Mies haluaisi vielä kolmannen?

äiti73
Heippa!
Meillä oli vähän sama tilanne. Mulla oli 7kk ikäinen poika kun tavattiin kesällä 2000. Seuraavana kesänä naimisiin ja sitä seuraavana kesänä syntyi poika, nyt 4½ vuotta. Eli meillä oli vaan yksi yhteinen lapsi. Mies halusi että tekisimme vielä (ainakin) yhden. Sitä sitten mietin, että jaksaiskohan tuota enää. Ensimmäinen oli superallerginen ekat 4 vuotta pelkkää ihottumaa, raapimista ja yövalvomista... Toinen terve ja "helpompi" mutta rankkaa oli silti koska ensimmäinen teetti niin paljon työtä edelleen allergioineen. Mies oli vielä silloin reissuhommissa eli vaan viikonloput kotona. Silloin kyl ajattelin et EI ENÄÄ IKINÄ... Mutta kun toinen oli reilut 3v niin ja mies vaihto työpaikkaa ja tuli (melkein) joka ilta kotiin, alkoi tuntumaan että jos sittenkin vielä yks. Niinpä elokuussa syntyi meille vielä yksi vauva ja oli vieläpä tyttö (mukava yllätys)!!! Ja nyt on tosi helppoo ku pojat on jo niin "isoja", vanhin on ekalla luokalla ja toinen käy kerhossa kaks kertaa viikossa. Saa keskittyä vauvan hoitoon aika rauhassa. Mutta nyt olen taas sitä mieltä että meidän lapsiluku on täynnä.
 
Olen saanut pääni sekaisin vauva-asialla. Minun joka on ollut aivan varma että kaksi ihanaa isoa tyttöä (kesällä 9 ja 6) jo riittää. Nyt tuli puheeksi kierukan uusiminen. Rupesin vaan miehelleni juttelemaan, että kai se hänelle käy että samanlainen uusi vaan laitetaan ko ennenki. Ja arvatkaa mikä oli vastaus. Että mietitään nyt vielä! Minä jäin kattoo suu auki että mitä. Tätä nyt täällä mietin hiljaa mielessäni mietin kuin ihania ja kamalia ne vauvat onkaan. Meillä nukuttu yöt hyvin ja on saanut mennä ihan ko miltä on tuntunut jne jne. Meinaanko laittaa itteni uudestaan siihen soppaan??! Mutta kun mutta. En sitten enää viiden vuoden päästä ainakaa halua enää vauvaa.. mutta entäs ennen sitä? Kertokee jos samanlaisia sekotuksia teidän päässä on?
 
Meillä mies myös haluaisi vielä yhden oman lapsen, mulle riittäisi nämä kaksi. Meillä siis yksi yhteinen. Lapset rupeaa olemaan jo niin isoja ettei toisaalta haluaisi enää aloittaa alusta pikkuisen kanssa, olisi jo sitä omaakin aikaa kohta puolin ja haluaisin jo ajatella pikkuisen itsekkäästi, kiloja kun tuntuu aina tulevan ihan kiitettävästi ja niiden pois saaminen ei ole mikään helppo homma. Mies kyllä myönsi ymmärtävänsä minua...
 
Meillä tää on ollu toisinpäin.Ite oon aina ollu sitä mieltä,että antaa seuraavan tulla jos on tullakseen.Oon ollu päällepäsmärinä ja mies myöntyny.Ennen tätä viimestä oli jo riitaakin asiasta ja sen vuoksi ikäero paisui 3,5 vuoteen.Nää on kurjia juttuja jos ei olla samaa mieltä.Jompikumpi joutuu joustamaan.Vaikka meillä mielestäni itelläni pitäis olla sananvalta,kun päävastuun arjesta kannan ja kotona oon ollu jo 8,5v.Nyt siis lapset 8v,6v,4v ja 8kk ja tässä sitä ollaan,ero tuli.Miehen henkinen kantti ei enää kestäny.Mut en vieläkään voi sanoo,et ei enää ikinä.Tää kotiäitiys on jotenkin ominta ja parasta.Sitten kun lähentelen neljääkymppii,en enää muksuja tee.Ei kai sitä murkkulauman kans yli viiskymppisenä jaksais!Mut siihen asti olen avoin asialle.Töitä kyllä ehtii sit painaa lopun ikänsä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2007 klo 13:28 Milon kirjoitti:
Olen saanut pääni sekaisin vauva-asialla. Minun joka on ollut aivan varma että kaksi ihanaa isoa tyttöä (kesällä 9 ja 6) jo riittää. Nyt tuli puheeksi kierukan uusiminen. Rupesin vaan miehelleni juttelemaan, että kai se hänelle käy että samanlainen uusi vaan laitetaan ko ennenki. Ja arvatkaa mikä oli vastaus. Että mietitään nyt vielä! Minä jäin kattoo suu auki että mitä. Tätä nyt täällä mietin hiljaa mielessäni mietin kuin ihania ja kamalia ne vauvat onkaan. Meillä nukuttu yöt hyvin ja on saanut mennä ihan ko miltä on tuntunut jne jne. Meinaanko laittaa itteni uudestaan siihen soppaan??! Mutta kun mutta. En sitten enää viiden vuoden päästä ainakaa halua enää vauvaa.. mutta entäs ennen sitä? Kertokee jos samanlaisia sekotuksia teidän päässä on?
Ihan kun mun kirjottama =) Mulla vaan oli jo vuosi sitten tarkoitus käydä laitattamassa kierukka, mutta tuo samainen miehen kommentti pisti perumaan lääkäriajan. Nyt tässä vuosi mentiin "varmoilla päivillä" ja kun se ei tuottanut tulosta niin nyt touhutaan kokonaan ilman ehkäisyä. Vauva saa tulla ja tuolla kuumeilupuolella kuumeilenkin Kevätoiveissa, mutta en niin kovin vakavasti. ;)

Vauva saa tulla nyt tänä vuonna, mutta jos ei tärppää niin sitä ei sitten ollut meille tarkoitettu. Hoitoihin emme enää lähde, vaan olemme onnellisia kahdesta tytöstämme.

:flower:
 

Yhteistyössä