Mies haluaa parisuhteeseen mukaan eksän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Help! Auttakaa. Olen jumissa tilanteessa, jossa 12 vuoden parisuhteen aikana on ollut 1.5 vuoden ero völissä ja sinä aikana miehellä on ollut toinen nainen. Tämän jälkeen palasimme yhteen ja olemme olleet yhdessä 2 vuotta. Nyt mies on tunnustanut, että hänellä on ollut ikävä entistä naista ja hän olisi alun perin halunnut suhteen, jossa olisimme me molemmat naiset. Nyt hän on kertonut, että se olisi hänelle parhain vaihtoehto. Mitä tällaisesta pitäisi ajatella? En haluaisi loukata miestä, mutta en ole polyamorinen enkä halua sellaiseen. Mies ei siihen painosta, mutta kertoo nyt surevansa asiaa. Meneekö tällainen ohi vai onkohan ero väistämättä edessä, jos toinen onkin polyamorinen. Toivon asiallisia vastauksia. Miehen kanssa keskustelua on käyty, mutta tällä hetkellä ymmärrämme toisiamme aika hyonosti, koska kriisi on niin tuore

Aloittaja: no, sekin toki voi olla, pitää varmaan kysyä. Tässä kysymyksessä oli kuitenkin sellainen, että olisimme kolmestaan suhteessa eli mies ei kaipaisi erikseen olevaa suhdetta. Siinä mielessä seksin määrä tuskin tällä tavalla lisääntyisi. Plus se, että olen itsekin seksuaalisesti aika aktiivinen nykyisin suhteessa.

Ajatuksia.
Mies haluaa molempien naisten ns hyvät puolet. Yleensä miehet pitävät sisällään täll. toiveet eivätkä läväytä nykyiselle naiselleen haavetta toisesta naisesta. Koska yleensä mies tietää, mitä ääneen sanomisesta tulee seuraamaan.
Mikä on miehen motivaatio asialle? Haluaa muutosta teidän suhteeseen. Etsiikö itselleen uutta naista, joissa yhdistyisi tämän toisen naisen ja sinun hyvät puolet yhdessä naisessa.

Eikös sellaseen suhteeseen tarvita kaikkien osapuolten suostumus, eli jos se ei sulle käy niin ehkä sun kannattaisi antaa asian sitten olla?

Siis olen sanonut, että tällainen ei minulle sovi. Ongelma onkin ehkä se, että mies kokee oikeudekseen nyt surra tätä menetystään ja luopumista, ja mun on vaikea ymmärtää yhtään tätä entisen tyttöystävän haikailua.

No ei hän haluaisi toisen naisen muuttavan meille. Ei auttaisi mihinkään tuollaiseen. Onko tämä nyt jotenkin ahdasmielistä ajatella, että haluaisi olla vain oman miehen kanssa parisuhteessa.

Siis olen sanonut, että tällainen ei minulle sovi. Ongelma onkin ehkä se, että mies kokee oikeudekseen nyt surra tätä menetystään ja luopumista, ja mun on vaikea ymmärtää yhtään tätä entisen tyttöystävän haikailua.
Rehellinen mies, mutta onko miehellä tieto siitä, että tuo toinen nainen hyväksyisi järjestelyn? Ilmeisesti on, eli hän on koko ajan pitänyt yhteyttä exään, ehkä fyysisestikin.
Jos järjestely on sinulle ehdoton no-no, voit huomauttaa miehelle että hän saattaa hukata hyvän elämän tavoitellessaan parasta. Mutta toki sellaisiakin naisia on, joille tuon kaltainen järjestely on ok. Miehesi kohdalle ei sellaista osunut.

Niin, mietin tässä sitä, että pitäisikö minun modernisoitua ja hyväksyä tällainen järjestely ja yrittää sopeutua. Tiedän, että mieheni ei ole pitänyt eksäänsä yhteyttä. Olemme hönen eksänsä kanssa toisista yhteyksistä jollain tapaa tuttuja ja juttelin asiasta hänen kanssaan. Hän on avoin erilaisille parisuhdemuodoille mutta ei usko että meidän kuviossa olisi järkevä olla. Mieheni huijasi eroaikanamme meitä molempia tapailemalla kumpaakin ja uskottelemalla kummallekin, että ei tapaile muita. Kun palasimme yhteen, mieheni pitii salaa yhteyttä eksäänsä ja viestien sävy oli kyllä kaikkea muuta kuin kaverillinen. Nyt, 1.5 vuotta myöhemmin, hän sitten ehdottaa, että miten olisi suhde meidän kolmen kesken.

Minusta tässä on jotain käsittämätöntä.

En lähtisi leikkiin mukaan. Mies on jo jallittanut aikanaan teitä kumpaakin ja nyt pitäisi ottaa uusiksi mutta mukamas puhtaalta pöydältä. Vähänpä välittää kummankaan naisen tunteista, oma etu edellä vain. Heivaisin mäkeen koko miehen enkä soisi enää ajatustakaan ihmiselle.

Kaikkiin suhteisiin tarvitaan kummankin/kaikkien osapuolten suostumus. Jos et halua ryhtyä sellaiseen suhteeseen, silloin miehen pitää ymmärtää, että jompikumpi nainen täytyy valita.
Mielestäni joko ollaan reilusti ja rehellisesti yhdessä, tai pysytään sinkkuina ja kukin tekee mitä tekee.
Jos mulla ois poikakaveri, ja vuoden jälkeen kävisi ilmi, että mua on koko ajan petetty niin mulle tulisi sellainen olo, että "Hyi v****!" ja lähtisin pois suhteesta.
Haluun nyt vaan sanoo, että nyt kun oot tietoinen asiasta, että pyörittää 2 naista samaan aikaan niin se tulee sattumaan aina, niin kauan kun oot tossa suhteessa. Mieti haluatko aidosti sitä.

Kiitos vastauksista. Mies voi omien sanojensa mukaan luopua tästä haaveesta, mutta haluaa kuitenkin pitää oikeuden viestitellä tämän eksän kanssa. Eikö tämä ole jo aika hullua. Sanoin, että mulle ei ole ok, että viestittelette kun kyseessä on kuitenkin nainen, johon hänellä on romanttisia ja seksuaalisia toiveita. Eri asia olisi joku muu naispuoleinen ystävä vaikka, on hänelle sellainen suotu ennenkin. Sanoin et jos on jotain selviteltävää, voi selvittää naisen kanssa asiat loppuun nyt ihan muutaman päivän aikana. Hänen mielestään on kohtuutonta rajata, kenen kanssa hän saa olla tekemisissä ja kenen ei.

En tiedä. Kuulostaako muiden korvaan siltä, että haluaa nyt painostaa mua kestämään enemmän kuin mun rajat sallii ja hän pelaa peliä, jossa yrittää sekä "syödä että säästää kakun" ?

Kerran mies on kohtalaisen jyrkästi jo ilmoittanut pitävänsä kiinni entisestä panostaan, jota pyörittänyt samanaikaisesti sinun kanssa, niin eiköhän tuo juttu ole jo siinä. Mies tehnyt siis valintansa. Loukkaavinta on se, että hän odottaa sinun alistuvan tilanteeseen ja hänen tahtoonsa. Mikä puolestaan riitelee sinun käsitysten ja tahtomisen kanssa.
Todella raskasta olla tuollaisessa suhteessa. Vaikka teillä lapsia onkin, niin he eivät saa olla syy epäkunniottavassa ja tunne-elämää ahdistavassa suhteessa olemiseen. Kyllä lapset hoksaavat, että asiat eivät ole hyvin teidän välillä. Ja kuka muu sinun onnellisuudesta, hyvinvoinnista on kiinnostunut ja vastuullinen kuin sinä itse?
Voimia, selviät ja pärjäät kyllä.

Yhteistyössä