Mies haluisi lähteä lomamatkalle yksin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25565536]Helposti jos on yhteisiä lapsia. Ei toinen voi jättää lapsia toisen vastuulle tuosta vain ja häippästä. :)[/QUOTE]

Toki pitää jutella etukäteen, mutta jos toinen sanoo että en päästä niin mitä sitten? Miten se käytännössä toteutetaan. Toinen voi sanoa että menen silti niin miten silloin on "päästämättä"? Tuskin sitä voi kellariinkaan lukita.

[QUOTE="vieras";25565536]Helposti jos on yhteisiä lapsia. Ei toinen voi jättää lapsia toisen vastuulle tuosta vain ja häippästä. :)[/QUOTE]

Eli esim. pari kertaa vuodessa ei saa matkustella yksin? Huom. tuossa on kyse viidesta paivasta.

[QUOTE="huh";25565507]Vai on palstalaisten mielestä ihan ok, että mies lähtee hääpäivän ajaksi ulkomaille yksin.

No, mulle ei olis ok.[/QUOTE]

Miksi ei olisi? Mun mies on yleensä hääpäivät ollut kotona, varmaan siitä syystä, että meillä on hääpäivä joulukuussa ;) Mutta emme me mitenkään kummemmin niitä juhlita, syömässä käydään ja se siinä sitten.

Olisiko sulle se loma kuitenkin ok, jos se ei osuisi hääpäivälle?

[QUOTE="vieras";25565553]Sanotaan näin että mulla on valta päättää mitä parisuhteessa hyväksyn ja mitä en. Jos mies vastoin yhteistä päätöstä lähtee viikon matkalle ja jättää kakarat ja kodin mun huollettavaksi kokonaan, niin katson ettei meillä enään parisuhdetta ole. Ja sinkkuna mies sitten toki on vapaa tekemään mitä lystää.[/QUOTE]

Sama valta miehellä on päättää mitä hän hyväksyy ja mitä ei. Ei se ole yhteinen päätös jos sinä ilmoitat että et päästä häntä matkalle. Mies voi päättää että hän ei hyväksy että akka päättää mitä hän voi tehdä ja mitä ei.
Itse en voisi koskaan olla parisuhteessa jossa toiselta kysytään lupaa ja jossa toisella on oikeus päästää tai olla päästämättä jonnekin. Mun mielestä se ei ole tasa-arvoinen parisuhde.

[QUOTE="jeps";25565552]No, jos se loma sattuisi just hääpäivän kohdalle, niin ei mahtaisi mitään. Sitten juhlittaisiin myöhemmin hääpäivää.
Mä en mitenkään näe siinä mitään pahaa että mieheni lähtee viikoksi golffaamaan lapseni kummisedän kanssa.[/QUOTE]

No on musta eri asia lähteä viikoksi ulkomaille yksin kun viikoksi golffaamaan kaverin kanssa. Ekaa en antaisi omanikaan tehdä, mutta toinen ei tuottaisi ongelmia, jos vaan saisin omat työni järjestettyä silleen, että olisin illat ja yöt kotona.

[QUOTE="vieras";25565577]Pari kertaa vuodessa yksin? Entä montako kertaa vuodessa perheen kanssa? Paljonko oletat lomia olevan?[/QUOTE]

Jos menee kerran tuollaiselle viiden paivan lomalle ja kerran vaikka viikonloppumatkalle, niin tuskin siina kaikki lomapaivat kuluvat?

En ole mustasukkainen eikä suhteessa epäilyttäviä sutinoita kummallakaan mut silti en tykkäis jos mies lähtis lomamatkalle etelään/johokin lomakohteeseen ilman mua, metsästysreissut yms ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti;25565589:
No on musta eri asia lähteä viikoksi ulkomaille yksin kun viikoksi golffaamaan kaverin kanssa. Ekaa en antaisi omanikaan tehdä, mutta toinen ei tuottaisi ongelmia, jos vaan saisin omat työni järjestettyä silleen, että olisin illat ja yöt kotona.

No jos se lähtee viikoksi golfaamaan niin minä ainakin käsitän että se on sitten sen viikon pois kokonaan, luultavasti ulkomailla. Onko siinä joku ero meneekö golfaamaan vai vaeltamaan vai safarille vai lepäämään kun poissa se on kuitenkin?

[QUOTE="vieras";25565553]Sanotaan näin että mulla on valta päättää mitä parisuhteessa hyväksyn ja mitä en. Jos mies vastoin yhteistä päätöstä lähtee viikon matkalle ja jättää kakarat ja kodin mun huollettavaksi kokonaan, niin katson ettei meillä enään parisuhdetta ole. Ja sinkkuna mies sitten toki on vapaa tekemään mitä lystää.[/QUOTE]

Hihii, täys peesi tälle! Enkä kyllä muutenkaan osaa edes kuvitella koko tilannetta, mieheni kun haluaa viettää lomansa oman perheen kanssa :)

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="vieras";25565585]Sama valta miehellä on päättää mitä hän hyväksyy ja mitä ei. Ei se ole yhteinen päätös jos sinä ilmoitat että et päästä häntä matkalle. Mies voi päättää että hän ei hyväksy että akka päättää mitä hän voi tehdä ja mitä ei.
Itse en voisi koskaan olla parisuhteessa jossa toiselta kysytään lupaa ja jossa toisella on oikeus päästää tai olla päästämättä jonnekin. Mun mielestä se ei ole tasa-arvoinen parisuhde.[/QUOTE]

Sama olin tulossa kirjoittamaan. Juuri näin!
Eikös parisuhteessa pitäisi olla näitä yhteisiä päätöksiä, eihän tälläinen "minä määrän" olen yhteistä päätöstä nähnytkään....

[QUOTE="mie";25565597]En ole mustasukkainen eikä suhteessa epäilyttäviä sutinoita kummallakaan mut silti en tykkäis jos mies lähtis lomamatkalle etelään/johokin lomakohteeseen ilman mua, metsästysreissut yms ihan ok.[/QUOTE]

Onko jotenkin hyväksyttävää lähteä lahtamaan eläimiä kuin lähteä ottamaan aurinkoa jossain välimerellä? Oot sairaalloisen juntti tai outo, ehkä molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja en päästäis;25565608:
Hihii, täys peesi tälle! Enkä kyllä muutenkaan osaa edes kuvitella koko tilannetta, mieheni kun haluaa viettää lomansa oman perheen kanssa :)

Haluaako mies viettää aina lomansa perheen kanssa, vai johtuuko se siitä vaimokkeen uhkailusta, että muuten saat viettää lomansa sinkkuna? ;)

[QUOTE="vieras";25565585]Sama valta miehellä on päättää mitä hän hyväksyy ja mitä ei. Ei se ole yhteinen päätös jos sinä ilmoitat että et päästä häntä matkalle. Mies voi päättää että hän ei hyväksy että akka päättää mitä hän voi tehdä ja mitä ei.
Itse en voisi koskaan olla parisuhteessa jossa toiselta kysytään lupaa ja jossa toisella on oikeus päästää tai olla päästämättä jonnekin. Mun mielestä se ei ole tasa-arvoinen parisuhde.[/QUOTE]

Olenko väittänyt muuta? Jos mies on sitä mieltä että hän voi perheen tilasta välittämättä häipyä kuin pieru saharaan viikoksi, niin sitten hän häipyy. Mutta eipä ole sitten minun mieheni.

Mä taas en voisi olla parisuhteessa, ja ennenkaikkea nyt kun on lapsia, jossa toinen voi vaan päättää lähteä sinne ja tänne ja toisella ei ole mitään sanottavaa asiaan. Ottaen huomioon vielä perheiden eri tilanteen, esim. meillä kun ei tosiaan ole edes varaa matkustaa edes kertaa vuodessa johonkin perheen kanssa. Olishan se absurdia jos mies yksin matkustelis ja me istuttais kotona. Meille molemmille tämä sopii hyvin, ja kyllä meillä ihan omia menoja ja harrastuksia on, mutta ei meillä kumpikaan saisi edes pieneen mieleensä lähteä hurvittelemaan viikoksi ilman perhettä, vielä hääpäivän aikaan.

Siis mitä ihmeellistä siinä on että lähtee 5pv reissulle? Me ollaan käyty erikseen viikonkin reissuilla. Ja hui, olen jättänyt lapset isänsä hoiviin siksi ajaksi! Järkytän vielä lisää ja kerron että ollaan käyty kahdestaankin ilman lapsia, oltu jopa kaksi viikkoa ja jätetty lapset kotiin isovanhempien hoiviin. Eipä nuo kovin traumatisoituneilta vaikuta. :D

[QUOTE="mie";25565638]Haluaako mies viettää aina lomansa perheen kanssa, vai johtuuko se siitä vaimokkeen uhkailusta, että muuten saat viettää lomansa sinkkuna? ;)[/QUOTE]

Miksi oletat että vaimon tarvitsisi koskaan mitään uhkailla. Vaikka oma miehesi haluaakin lomalle ilman sinua, ei se tarkoita, että muidenkin miehet haluaisivat niin tehdä.

Meillä ainakin me molemmat haluamme viettää lomamme toistemme seurassa. =)

[QUOTE="mie";25565618]Sama olin tulossa kirjoittamaan. Juuri näin!
Eikös parisuhteessa pitäisi olla näitä yhteisiä päätöksiä, eihän tälläinen "minä määrän" olen yhteistä päätöstä nähnytkään....[/QUOTE]

Ja mikäköhän yhteinen päätös se on että mies lähtee vaikka toinen pyytää jäämään? ei se ole sen enempää _yhteinen_ päätös.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
[QUOTE="vieras";25565650]Olenko väittänyt muuta? Jos mies on sitä mieltä että hän voi perheen tilasta välittämättä häipyä kuin pieru saharaan viikoksi, niin sitten hän häipyy. Mutta eipä ole sitten minun mieheni.

Mä taas en voisi olla parisuhteessa, ja ennenkaikkea nyt kun on lapsia, jossa toinen voi vaan päättää lähteä sinne ja tänne ja toisella ei ole mitään sanottavaa asiaan. Ottaen huomioon vielä perheiden eri tilanteen, esim. meillä kun ei tosiaan ole edes varaa matkustaa edes kertaa vuodessa johonkin perheen kanssa. Olishan se absurdia jos mies yksin matkustelis ja me istuttais kotona. Meille molemmille tämä sopii hyvin, ja kyllä meillä ihan omia menoja ja harrastuksia on, mutta ei meillä kumpikaan saisi edes pieneen mieleensä lähteä hurvittelemaan viikoksi ilman perhettä, vielä hääpäivän aikaan.[/QUOTE]

Justhan sä ekassa viestissä sanoit että SULLA on valta päättää ja et PÄÄSTÄISI miestä. Ja missä kohtaa ap on sanonut että asiasta ei ole keskusteltu ja että mies täysin välittämättä perheestään lähtee hurvittelemaan vaikka heillä ei siihen olisi varaa? Lukutaitoa peliin kiitos...

Fiksuinta antaa miehen mennä hyvillä mielin jos se kerran on mennäkseen ja tulla kotiinkin takaisin hyvillä mielin (siis jos se ei ole lähdössä vetämään viittä päivää viinaa hulttiokavereidensa kanssa).

Meillä on vähän päinvastainen tilanne kun mies ruikuttaa mua lähtemään Riikaan ja mua ei kiinnosta p:kaan vertaa lähteä sinne.

[QUOTE="vieras";25565663]Ja mikäköhän yhteinen päätös se on että mies lähtee vaikka toinen pyytää jäämään? ei se ole sen enempää _yhteinen_ päätös.[/QUOTE]

Ei olekaan. Mutta kyse olikin siitä että miten voi olla päästämättä? Miksi juuri vaimon valta on isompi? Miten se auttaa parisuhdetta että mies jää valittavan vaimon luokse joka ei koskaan lähde minnekään?

[QUOTE="mie";25565638]Haluaako mies viettää aina lomansa perheen kanssa, vai johtuuko se siitä vaimokkeen uhkailusta, että muuten saat viettää lomansa sinkkuna? ;)[/QUOTE]

Tiedätkö, kun ei ole kertaakaan tullut tilannetta eteen, että olis ollut lähdössä johonkin ilman minua. Paitsi siis työporukan kanssa käynyt noin kerran kahdessa vuodessa viikonloppuna mökkeilemässä. Ei ketään voi pakottaa parisuhteeseen, tuo on oikeasti niin absurdi koko tilanne, että hankala kuvitella miten toimisin, jos mies oikeasti ilmoittais haluavansa yksin lomalle :D Ehkä olen sitten valinnut kaltaiseni ihmisen, en minäkään ilman ukkoa halua mihinkään lomille lähteä ainakaan nyt, kun lapset on pieniä. Enkä usko että tulevaisuudessakaan, mihin sitä nyt ilman parasta ystäväänsä lähtis?? :)

[QUOTE="vieras";25565701]Ei olekaan. Mutta kyse olikin siitä että miten voi olla päästämättä? Miksi juuri vaimon valta on isompi? Miten se auttaa parisuhdetta että mies jää valittavan vaimon luokse joka ei koskaan lähde minnekään?[/QUOTE]

Miksi oletat, että vaimo vain valittaa eikä koskaan lähde minnekään? :O Mitäpä jos se vaimo vaikka haluaisi lomailla sen miehensä kanssa, mutta mies haluaisi lomailla yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja en päästäis;25565703:
Tiedätkö, kun ei ole kertaakaan tullut tilannetta eteen, että olis ollut lähdössä johonkin ilman minua. Paitsi siis työporukan kanssa käynyt noin kerran kahdessa vuodessa viikonloppuna mökkeilemässä. Ei ketään voi pakottaa parisuhteeseen, tuo on oikeasti niin absurdi koko tilanne, että hankala kuvitella miten toimisin, jos mies oikeasti ilmoittais haluavansa yksin lomalle :D Ehkä olen sitten valinnut kaltaiseni ihmisen, en minäkään ilman ukkoa halua mihinkään lomille lähteä ainakaan nyt, kun lapset on pieniä. Enkä usko että tulevaisuudessakaan, mihin sitä nyt ilman parasta ystäväänsä lähtis?? :)

Teidan elamassa ei ole muita ihmisia joiden kanssa haluaisitte viettaa aikaa muutaman paivan verran?

Miten se voi joillekin olla niin vaikeaa tajuta että kaikki eivät halua 24/7 viettää toisen seurassa vaan haluaa pientä breikkiä aina välillä? Yhtä lailla se on parisuhde vaikka ilman puolisoa haluaa viettää muutaman päivän, ei se tee siitä yhtään huonompaa suhdetta. Joillekin se on suhteen elinehto. Jotkut haluavat olla yhdessä aina ja viettää kaiken ajan yhdessä, ja se on ihan yhtä ok. Mutta ei se anna oikeutta vähätellä muita.

Yhteistyössä