A
ahdistunut ja huolissaan
Vieras
Hoidan kotona hieman alle 1.5 ikäistä lastamme ja olen raskaana. Mies käy töissä. Nyt kun odotetaan sikaflunssan iskevän niin mieheni haluaisi että välttäisin kaikkea mahdollista mistä voisimme saada tartunnan. Siis en saisi matkustaa julkisilla (en pääse kenenkään äitikaverin luokse enkä kerhoihin kävellen eikä meillä ole toista autoa), eli pitäisi jättää käytännössä väliin kaikki tapaamiset. Kerhoissa/ avoimissa päiväkodeissa hän ei myöskään haluaisi minun ja lapsen käyvän, ettei saataisi sieltä pöpöjä. Kaupassa nyt on pakko käydä ja pihalla kävelyllä, mutta puistoon meno onkin jo epävarmempaa.
Ihan ymmärrettäväähän mieheni ajatus on, mutta minua itseäni ahdistaa! En tiedä miten pääni kestää jos epidemia jatkuu esim jouluun asti enkä voi tehdä mitään lapsen kanssa päivisin. Jos en saa nähdä ketään toisia äitejä& lapsia ja olemme vain kotona /käymme kaupassa / omalla pihalla yksin, niin syksystä tulee todella pitkä. Toisaalta en tiedä miten kestäisin sen jos aiheuttaisin sitten omalla toiminnallamme meidän perheelle sikaflunssan ja karmeat jälkitaudit, ja jos jotain tapahtuisi vaikka syntymättömälle lapselle (raskaana olevat riskiryhmää) kun se sitten olisi ollut estettävissä sillä etten olisi käynyt missään...
En saa miehelle puhuttua tässä asiassa "järkeä" koska hän on niin vahvasti sitä mieltä että haluni olla sosiaalinen on nyt toissijaista koska perheemme on riskiryhmässä.
Onko ketään kohtalotovereita, tai mitä mieltä muut raskaana olevat/pienen lapsen äidit ovat sikaflunssasta ja onko kukaan muu ajatellut eristäytyä syksyllä?
Ihan ymmärrettäväähän mieheni ajatus on, mutta minua itseäni ahdistaa! En tiedä miten pääni kestää jos epidemia jatkuu esim jouluun asti enkä voi tehdä mitään lapsen kanssa päivisin. Jos en saa nähdä ketään toisia äitejä& lapsia ja olemme vain kotona /käymme kaupassa / omalla pihalla yksin, niin syksystä tulee todella pitkä. Toisaalta en tiedä miten kestäisin sen jos aiheuttaisin sitten omalla toiminnallamme meidän perheelle sikaflunssan ja karmeat jälkitaudit, ja jos jotain tapahtuisi vaikka syntymättömälle lapselle (raskaana olevat riskiryhmää) kun se sitten olisi ollut estettävissä sillä etten olisi käynyt missään...
En saa miehelle puhuttua tässä asiassa "järkeä" koska hän on niin vahvasti sitä mieltä että haluni olla sosiaalinen on nyt toissijaista koska perheemme on riskiryhmässä.