kirjoittaja tosin tietää, ettei selibaatti ole sallittua vl-liitoissa. Rytmimenetelmäkään ei ole okei.

Mä epäilen myös vahvasti. Jotenkin niin omituisesti kirjoitettu..

Oli uskossa tai ei, niin kyllä varmasti kahdeksan muksua alkaa väsyttää...mies ei ehkä jaksa yhdeksättä? ehkä hieman taukoa ennenkuin taas olet raskaana? ihmettelen juuri tätä lestadiolaisissa kun koko ajan olis pakko olla raskaana...eikös siinä naisen elimistökin kärsi :(

Rakas sisar, VL-äiti. Miten oman uskosi laita on, kun täällä asiasta kirjoitat, etkä avoimesti juttele miehesi kanssa? Saatko tältä palstalta asiaan oikean vastauksen?

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Just niin provo. Jos oikeasti tällaista tapahtuisi, ongelmiin ei haettaisi ratkaisua kaksplussan palstalta.

Mistä sitten? Jos on ideoita otan vastaan kiitollisena. Huoleni takia en voi esim. sisarelleni puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vl-äiti:
Rakas sisar, VL-äiti. Miten oman uskosi laita on, kun täällä asiasta kirjoitat, etkä avoimesti juttele miehesi kanssa? Saatko tältä palstalta asiaan oikean vastauksen?

Olen yrittänyt, mutta en halua syyllistää!! olen hädissäni asian takia. Mihin sinä puhut tällaisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja VL-äiti (ap.):

Olen yrittänyt, mutta en halua syyllistää!! olen hädissäni asian takia. Mihin sinä puhut tällaisesta?

No juttelen oman mieheni kanssa ja usko mitä hän puhuu- Jos hän sanoo olevansa väsynyt, niin niin se sitten on. Kyllä yhteisellä päätöksellä rakas sisar saa seksistä pidättäytyä

No juttelen oman mieheni kanssa ja usko mitä hän puhuu- Jos hän sanoo olevansa väsynyt, niin niin se sitten on. Kyllä yhteisellä päätöksellä rakas sisar saa seksistä pidättäytyä

jatkan vielä, eli jos miehesi on väsynyt, niin sinun on kunnioitettava häntä eikä painostaa!

Kiitos tästä tekstistä, se helpotti omaa oloa. Puhun miehelle tänään kun tulee töistä. Muusta en murhetta kanna kuin hänen uskostaan. Kiitos sinulle.

Ei Jumala siitä tuomitse jos on väsynyt ja haluaa pitää taukoa lasten teossa. En usko että Jumala kysyy taivaan portilla että montako lasta teitte tai jätitte tekemättä.

Kiitos tästä tekstistä, se helpotti omaa oloa. Puhun miehelle tänään kun tulee töistä. Muusta en murhetta kanna kuin hänen uskostaan. Kiitos sinulle.

Muistelen raamastusta kohtaa (en muista mistä), joka tapauksessa ohjeeksi miehelle ja vaimolle tarkoitettu, jossa yhteisestä päätöksestä saa vapaasti olla selibaatissa, rukoillen.

Meillä meni tokan lapsen jälkeen puoli vuotta vauvan syntymästä ennen kuin jaksettiin ja uskallettiin hommailla, että en yhtään ihmettele jos miehesi ei vaan jaksa työpäivien ja perheen pyörittämisen lisäksi mitään.