Mies exän kanssa työmatkalla

Tästä on jo kohta jo vuosi aikaa ja asia ollaan puhuttu läpi mutta aika ajoin kyseinen juttu nostaa rumaa päätään sisälläni joten ajattelin kirjoittaa siitä tänne jos vähän helpottais..

Eli mieheni on kuljetusalalla ja tekee välillä pitkiäkin matkoja,viime syksynä teki sitten 14 tunnin(eihän tuo työmatkana ole pitkäkään mutta kuitenkin..)reissun en nyt muista minne ja sain sitten myöhemmin tietää että miehen exä oli ollut kyseisellä työmatkalla mukana.Reissu siis oli enimmäkseen ajamista,missään ei oltu yötä.Loukkaannuin asiasta tosi paljon ja käskin miettimään asiaa minun kannalta,tuskin hänkään hurrais jos tekisin jonkun exäni kanssa tollasia reissuja..No kivenkovaan väitti että mitään ei sillä matkalla tapahtunut ja oli vaan kiva muistella menneitä ja jutella...Tahdon uskoa häntä mutta asia on aika ajoin vaivannut minua,heidän erostaan on jo vuosia aikaa joten mitään selvittämättömiä juttuja ei pitäisi enää olla.Tietenkin mies sitten suuttui minulle siitä kun en luota jne mutta minusta tuollanen ei ole oikein rehellistä toimintaa vaikka olisivatkin kavereita nykyään.Vaikka eivät olisi mitään muuta tehneetkään kuin jutelleet sillä matkalla niin minua loukkaa yleensäkin tuollainen salailu ja selän takana toimiminen.Kaikkein kurjimmalta tuntui kun minun piti alunperin lähteä kyydin ottoon ja seuraksi mutta sitten muuttikin mielensä että minulta menisi kuitenkin hermot niin pitkällä matkalla ja parempi kun jään kotiin..Olin pitkään alamaissa ton jutun takia mutta tuntuu että mies on edelleen sitä mieltä että ylireagoin ja otin pultit turhasta asiasta.Olin jo tuolloin raskaana mikä vain pahensi oloani!

Kun juteltiin asiasta niin hän oli sitä mieltä että heidän pitää saada olla kavereita halusinpa tai en,olivat kuitenkin pitkään yhdessä.En silti tiedä meneekö tuollanen sitten jo liian pitkälle..Minun tietääkseni yhteyden pito heidän välillään on paljon vähentynyt tai jopa loppunut lapsemme syntymän jälkeen mikä on sentään hyvä merkki!Olen myös kuullut huhuja ja miehenikin on sanonut että exä olisi katunut eroa miehestäni myöhemmin,mutta minä tulin sitten aika nopeasti mukaan kuvioihin ja suhde eteni sitten tähän pisteeseen että meillä on ihan 5kk ikäinen tytär ja suunnitelmissa rakentaa yhteinen talo jossain vaiheessa.

Tais tulla vähän sekava tästä sepustuksesta muttaa kiitos jos joku viitsi lukea!



 
mun mies tekee myös reissutyötä, eihän siinä mitään jos kaverin kanssa reissun tekee. Ihmettelísin vain että jos kerran vain ystäviä ollaan miksei asiasta voi vaimolle mainita????

jotainhan siinä on oltava jos ei asia päivänvaloa kestä vaan muita teitä vaimon korviin kulkeutuu :/
 
Valitettavasti minunkin on pakko sanoa, että ei hyvältä kuulosta. Ei pitäisi olla mitään tarvetta pitää exään yhteyttä, kun ei ole yhteisiä lapsiakaan ja huolestuttavaa varsinkin kun sanoo että pitää yhteyttä piditpä siitä eli et. Kyllä se sinun pitäisi olla hänelle niin tärkeä ihminen, että se että pahoitat mielesi pitäisi riittää lopettamaan yhteydenpidon. Eli harvinaisen tärkeänä pitää exää.
Toivottavasti asiat järjestyy parhainpäin.
 
En ole kyseisen tapahtuman jälkeen kuullut enää mitään vastaavia huhuja eivätkä he ainakaan tietääkseni ole pitäneet juurikaan yhteyksiä,enkä nyt niinkään siitä pahastu jos joskus kuulumisia kyselee.En vaan haluais että tapailisivat ainakaan silleen sovitusti eivätkä kai ole enää tavanneetkaan paitsi ehkä joskus sattumalta jossain kahvilla tms(pieni paikkakunta).Nyt meillä on kyllä mennyt ihan hyvin suhteessa,lapsen synnyttyä tuntuu että ollaan lähennytty entisestään mutta välillä vaan epävarmuus kalvaa vaikka tiedänkin hänen rakastavan minua ja lastamme yli kaiken ja on sen sanonutkin monesti.Jotenkin välillä pelkään että hänellä vieläkin jotain tunteita exäänsä kohtaan vaikka me oltu yhdessä 4 vuotta ja tuskinpa hän lasta olisi kanssani halunnut jos haikailisi vielä entiseen elämään..Mutta nyt jos vielä joskus saan tietää hänen puuhailleen jotain vastaavaa exänsä(tai kenen kanssa tahansa)niin silloin otan aikalisän suhteessa ja pistän ukon selvittämään kanssani asiat perinpohjin.Toivottavasti sitä ei tartte ikinä tehdä..Kiitos vastanneille! =)
 
Itse olen kaikkien exieni kanssa hyvissä väleissä. Eikä minua haittaa, jos mieheni (silloin kun sellainen on ollut) on ollut exänsä kanssa väleissä. Olen huomannut, että toisten exieni kanssa on jotain tunteita vielä pelissä, toisten kanssa ei. Mutta joka tapauksessa - liika on liikaa. Siihen en suostuisi, että usein olisi exänsä kanssa töissä - varsinkaan, jos työ on sen laatuista, että siinä ehtii muistella vanhoja aikoja. Yleensä niitä hyviä vain muistellaan.

Se mitä sanoit siihen "tuskinpa hän lasta olisi kanssani halunnut jos haikailisi vielä entiseen elämään".. Kaikilla ei ole noin kivasti. Tiedän tapauksia, joissa lapsi on hankittu, kun ero on vielä kesken ja pian lapsen syntymän jälkeen on lähdetty exälle itkemään miten kurjaa elämä onkaan. Tämä taas ei liittynyt nimenomaan asiaasi - vaan puhuin yleisellä tasolla.

Joskus miehet (ja naiset) jättävät tuollaisia asioita kertomatta, koska eivät halua loukata puolisoaan.

"Kaikkein kurjimmalta tuntui kun minun piti alunperin lähteä kyydin ottoon ja seuraksi mutta sitten muuttikin mielensä että minulta menisi kuitenkin hermot niin pitkällä matkalla ja parempi kun jään kotiin.." Tämä asia minua vaivaisi todella paljon. En jaksaisi uskoa siihen että syy minkä mies kertoo olisi se. Vaan epäilisin heti pahinta.

Mutta näin loppuun. Olettehan selvittäneet asian ja kun se on selvitetty sen voi unohtaa. Mutta jos tuollaista tapahtuu vastaisuudessa - sitä ei tarvitse hyväksyä. Olet käsittääkseni sen sanonut hänelle, joten siitä ei tarvitse muistuttaa. Mutta iloa elämäänne. Keskity niihin hyviin asioihin ja yritä päästä yli tapahtuneesta. Kuitenkaan kyse ei ole ollut mistään pettämisestä tai pidempi aikaisesta suhteesta tai muusta suuremmasta vehkeilystä (viattomastakaan) sellaisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitis:
Valitettavasti minunkin on pakko sanoa, että ei hyvältä kuulosta. Ei pitäisi olla mitään tarvetta pitää exään yhteyttä, kun ei ole yhteisiä lapsiakaan ja huolestuttavaa varsinkin kun sanoo että pitää yhteyttä piditpä siitä eli et. Kyllä se sinun pitäisi olla hänelle niin tärkeä ihminen, että se että pahoitat mielesi pitäisi riittää lopettamaan yhteydenpidon. Eli harvinaisen tärkeänä pitää exää.
Toivottavasti asiat järjestyy parhainpäin.
Kerrotko miksi exäänsä ei saa pitää yhteyttä??

En pysty käsittämään tätä lapsellista ajatusmallia, että sitten kun ei enää olla kimpassa niin sitten ei saa pitää edes yhteyttä ja mielummin haukutaan vielä selän takana.

Itse olen jokaisen exäni kanssa väleissä. Viimeisin on jopa paras ystäväni ja kyllä olen nykyiselle miehelleni sanonut, että siihen asiaan ei tule koskaan
muutosta. Hän tiesi sen seurustelun alusta alkaen ja ei ole koskaan ollut hänelle mikään ongelma.
 


Kerrotko miksi exäänsä ei saa pitää yhteyttä??

En pysty käsittämään tätä lapsellista ajatusmallia, että sitten kun ei enää olla kimpassa niin sitten ei saa pitää edes yhteyttä ja mielummin haukutaan vielä selän takana.

Itse olen jokaisen exäni kanssa väleissä. Viimeisin on jopa paras ystäväni ja kyllä olen nykyiselle miehelleni sanonut, että siihen asiaan ei tule koskaan
muutosta. Hän tiesi sen seurustelun alusta alkaen ja ei ole koskaan ollut hänelle mikään ongelma.[/quote]


En usko että tässä oli pointtina exän kanssa yhteinen ajanvietto vaan se ettei mies kertonut asiasta. Itse olet kuitenkin asian tehnyt selväksi miehesi kanssa eikä tule tunnetta että mitään salattavaa olisi.
 
Lainaamassani tekstissä pointtina aika selkeästi oli juuri se, ettei eksään tarvitse eron jälkeen pitää mitään yhteyttä ja olisin halunnut tietää kyseiseltä kirjoittalta hänen ajatusmallinsa, että miksi?

Jos on erottu niin eikö se tarkoita sitä, että mitään kahden ihmisen välillä ei enää ole. Paitsi ehkä ystävyys. Mutta pitääkö kaikista ystävistä sitten olla mustasukkainen?
 

Yhteistyössä