Mies herää liian aikaisin, en saa nukuttua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piia9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piia9

Vieras
Häiritseekö teitä jos mies herää paljon aikaisemmin esim. klo 5-6 aamulla ja alkaa keittämään kahvia, jonka ääneen te heräätte?

Mies on siis työtön, eikä ole tarvetta lähteä aamulla mihinkään, ei saa vain nukuttua. Itse herään töihin klo 7 ja viikonloppusin nukkuisin mielelläni edes kahdeksaan. Mulla menee hermot kun joudun heräämään pakolla niin aikaisin, mies ei ymmärrä sitä. Asumme kaksiossa, joten kaikki äänet kuuluvat hyvin.

Kyllä miehen pitäis yrittää ymmärtää. Ja meteliä voi vähentää pienillä teioilla, esim. meillä mies lataa kahvinkeittimen illalla valmiiksi ettei aamulla herättäisi lapsia.

Ongelmana on, että ovea ei saa kiinni koska asumme kaksiossa ja lapsella on oma huone. Sänkymme on olohuoneessa, tila jaettu isolla hyllyllä joka ei tietenkään eristä ääntä. Täytyy varmaan kokeilla korvatulppia ja unilääkettä.

Mitä miehen sun mielestä pitäisi tehdä? Maata sängyssä kaksi tuntia sen jälkeen kun on herännyt, ettei sun uni häiriinny?

Minä olen se meillä joka herää aikaisin. Minusta on parempi että herään ja menen pois makuuhuoneesta, kun että pyörisin tuskissani valveilla sängyssä. Jos ei saa enää unta niin sitten ei saa. Toki koitan olla mahdollisimman hiljaa, mutta aika pitkä aika se pari tuntia on hiljaa paikallaankin istua.

Ehkä voisit nukkua tulppien kanssa?

En tiedä mitä pitäisi tehdä, sen takia kirjoitin tänne jos jollakin olisi jotain vinkkejä. Korvatulppia pitää yrittää kokeilla. Ärsyttää vaan kun joutuu kantamaan koko taloudellisen vastuun perheestä eikä saa edes nukuttua.

Jos hän herää 6 ja sinä kello 7, niin koittakaa kumpikin vaikka puolella tunnilla yhtenäistää unirytmejänne. Sinä meet aiemmin nukkumaan ja mies vähän myöhemmin. Kohta heräätte samaan aikaan.

Että mua sitten ärsyttää kun aina tällaisissa ehdotetaan korvatulppia. Mä en ainakaan pysty nukkumaan korvatulpat korvissa koska koko ajan kuuluu ärsyttävä kohina.

[QUOTE="Manttu";28845169]Että mua sitten ärsyttää kun aina tällaisissa ehdotetaan korvatulppia. Mä en ainakaan pysty nukkumaan korvatulpat korvissa koska koko ajan kuuluu ärsyttävä kohina.[/QUOTE]
No jos sulla on joku parempi idea, niin kerro ihmeessä. Tuskin kukaan niitä tulppia ehdottaa siksi että niiden kanssa on niin ihanaa nukkua.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Ei häiritse mikään muu kuin koiran haukkuminen sisällä ja lasten tappeluhuudot. Yövuorojen jälkeenkin uni maistuu pitkälle iltapäivään enkä häiriinnyt, vaikka muu perhe olisi kotona ellei jotain ihme ääntä pidetä. Korvatulppia en pidä. Tänäänkin on puhelin soinut ihan metrin päässä, kun olen nukkunyt yövuoron jälkeen ja en ole herännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28845226:
Korvatulppia on erilaisia. Ne koltaiset aiheuttavat "kohinaa" korvissa, mutta apteekissa myös myydään sellaisia "kuusitulppia", jotka leikkaavat teittyjä ääniä vähemmäksi. Ovat toki kalliimmat, mutta kestävät pidempään.
Juuri näin. Kunnolliset (ja oikeankokoiset!) eivät juurikaan häiritse.

Yhteistyössä