Mies haluais ulkomaille lomareissulle. Itse epäröin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilipali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilipali

Vieras
Mies on suunnitellut että ensi kesänä mentäis kahdestaan käymään ulkomailla lomalla. Itse en oikein uskaltais. Tai siis kun kummallakaan meistä ei ole kuin perus englannin taito, niin epäröin kun en tiedä miten siellä pärjäis? Toinen asia on missä epäröin, on raha. Paljon siellä menis?
Tietty hieman houkuttais lähteä.

Paljonko pitäis varata rahaa koko reissuun? Lentoineen, hotellihuoneineen ja ruokineen?

Menkää ihmeessä!!!
Perus englanti riittää vallan mainiosti. Ja otatte jonkun valmismatkan matkatoimistolta, niin siellä perillä on sitten suomenkieliset oppaat tukena.

Itse olen parilla reissulla ollut, ja ainakin mulla on viikossa mennyt syömisiin ja tuomisiin n. 400 €. Mutta kukin ostelee ja syö omaan tyyliinsä, joten mieluummin varaa vähän liikaa rahaa ja säästää ylijäämät, kuin että yrittäisi pärjätä jollain satasella koko loman ajan kituuttaen.

Siis valmismatkat ovat noita mitä ostat esim. matkatoimistosta. Seuramatkat ovat sitten asia erikseen, kun mainitsit noista eläkeläisistä :D

Ja hotellin valintakin vaikuttaa. Jos menet jonnekin nuorten suosimaan hotelliin, et taatusti saa nukkua öitäsi rauhassa siltä mekastukselta ja biletykseltä. Sitten on erikseen perhehotellit ja on jopa hotelleja joihin alaikäisillä ei ole asiaa, eli pelkästään aikuisille.

Viikon ulkomaanreissujen hinnat kahdelle hengelle lähtevät varmaan jostain 500 €:sta ylöspäin. Äkkilähdöillä on halvimmat hinnat, ja kalleimmat sitten eksoottisemmissa kohteissa ja luxus-hotelleissa.

Äkkilähtöjä on helppo katsoa esim. Rantapallosta: Rantapallo.fi - Suomen suosituin matkailumedia

Myös matkatoimistojen omilta sivuilta kannattaa käydä katsomassa kesän tarjoukset.

Me ollaan reissattu aika paljonkin, mutta jos satutaan meneen johonkin rantalomakohteeseen niin usein se pakettimatka tulee edulliseksi. Aina ei löydy itse etsimällä erikseen edullisia lentoja ja hotelleja, ja kun ottaa vielä huomioon matkan kentältä hotellille, niin se paketti saattaakin olla paras vaihtoehto. Ei me tosin ikinä olla osallistuttu mihinkään niihin kamaliin junttitapahtumiin, ja ollaan tutkittu seutua itseksemme eikä millään järjestetyillä retkillä.

Senkus menette. Perusenglannilla pärjää oikein hyvin, moni matkustaja ei osaa edes perusenglantia. :) Ja jos olette ekaa kertaa menossa, niin pakettimatka on hyvä vaihtoehto, siellä ei tarvitse huolehtia itse mistään ylimääräisestä. Käy niillä muutkin kuin eläkeläiset. :)

Yhteistyössä