Mies haluaa erota minä en

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on mennyt huonommin nyt lähiaikoina ja hän kokee että minä motkotan hänelle liikaa kun olen pyytänyt apua lapsen hoidossa, meillä on 3v tyttö. tosin mies on väsynyt omista töistään. Hän ei usko että asiat tulee muuttumaan kun ollaan kerran aiemmin jo erottu. En itse haluaisi erota, haluaisin hänen ymmärtävän että asiat on pelastettavissa mutta hän ei kuuntele. Raskasta päästää irti toisesta kun rakastaa niin paljon. Mitä minä teen?

Yritä saada lähtemään vaikkapa seuriksen perheneuvontaan/-terapiaan. Se on ilmainen,ei uskonnosta mainittu sanallakaan ja tosi hyvä. Me pelastettiin itsemme todella pahasta jamasta tuolla. Ja siis syy miehen eroaikeisiin oli aika lailla sama kuin teillä.

on kyllä huonoa käytöstä myös isältä
Jos roolit ois toisinpäin niin kilvan kehotettaisiin naista "voimistumaan" ja "elämään omaa elämäänsä" sekä silloin ero olisikin nimenomaan lapsen parhaaksi.

Erot on perseestä meni ne miten vain jos on lapsia liitossa. Pettämisiä jos mukana niin ihan perseestä.
Mutta minkäs teet jos toinen haluaa eron niin silloin hän saa eron.

Eroava nainen eroaa aina lapsen parhaaksi. Eroava mies eroaa aina omahyväisyydestään ja silkasta ilkeydestä. Tämmöisen kuvan täällä olen saanut.

Itse olen kulkenut pitkän tien petetystä/katkerasta marttyyri etäisästä lasten lähivanhemmaksi joka vihdoin on antanut menneiden olla (ero/pettämiset) ja kääntänyt katseensa tulevaisuuteen vanhojen märehtimisien sijaan. Aikaa se vie.

Jaa.. ap:n ongelmaan en tiedä vastausta, tietenkin aina kannattaa yrittää jos toista todella rakastaa. Mitäpä sitä muutakaan voi.

mies lupasi lapsen viikonloppuna ottaa katsoakseen mutta oli kuulema töitä ja sen jälkeen lähtikin juomaan kavereittensa kanssa.. kyllä vain tuntuu että hänellä on se vapauden kaipuu suurin tässä, jos hän todella haluaisi perheen kanssa olla niin ei hän näin helpolla luovuttaisi..

silti tahtoisin että hän muuttaisi mielensä, ja saisin hänet uskomaan että kaikki on korjattavissa. mies on niin jääräpää ettei hän halua lähteä minnekkään edes puhumaan..

tapaus taitaa olla todella toivoton :(

Huono trollaus, epek.

Jos täällä joku nainen valittaisi, että haluaa eron miehestään, kun mies ikävästi pyytää naista auttamaan yhteisen lapsen hoidossa, kyllä tuollaiset naisetkin lynkattaisiin täällä samantien. Eli vika on siinä puoliskossa, joka ei hoida yhteisiä velvollisuuksia, eikä sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Valitettavan usein nuo yhteisistä velvollisuuksista luistajat kuitenkin ovat miehiä, joten siinä mielessä voi tuntua, että vain miehiä haukutaan. Tämän voivat miehet korjata ottamalla tasapuolisen vastuun yhteisistä velvollisuuksista.
Ps. rahan tienaaminen on nykyään merkityksetöntä, koska naistenkin tuloilla voi hyvin elättää perheen, joten turha kuvitella, että työssäkäynti riittäisi osallistumiseksi.

mies lupasi lapsen viikonloppuna ottaa katsoakseen mutta oli kuulema töitä ja sen jälkeen lähtikin juomaan kavereittensa kanssa.. kyllä vain tuntuu että hänellä on se vapauden kaipuu suurin tässä, jos hän todella haluaisi perheen kanssa olla niin ei hän näin helpolla luovuttaisi..

silti tahtoisin että hän muuttaisi mielensä, ja saisin hänet uskomaan että kaikki on korjattavissa. mies on niin jääräpää ettei hän halua lähteä minnekkään edes puhumaan..

Miehellä selvästikin menojalka vipattaa ja oma napa menee perheen edelle. Tiedä, vaikka olisi jo toinen nainenkin kiikarissa tai jopa testauksen alla, kun kerran on noin ehdoton päätöksessään. Parempi antaa miehen mennä. Ehkä kasvaa jossakin vaiheessa aikuiseksi ja tajuaa, mitä on menettänyt. Ei tuollaisen surkimuksen perään kannata jäädä itkemään.

Täällä ihan sama juttu mun nuorin 3vlisäksi muitakin lapsia. Mies päätti erota ei rakasta mua ja tunteita ei yhtään.yritän että ees lasten takia mutta on kuulemma päätöksensä tehnyt eikä sitä muuta koska rakkautta ja tunteita mua kohtaan ei ole.
Me ollaan nyt lähiaikoina tapeltu vähän joka asiasta.
Itse oon ihan hajalla haluaisin jatkaa mutta eipä toista voi saada rakastaan.
Sanoi että alkaa heti ens viikolla etsiin asuntoa. Mää oon itkeny silmät äästä. Ei halua terapioihin eikä enään keskustella koko asiasta vaan on mykkänä koska ei oo lisättävää koska päätöksensä tehnyt.

Täällä ihan sama juttu mun nuorin 3vlisäksi muitakin lapsia. Mies päätti erota ei rakasta mua ja tunteita ei yhtään.yritän että ees lasten takia mutta on kuulemma päätöksensä tehnyt eikä sitä muuta koska rakkautta ja tunteita mua kohtaan ei ole.
Me ollaan nyt lähiaikoina tapeltu vähän joka asiasta.
Itse oon ihan hajalla haluaisin jatkaa mutta eipä toista voi saada rakastaan.
Sanoi että alkaa heti ens viikolla etsiin asuntoa. Mää oon itkeny silmät äästä. Ei halua terapioihin eikä enään keskustella koko asiasta vaan on mykkänä koska ei oo lisättävää koska päätöksensä tehnyt.

Haluaisitko vanhuus vaihtaa vaik s.posteja tai jotain? Voitas jutella näist asioista :/

Auttamaan oman lapsen hoitoon...helevetti... osallistumista sen pitäis olla
:laugh:
Modernin, voimaistuneen suomimamman logiikalla perheen elättäminen eli töissä käyminen ei tänä päivänä ole osallistumista, vaan miehen vapaa-aikaa jonka päätyttyä eli työpäivän jälkeen hänen on hoidettava lapset ja koti. Eikä sekään riitä, vaan kunnon miehen tulisi kyetä ansaitsemaan perheelle elanto poistumatta kotoa.

Feministinen ajattelu on tänä päivänä täysin sairasta. Vielä sairaampaa ja surullisempaa on se, että moni työssäkäyvä mies alistuu näiden keittiöjyrien tahtoon ja silti osa päätyy eroon koska eivät kykene mahdottomuuksiin ja naiset hakevat elämänohjeensa anonyymeiltä nettipalstoilta.

Asutteko jo erillänne, siihen tuo ainakin viittaa? Miehellä oli siis viikonloppuna töitä, olitko kuitenkin halunnut että ottaa lapsen illaksi? Nimittäin jos se kyläily joka tapauksessa peruuntui miehen töiden vuoksi, samahan se on miten hän iltansa vietti.

Joo, ja varmasti miehellä on jonkinlaista vapaudenkaipuuta, mutta kyllä minusta vanhemmatkin saa sitä vapaata ottaa. Teillä on ilmeisesti erimielisyyttä siitä, kuinka paljon vapautta on ok ihan suhteessakin ja siitä nuo ristiriitanne johtuvat. Kuinka usein mies käy kavereiden kanssa juomassa tai muissa vastaavissa omissa menoissaan?

No saattaa tosiaan olla jo myöhäistä, mutta selkeä sopimus vapaailtojen määrästä voisi olla hyvä ratkaisu. Toisekseen vanhemman pitää antaa olla vanhempi omalla tavallaan (jos ei mitään aivan ilmeisiä laiminlyöntejä tapahdu), ja aika usein tulee ristiriitoja siitä, että äiti määräilee isää siitä, miten lapsen kanssa pitää olla. Eli mies joutuu siihen apurin rooliin, vaikka ehkä haluaisikin olla ihan tasavertainen vanhempi.

Meillä 2 lasta, mies tahtoi erota kuukausi sitten. Sain sovittua itku silmässä harkinta ajan ( kuten avioliitossa ) tämän vuoden loppuun. Eli asuttas vielä hetki yhdessä lasten takia.

Olen nyt ollut ystävällisempi miehelle (=en ole vaatinut mitään... eli sitä mitä mies kutsui nalkutukseksi) eli olen puhunut ja kohdellut kuin ketä tahansa vierasta. Lisäksi marssin vaatekauppaan ja ostin ison läjän hyvin istuvia arkivaatteita ( tähän asti olen kulkenut kirppari rytkyissä) ja ryhdyin meikkaamasn päivittäin ja pitämään ihostani muutenkin huolta (tämän voimaannuttamaan itseäni ja nostattamaan itsetuntoa, minun tulee olla vahva, kyllä minä pärjään ilman miestä)

En enää ängennyt miehen viereen sohvalle enkä tietty pusutellut tai yrittänyt halata tai tehnyt aloitteita seksiin ( olleet minun aloitteeni varassa ) en ollut ilkeä vaan ihan perus ystävällinen.

Olin vain kotona ja puuhasin kotitöitä (en päässyt minnekkään kun olin päättänyt etten pyydä siltä p**kalta mitään) mutta lähdin sitten lasten kanssa sukulaisille lomailemaan viikoksi....

Nyt mies ei tahdokkaan enää erota. Yhdessä pysymis päätöksen jälkeen miehen halut minua kohtaan palasivat ja hänestä tuli jotenkin miehisempi? Sain valaistumisen enkä ole enää yrittänyt janota mieheltä rakkautta esim. änkeämällä viereen tai tekemällä aloitteita, annan miehen hoitaa ne sellaiset avaukset ;)

en tietenkään ole miehelle kylmä, vaan antaa sen nyt vähän pyöriä minun perässäni... eron uhka paransi kyllä meidän suhdetta: minä ryhdyin pitämään huolta itsestäni ja mies tajusi mikä helmi hänen lastensa äiti on ;D

• Tykkää
Reactions: random80

Uusimmat

Yhteistyössä