Mies hermostu taas niin turhasta

  • Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti
argh
Tuli kotiin ja kysyi, että onko ruokaa. Sanoin että on jääkaapissa. Laittoi sitten lämpiämään ja alkoi tehdä leipää.

Sitten sanoi, että miten on mahdollista että meillä on neljä juustohöylää yhtäaikaa melkein tyhjässä tiskikoneessa. Vastasin, että en tiedä. En jaksanut sanoa että likaantuuhan niitä. Mies vain sanoi, että normaaliperheessä riittää kaksi juustohöylää, mutta meillä ei edes neljä. Minä tuumasin, että mistä mies taas nämä normaalit perheet tietää. (Hänen mukaansa normaaliperheissä esim. puhtaat pyykit lajitellaan heti kaappiin eikä ne keräänny puhtaina koppaan kuten meillä.)

Mies alkoi sitten tiskata juustohöylää sieltä astianpesukoneesta ja minä sanoin, että laita sitten tiskiainetta (ei laittanut ja tiskasi kuitenkin jo vimmatusti). Mies iski höylän lavuaariin ja sanoi, että antaa olla.

Nyt joku sanoo, että ei mikään ihme jos noin paljon nipotat mutta minä en vain tykkää siitä, että likaisella höylällä höylätään juustoa. Jos itselläni olisi eri juusto niin olisi ihan samamiten likaisella omaansa höyläisi, mutta kun ei ole. Ja kun pelkällä vedellä se rasva ei putsaannu, se on fakta.
 
MAx
siis NELJÄ juustohöylää.. jestas, meijän taloudesta löytyy kolme henkeä ja vain YKSI juustohöylä. Ja ei varmasti likasella höylällä höylätä.
Kannattaskohan teijän siirtyä valmiik viipaloituun juustoon niin säilyy sopukin perheessä, ei tarvi sitten höylien määrästä ja likaisuudesta tapella..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja MAx:
siis NELJÄ juustohöylää.. jestas, meijän taloudesta löytyy kolme henkeä ja vain YKSI juustohöylä. Ja ei varmasti likasella höylällä höylätä.
Kannattaskohan teijän siirtyä valmiik viipaloituun juustoon niin säilyy sopukin perheessä, ei tarvi sitten höylien määrästä ja likaisuudesta tapella..
Meillä on monta höylää, koska minä tahdon käyttää puhdasta. Eli jos illalla leikattu juustoa niin en aamulla tahdo käyttää samaa. Miehelle on ihan sama, vaikka ois viikon käytössä eikä pestäis välillä.

Minä en siis napise, jos kaikki on likaisena vaan tiskaan nopsaan sen höylän ja sillä hyvä.

Ja niitä höyliä oli meilläkin vain kaksi tähän asti, mutta niitä ilmaantui nyt sattumalta pari lisää tässä taannoin.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No meijen juustohöylän varsi on tehty puusta, niin pestävä käsin, ei kestä kauaa. :xmas:
Meilläkin on yhden juustohöylän varsi puinen mutta on pesty kyllä astianpesukoneessa eikä se näytä siitä hätkähtäneen.
 
Viv
Viipaloitu juusto ajaa konkurssiin jos on monta syöjää..ainakin mun tuloilla ajais :D Mä teen monesti niin, että koska olen laiska ja ..kiireinen.. niin ostan ison juuston ja istahdan alas siitä höyläämään johokin mukavaan rasiaan..saman teen kurkulle, salaatille ym..niitä on sitten kiva nostella kapista ulos, lätkiä leivän päälle ja takas rasiat kaappiin.. Voiveistäkin säilytän jääkaapissa rasian päällä..

Miehet on omituisia - tuo ei minusta ollut nipottamista vaan täysin asiallista sanomista. :) (tai sitten mäkin olen nipo :eek: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viv:
Viipaloitu juusto ajaa konkurssiin jos on monta syöjää..ainakin mun tuloilla ajais :D Mä teen monesti niin, että koska olen laiska ja ..kiireinen.. niin ostan ison juuston ja istahdan alas siitä höyläämään johokin mukavaan rasiaan..saman teen kurkulle, salaatille ym..niitä on sitten kiva nostella kapista ulos, lätkiä leivän päälle ja takas rasiat kaappiin.. Voiveistäkin säilytän jääkaapissa rasian päällä..

Miehet on omituisia - tuo ei minusta ollut nipottamista vaan täysin asiallista sanomista. :) (tai sitten mäkin olen nipo :eek: )
kätevää.. oikeasti. täytyy varmaan itsekin kokeilla.
 
Ja mä en ole koskaan edes osannut ajatella, että tarvittaisiin useampikin juustohöylä :eek: :D

Mä olen jättänyt nuo ylimääräiset nipotukset kokonaan pois, kun isäntä aikoinaan jätti tekemisensä juuri niille sijoilleen ja tuumasi tyynesti, että teeppä sitten itse, vaikka olin pyytänyt häntä jotain tekemään. Eli mun pointti on, että tee itse, jos haluat tehdä omalla tavallasi, muutoin luota toisen osaamiseen.
Enkä mä kaikesta jaksaisi itse huolehtiakaan.
 
vieras
Ai miten niin likaisella? Pitäiskö se höylä tiskata joka siivun jälkeen vai? Meillä 8 henkeä ja 2 höylää, riittää mainiosti, ja paljon juustoa syödään.

Ja pyykitkin meillä menee suoraan kaappeihin...
 
vieras
Meillä on kaksi höylää. Usein molemmat likaisina ja mies suostuu käyttämään vain toista. Sitä minkä on itse joskus ostanut. Ymmärrän kyllä aloittajaa. Riidat tuleen usein niin tyhjästä...
 
vinci
okei ekaksi voit miehelles sanoa että ainakin meillä on toinen perhe jonka pyykit on kopassa joskus jopa niin kauan että päälle on kasattu kaksi muutakin koneellista kuivasta puhdasta pyykkiä!! ; D

sitten juustohöylään...
meillä yksi ainut ja jos on niin ikävästi että pesukone päällä höylä sisuksissaan niin sitten juustosta veistetään puukolla!!
ja meillä kyllä käytetään samaa höylää pesemäti joskus muutamiakin päiviä peräkkäin jos kukaan ei oo muistanu sitä sivupöydältä koneeseen tunkea! ja jos alkaa ällöttään kaikki töhnä siinä niin siinähän se lämpösellä vedellä ja harjalla lähtee..ei meillä ainakaan niin sitkeessä oo ollu ettei ppelkälläki vedellä lähe...paitti jos on monta päivää ollu töhnät kuivumassa sit voi olla tiskarin paikka!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai miten niin likaisella? Pitäiskö se höylä tiskata joka siivun jälkeen vai? Meillä 8 henkeä ja 2 höylää, riittää mainiosti, ja paljon juustoa syödään.

Ja pyykitkin meillä menee suoraan kaappeihin...
Eikö ap laittanut että ne höylät oli pesukoneessa, paskasten astioiden seassa? Ei mulla tulis mieleenikään ottaa sieltä enään mitään :x
 
kinuski
Mä myös usein höylään juustot valmiiksi, niin lastenkin on helpompi tehdä itse leipää. Jos en jaksa höylätä, niin säilytän juustohöylää siellä jääkaapissa juustokuvun päällä, ja pesasen välillä käsin.
 

Yhteistyössä