Mies haluaa juoda 14+6 kaljaa viikossa ja väittää minua nipoksi kun en hyväksy. Olenko?

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt vaimo
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huh huh.
Itse en hyväksy edes saunakaljaa, siideriä kuin korkeintaan kerran kuussa, jos sitäkään.
Totuus on, että yksi alkoholipitoinen juoma johtaa helposti toiseen ja ne kaksi taas kolmanteen jne...
Alkoholilla on myös se ikävä taipumus, että se toleranssi kasvaa.
Ongelmaksi asian tekee myös tuo masentuneisuus ja mahdolliset lääkkeet siihen yhdistettynä alkoholiin.
Mielestäni on väärin lapsiperheessä juoda edes se yksi pullo.
Sama asia, kuin että jos otat, et aja.
Niin jos sinulla on lapsia läsnä, et ota. Jo yksikin pullo on liikaa lasten nähden.
Eli et ole nipo, lasten oikeuksiin kuuluu saada selvät vanhemmat.
Miehelläsi on oikeasti alkoholiongelma, jota ette vielä pysty kumpikaan myöntämään.
Ongelma ilmenee juuri silloin, kun aletaan miettiä, onko liikaa vai ei? Silloin ongelma on jo olemassa jaa seuraava kysymys onkin, mitä jatkossa? Kuinka tilannetta lähdette ratkomaan niin, että asia selviää ja kuinka tulette toimeen ongelman kanssa siihen asti, kunnes se on ratkaistu.
 
Oliko sulla itse aiheeseen jotain sanottavaa, vai kiinnostaako sua lähinnä päänaukominen? Aika epätoisvoista stalkkerihommaa, eikö sustakin?

Mitä siitä, että mulla on Alyssa Milanon kuva profiilikuvana? Meinaatko, että mun pitäisi laittaa siihen oma kuva, hyvä anonyymi vieras, joka ei edes uskalla aukoa päätään kirjautuneena?
 
vierailija
Huh huh.
Itse en hyväksy edes saunakaljaa, siideriä kuin korkeintaan kerran kuussa, jos sitäkään.
Totuus on, että yksi alkoholipitoinen juoma johtaa helposti toiseen ja ne kaksi taas kolmanteen jne...
Alkoholilla on myös se ikävä taipumus, että se toleranssi kasvaa.
Ongelmaksi asian tekee myös tuo masentuneisuus ja mahdolliset lääkkeet siihen yhdistettynä alkoholiin.
Mielestäni on väärin lapsiperheessä juoda edes se yksi pullo.
Sama asia, kuin että jos otat, et aja.
Niin jos sinulla on lapsia läsnä, et ota. Jo yksikin pullo on liikaa lasten nähden.
Eli et ole nipo, lasten oikeuksiin kuuluu saada selvät vanhemmat.
Miehelläsi on oikeasti alkoholiongelma, jota ette vielä pysty kumpikaan myöntämään.
Ongelma ilmenee juuri silloin, kun aletaan miettiä, onko liikaa vai ei? Silloin ongelma on jo olemassa jaa seuraava kysymys onkin, mitä jatkossa? Kuinka tilannetta lähdette ratkomaan niin, että asia selviää ja kuinka tulette toimeen ongelman kanssa siihen asti, kunnes se on ratkaistu.
Tiesit kai että yhden pullon jälkeen voi ajaa autoa mutta et tehdä sitä lasten nähden. Hah hah.
 
vierailija
Meillä on kolme lasta ja miehelläni on ollut enemmän ja vähemmän hankaluuksia alkoholin käytössä lasten syntymisen jälkeen. Sovimme pari vuotta sitten että mies saa juoda 12 kaljaa joka lauantai sauna iltansa aikana ja muuten viikon aikana ei mitään. Minusta tuntui silloinkin että se on liikaa kun toistuu viikottain eikä mies pärjää ilman sitä. Pikku hiljaa mies alkoi ostamaan 14 kaljaa. Nykyään ostaa lauantaina 14 ja viikolla 3-6 kaljaa yhtenä tai kahtena päivänä. Nyt sanoi että hänestä on alkanut tuntumaan että 14 on aivan liian vähän että haluaa säännölliseksi että joka viikko ostaa lauantaina 14 ja keskiviikkona 6. Olin tosi tyrmistynyt sanomastaan koska vajaa kori joka viikko on aivan liikaa. Mies sanoi että hän juo kerralla niin vähän ettei sillä ole merkitystä. Painotin koko ajan että pysyisi siinä mitä sovittiin aikanaan eikä koko ajan nostaisi määriä. Mies pitää minua nipona koska hänestä ei ole kenellekään mitään vaivaa kun juo, ei humallu kovasti, riehu yms. Sanoin etten halua että lapset näkee tuollaisen kaljan juonnin arkeen kuuluvana asiana joka viikko. Mies sairastaa masennusta ja siihen se ei todellakaan ole hyvä lääke. Mies näkee että määrä on vielä pieni, 20 kaljaa viikossa ja kerta annokset merkkaa ei koko määrä...minusta mies on aivan sokaistunut tilanteelle. Mies sanoi että hänelläkin on oma elämä vaikka isä onkin ja hän haluaa nauttia...mutta ilmiselvästi nauttii ilta kaljojen voimalla, ilman sitä ei yhtään...
Olenko nipo vai kuuntelenko edelleen sydäntäni? Mies ei kuulema ole tuosta joustamassa ja miettii että pitää varmaan lähteä eri teille jos minua juominen niin rassaa ja minä yritän saada miehen laittamaan tärkeysjärjestykseen ja näkemään ongelmansa. Kaameaa kun tekee minun syyllisen kun jutellaan asiasta, äskenkin sain haukut kun yritän vain ärsyttää häntä juttelulla... todellakin juttelin mutta ihan aiheesta kylläkin. Mies syyllistää minua kaikin keinoin eikä näe omaa käytöstään...
Jos et ole trolli, niin tuo määrä on älyttömästi liikaa. En edes ymmärrä miten joku voi edes keskustella noin järjettömistä määristä rationaalisesti ja sopien. Omassa kaveripiirissäni kukaan ei juo tuollaisia määriä. Yksi/kaksi olutta viikossa tai viinilasi viikonloppuna.
Ehkä koulutustasosta kiinni tms. Kuka tahansa ystävistäni olisi samantien hoitoonohjauksessa jos tuollaisia määriä joisi
 

Yhteistyössä