Mies epäilee, että petän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *apuja*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

*apuja*

Vieras
Olen seurustellut yli vuoden itseäni 13 vuotta vanhemman miehen kanssa. Miehellä on lapsi entisestä avioliitostaan, minä olen lapseton. Emme asu vielä yhdessä.

Seksi on alusta asti ollut hyvää ja sitä on päivittäin. Sovimme toisillemme ja halumme kohtaavat hyvin. Miehen ex-vaimo petti avioliiton aikana miestä useaan otteeseen, minä en ole pettänyt seurustelukumppaniani koskaan.

Kuukausi sitten yllätin miehen tarkastamasta kännykkääni. Mies alkoi kysellä, olenko pettänyt häntä ja vaati minua kertomaan tarkalleen mitä olin viime päivinä tehnyt ja kenen kanssa. Mies oli käynyt omilla avaimillaan luonani ja huomasin, että hän oli käynyt pyykkikorillani. Mies löysi yöpöydänlaatikosta kortsuja (jotka olimme hankkineet suhteen alussa) ja laski ne syyttäen, että olin käyttänyt niitä jonkun muun kanssa. Mies alkoi myös syyttää minua siitä, että en aina vastaa puhelimeen ja että olen tuolloin jonkun muun miehen kanssa enkä voi vastata. Mies syytti minua kaksoiselämästä ja siitä, että olisin niin sekaisin, että en katsoisi tekeväni väärin pettäessäni häntä. Tilanne päättyi miehen päätelmään siitä, että olin ollut uskoton ja mies lähti kotiinsa. Myöhemmin sovimme asian.

Kaksi viikkoa sitten kesken rakastelun, mies yhtäkkiä lopetti ja sanoi, että tunnun erilaiselta. Mies sanoi, että on aivan varma, että olen ollut jonkun toisen kanssa. Mies alkoi tivata asioita alkaen alusvaatteista, jotka minulla oli päällä. Hän oli varma, että olin vaihtanut alusvaatteeni työpäivän aikana. Vakuutin, että en ollut tehnyt mitään, mutta mies ei uskonut. Loukkaannuin miehen puheista ja siitä, että hänestä tunnuin ”venyneeltä”. Tiedän, että en ole tehnyt mitään kenenkään kanssa. Kaikki tuntui minusta samalta kuin ennen, joten erilaisuuden tunnun täytyy olla miehen päässä.

Emme ole kahteen viikkoon rakastelleet. Mies sanoo, että häntä ei haluta, sillä hän on varma, että petän häntä. Olen vakuutellut ja yrittänyt todistella toisin, mutta onhan minun käytävä töissä ja harrastuksissa, joten en voi aina olla saatavilla. Kaiken lisäksi teen töitä miesvaltaisella alalla, joten pettämismahdollisuuksia kyllä on.

Olen neuvoton. Tuntuu, että kaikki on pilalla. Olemme umpikujassa, sillä en voi mitenkään todistaa uskollisuuttani todeksi. Rakastan miestäni enkä halua häntä menettää. Olen jo alkanut ajatella, että tämä on miehen tapa karistaa minut elämästään. Mies on kieltänyt asian olevan näin ja sanoo rakastavansa minua enemmän kuin mitään. Mitä tehdä?

Mies on sairas ja mustasukkainen. Koita sanoa hänelle, että jos hänen eksänsä on pettänyt, niin se ei tarkoita sitä että sinä pettäisit.

Kaikenlisäksi, mies on tehnyt jo parikin rikosta; ensinnäkin, toisen puhelimen ronkkiminen on rikos, samoin kuin toisen asuntoon meneminen ilman asunnon omistajan lupaa.

Haluatko elää loppuelämäsi suhteessa ihmisen kanssa, kenen psyykkinen elämä ja maailmankuva on täysin vääristynyt? Hyvä luoja, ei ketään voi omistaa! Lähde kun vielä voit, kuulostaa siltä, että joku kaunis päivä mies paiskaa sinut seinään ja pahimmassa tapauksessa tappaa, kun ei luota sinuun ja epäilee pettäjäksi vaikka et ole tehnyt mitään.

Hänellä on pahemman sortin psyykkisiä ongelmia, eikä siinä asiassa voi auttaa kukaan muu kuin terveysalan ammattilaiset. Minua ainakin pelottaisi olla kuvailemasi ihmisen kanssa.

Ei tuo ole rakkautta, vaikka kuinka koitat sitä itsellesi vakuutella. Tuo on OMISTAMISEN HALUA, narsistisen ihmisen halua pitää toista ihmistä vallassaan. Normaali ihminen, jota on petetty, ei käyttäydy seuraavissa suhteissa tuolla lailla. Tuo ihminen on pahemman kerran ongelmainen.

Omapa on valintasi, mutta elämä tuollaisen ihmisen kanssa kuulostaa vankilalta eikä hyvältä elämältä.

Kuullostaa Sairaalloisen mustasukkaiselta mieheltä. Edellinen kirjoittaja veti narsisti kortin vaihteeksi pöytään..:D Voisin väittää että mies ei ole päässyt yli petetyksi tulemisen peloista eikä näin ollen ole valmis uuteen suhteeseen.

Kannattaa lukea sairaaloisesta mustasukkaisuudesta. Se on psyykkinen häiriö, jossa tekijän pelkotilat ovat niin korkeita että menettää käsityksen todellisuudesta, oikeasta ja väärästä.

Kannatta myös yrittää jotenkin jossakin tilanteessa saada mies itse käsittämään että hän ei ole nyt täysillä suhteessa vaan elää edellisestä suhteesta saamien traumojen keskellä. Miehen tulisi ymmärtää että ongelma on hänen ja jos psyyke ei korjaannu suhde päättyy.

Kiitos vastauksista. Jos mies olisi käyttäytynyt suhteen alussa näin, en olisi suhdetta jatkanut. Epäily alkoi vasta kuukausi sitten ja ajoittuu perhejuhliin, jossa miehen entinen vaimo oli mukana. Uskon, että vanhat muistot tulivat mieleen. Olen sanonut useaan kertaan, että en tule pettämään miestä, vaikka entinen niin teki. Ei auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut tuonkin:
Tai sitten hän itse pettää !

Tämäkin ollaan keskusteltu miehen kanssa. Olen 99,9 % varma, että kyse ei ole tästä. Ei myöskään vanhan suolan janottamisesta; liian paljon mennyt rikki eikä luottamusta.

Tuo entisen pettäjävaimon tapaaminen voi olla syy miksi trauma tuli takaisin pintaan. Jos syy on siinä, se on myös osoitus siitä että trauma ei ole umpeutunut.

Kauanko suhde on kestänyt? kauanko mies oli erossa exvaimostaan?

lopeta parisuhde. ei tule onnistumaan kun mies epäilee. saat kyllä paremman miehen kyllä maailmassa miehiä riittää. jo oman turvalliisuutesi takia, tuollainen aiheeton epäily syö suhteelta luottamusta ja vie turhaa energiaa jonka voi käyttää johonkin muuhun. onnea elämään! oikea löytyy vielä usko pois.

Kuulostaa suhteellisen pitkille ajoille. Sairaalloiseen mustasukkaisuuteen on olemassa myös siihen erikoistuneita auttajia.

Tuo edellinen kirjoittaja sanoi, että vie turhaa energiaa. Jostain luin että erityisesti se keltä luottamus puuttuu käyttää 90% energiastaan pelkotiloihin.

Vaikea tilanne, fakta on kuitenkin se, että jos mies ei korjaannu niin suhteella ei ole mitään mahdollisuuksia ja suurin kärsijä on mies itse tai sitten sitä jos mustasukkaisuus yltyy väkivallaksi, mitä monesti saamme lehdistä lukea.

Sinä et voi miestäsi muuttaa. Et myöskään voi elää suhteessa missä ei ole luottamusta.

Sitä miten mies voisi muuttua en osaa sanoa. Ihmiset on erilaisia, nuo ajat kuitenkin viittaa siihen että mies tarvitsee ulkopuolista apua.

Miehelle on nähtävästi jäänyt traumoja edellisen puolison petettyä häntä useampaan kertaan. Luottamus on varmaankin mennyt, ja hän ei ole osannut käsitellä asioita loppuun, vaan on tuonut mukanaan luottamuspulan myös uuteen suhteeseen.

Joku pikkuasia on herättänyt hänessä vanhan tutun epäilyksen, josta hän ei ole päässyt eroon. Mies saattaisi tarvita ulkopuolista keskusteluapua jotta pystyisi luottamaan sinuun. Hän saattaa ajatuksen tasolla samaistaa sinut ex-puolisoonsa ja löytää samoja "epäilyttäviä" piirteitä myös sinusta.

Heti pois suhteesta,mitä pikemmin sen parempi!!
Hän on ilmeisesti sairaanloisen mustasukkainen ja siitä muuttuu vain pahemmaksi.Pahimmassa tapauksessa alkaa vielä joskus väkivaltaiseksi!
Itselläni oli juuri tuollainen mies ja niinhän siinä kävi että turpaan lopulta tuli.

Jos yhtään itseäsi arvostat niin lopetat suhteen.Ja miksi haluaisit olla suhteessa jossa koko ajan epäillään ja syytetään??Lopulta voi käydä vielä niin että alat uskomaan miehen syyttelyihin ja muuhun.Ja itsetuntoa ei ole kohta yhtään jäljellä.

Mies on sairas eikä siitä parane, pahenee vain. Valitettavasti. Itse juoksisin karkuun ja nopeasti. Kokemusta on tuommoisesta tyypistä ja seurustelu tyypin kanssa oli kyllä elämäni kamalinta aikaa. Aina välillä perui puheensa ja sitten taas alkoi syyttelyt ja epäilyt ja seurustelun loppuaikoina tilanne oli jo aivan sairaalloinen; mies väitti nähneensä minut milloin minkäkin miehen kanssa ja en uskaltanut enää puhuakkaan kenestäkään miespuolisesta, koska hän heti epäili että olen naida napsauttanut senkin miehen kanssa.

Minulle tuli ihan kylmät väreet tuosta ap:n jutusta, mieshän on ihan sekoamassa. Oletko aivan varma, että se entinen vaimo on häntä Oikeasti pettänyt? Vai onko nekin vaan miehen itse päässään kuvittelemia juttuja, joiden vuoksi heille on lopulta tullut ero. Eihän tuollaista kukaan terve ihminen kestä.

Ihan oikeasti, minua pelottaa puolestasi. Tuollainen epätasapainoinen sairaalloisen mustasukkainen ihminen voi tehdä mitä vain. Ihan mitä vain. Ja oikeuttaa tekonsa sillä, että häntä on muka petetty.

Minulle tuli heti mieleen, että mies on ex:äänsäkin epäillyt niin paljon, että tämä on sitten tarkoituksella mennyt pettämään. Tai sitten se on niin kuin animalspirit epäilee, että ex:ä ei ole pettänyt, mutta mies on jo silloin ollut sairaalloisen mustasukkainen.
Tämäkin ap:n kirjoitus saa minut epäilemään, että rakastuminen on usein jonkin sortin psyykkinen häiriötila, ainakin monessa tapauksessa. Kuka täysjärkinen ihminen sanoo rakastavansa miestä, joka on täys kahjo! Siis tuo rakastelun keskekyttäminen sen takia, että ap tuntui jotenkin löysältä, on ihan kammottavan kuvottava juttu!
Ja tunkeutuminen toisen kotiin ja puhelimen tutkiminen. Siis haloo ap!

Sama täällä: mieleen tuli ensimmäisenä, että liekö ex edes pettänyt miestä oikeasti vaan ukolla itsellään on ollut tuollaiset harhat. Ihmekö tuo, jos ero tuollaisesta tulee. Itse en kyllä kovin pitkään katselisi tuollaista vainoharhaista hullua.

Ihan törkeää tuokin, että sanoo sun tuntuvan "venyneeltä" ja että tonkii sun pyykkikoria. Voihan ihminen vaihtaa kesken päivän alusvaatteet, vaikkei olisi ketään nu**inutkaan. Esimerkiksi, jos urheilee tms.

Jos haluat suhdettanne jatkaa, niin miten olisi terapia? Mutta paras ois varmaan vaihtaa maisemaa :P

Luepa, AP. tämä:

Viestintäsalaisuuden rikkominen

1.Tunnusmerkistöstä ja teonkuvauksesta

Rikoslain 38 luvussa säädetään tieto- ja viestintärikoksista. Kyseisen lain 3 pykälässä säädetään:

===================================

RL 38:3 Viestintäsalaisuuden loukkaus

Joka oikeudettomasti

1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka

2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,

on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava

ja 4 pykälän mukaan

RL 38:4 Törkeä viestintäsalaisuuden loukkaus

Jos viestintäsalaisuuden loukkauksessa

1) rikoksentekijä käyttää rikoksen tekemisessä hyväksi asemaansa yksityisyyden suojasta televiestinnässä ja teletoiminnan tietoturvasta annetussa laissa tarkoitetun teleyrityksen palveluksessa tai muuta erityistä luottamusasemaansa,

2) rikoksentekijä käyttää rikoksen tekemistä varten suunniteltua tai muunnettua tietojenkäsittelyohjelmaa tai teknistä erikoislaitetta tai rikos muuten tehdään erityisen suunnitelmallisesti taikka

3) rikoksen kohteena oleva viesti on sisällöltään erityisen luottamuksellinen taikka teko huomattavasti loukkaa yksityisyyden suojaa

ja viestintäsalaisuuden loukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä viestintäsalaisuuden loukkauksesta vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

Onko kotirauhaasi rikottu?
Lain mukaan kotirauhan rikkomiseen syyllistyy se, joka ilman laillista syytä tunkeutuu kotirauhan suojaamalle alueelle, vaikka asukas vastustaa hänen tunkeutumistaan. Kiellettyä on myös salaa meneminen toisen pihamaalle tai muulle kotirauhan suojaamalle alueelle. Henkilö, joka on päästetty toisen kotirauhan suojaamalle alueelle, on velvollinen kehotuksesta poistumaan sieltä.

Mitkä kaikki alueet sitten kuuluvat kotirauhan piiriin? Ensinnäkin mm. asunnot, kesämökit, loma-asunnot, hotellihuoneet, asuntovaunut ja autot. Luonnollisesti myös veneet ja muut senkaltaiset alukset ovat kotirauhasuojan piirissä. Asukkaiden yksityisalueina pihat ja niihin kuuluvat rakennukset saavat myös kotirauhan suojaa. Kotirauhaa nauttivat kaikki henkilöt, jotka asuvat tällaisissa paikoissa. Asumisen ei tarvitse olla vakituista, vaan pelkkä alueella oleskelu voi riittää kotirauhan suojan saamiseen.

Kotirauhan rikkoja on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. Jos tapaus on kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Mies on rikollinen, ja hänet kuuluisi ajaa vastuuseen teoistaan.

joo, rikollinen. Kukapa ei olisi. Tuntuu hassulle noi jutut. Aloittaja on selvästi tuskissaan kun ei tiedä mitä suhteessaan tekisi.

Laki valvoolle: Olet perheesi kanssa ajamassa kesäloman viettoon mökille, miehesi ajaa 100 km rajoitusalueella 115km/h. Soitatko salaa autosta poliisille että nyt mieheni hurjastelee ja tulkaa pysäyttämään tämä rikollinen?

Tuossa vaiheessa pitäisi sinun, *apuja*, kellojen jo kilkattaa niin kovaäänisesti, että tajuaisit.

Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja tiedän, että ainoa hyvä muisto siitä suhteesta on ero. Eron hetkeen liittyy helpotuksen tunteita. Aina vieläkään en tajua, vaikka olen elänyt tässä turvallisessa ja vakaassa suhteessa kohta neljä vuotta, että se entinen on vain ikävä muisto. Uniin se palaa vieläkin.

Jätä se mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Kettuneen:
joo, rikollinen. Kukapa ei olisi. Tuntuu hassulle noi jutut. Aloittaja on selvästi tuskissaan kun ei tiedä mitä suhteessaan tekisi.

Laki valvoolle: Olet perheesi kanssa ajamassa kesäloman viettoon mökille, miehesi ajaa 100 km rajoitusalueella 115km/h. Soitatko salaa autosta poliisille että nyt mieheni hurjastelee ja tulkaa pysäyttämään tämä rikollinen?

Ei voi verrata, hieman eri asia, että tämä ap:n poikaystävä on mennyt SALAA ja ap:n avaimilla hänen asuntoonsa, ja tönkimään kaikki paikat. Tykkäisitkö sinä jos sinun kotiisi menisi joku luvattomasti penkomaan, olisi sitten kyseessä kumppani tai sukulainen?

entäpä se, että mies on SALAA katsonut puhelintasi, tutkinut kaikki sen tiedostot tarkasti, ja vielä kaivellut pyykkikoppasikin?

Mieheni ei sitäpaitsi aja ylinopeutta. Enkä menisi henkilön kyytiin joka ajaa yli rajoitusten. Oma henki ja terveys on minulle tärkeämpää.

Eli vertauksesi oli aika säälittävä. Minä ainakin tuntisin oloni uhatuksi, turvattomaksi ja sellaiseksi, että minua vahditaan, jos asunnossani olisi käyty, laatikot tutkittu, ja ehkäisyvälineiden määrätkin laskettu.

Mutta jokainen tavallaan.

Okei myönnetään vertaus oli heikko.

Olen itsekin ollut suhteessa sairaalloisen mustasukkaisen naisen kanssa. Tiedän hänen tonkineen sähköpostini ja kännykkäni viestit läpi. Ei ensireaktioni kuitenkaan ollut mennä tekemään rikosilmoitusta.

Kyllä mua vain alkas pelottaan, jos tietäsin että joku käy mun kämpässä tönkiin kaapit, likapyykit ja kortonkien määränkin.

Mutta tuo mustasukkaisuus on kyllä jonkun asteinen asennevamma, että ei ees yritetä uudessa suhteessa luottaa siihen kumppaniin.

Minä loukkaantuisin kyllä todella jos ukko sanos kesken seksin, että "vaikutat normaalia löysemmältä", eli oot pettäny. Siinä vaiheessa ukko sais painua muualle yöks, tai sanosin vähintään,että no vittuako revit mun värkkiäni, ei oo ihme jos löysenee.

"Minä loukkaantuisin kyllä todella jos ukko sanos kesken seksin, että "vaikutat normaalia löysemmältä", eli oot pettäny. Siinä vaiheessa ukko sais painua muualle yöks, tai sanosin vähintään,että no vittuako revit mun värkkiäni, ei oo ihme jos löysenee.[/quote]"

Pakko kanssa myöntää että tosi paha loukkaus. Mies on varmaan miettinyt ton repliikin etukäteen. Osa oireyhtymää on hirveen paha olo, jota sitten purkaa epäilyksen kohteeseen joko verbaaalisesti tai fyysisesti. siksi ymmärrän, kuinka niin moni sanoo suoralta kädeltä että äkkiä pois tollasesta suhteesta.

Mutta mitä sitten, mies jää sinkuksi, nuolee haavojaan ja hieman voimistuu, iskee uuden naisen ja tovi menee hyvin, sitten sama oravanpyörä alkaa uudestaan uuden naisen kanssa.

Jos mies ei itse tajua jonkun muun on saatava hänelle apua. Jo itsensäkin takia. Hän on yhtä paljon vaaraksi itselleen kuin muille. On henkisesti todella kuluttavaa koko ajan epäillä.

Suhteen katkaiseminen voi auttaa AP.ta mutta ei miestä.

"Suhteen katkaiseminen voi auttaa AP.ta mutta ei miestä." Kuulehan nyt Kettunen, ap täältä hakee apua, ei mies. Ihan kuin sinä tuolla lauseellasi velvoittaisit ap:tä jäämään suhteeseen, että mies tulee autetuksi. Good Lord! Ehkä se ei ollut tarkoituksesi, mutta siltä se nyt vaikuttaa! AP.n ensimmäinen velvollisuus on huolehtia itsestään ja omasta turvallisuudestaan ja terveydestään, niin henkisestä kuin ruummillisestakin. Kuten täällä jo niin monet ovat sanoneet, tilanne on jo sen verran herkkä, että on ajan kysymys, milloin mies käy kiinni.
Siis ap, huolehdi itsestäsi, ota aikalisä ja välimatkaa. Ehtona suhteen jatkamiselle olkoon se, että hän hakee apua. Sinun tehtäväsi ei ole loputtomasti (turhaan) vakuuttaa syyttömyyttäsi ja alsitua tuollaiseen kohteluun! Usko hyvä nainen!

A-halle: Juuri tuota mieltä olin. Ehtona suhteelle on että mies hakee apua. Silloin voi molemmat voittaa. En tiedä pelastuuko suhde, mutta jos mies tajuaa oman tilanteensa on yksi sekopää vähemmän.

Sairaalloiseen mustasukkaisuuteen kuuluu piirre: Mustis ei tunne tekevänsä mitään väärää. Siis hän kuvittelee tonkimisen, seuraamisen ym. salapoliisileikit oikeutetuksi.

Tiedän tapauksen, jossa nainen erosi miehestä, mutta seuraaminen ei loppunut. Tilanne päättyi siihen että nainen joutui hakemaan lähestymiskiellon ja mies toimitettiin pakkohoitoon. eli ei se pikainen erokaan aina ole paras ratkaisu.

Yhteistyössä