Mies ei ymmärrä että lasten pitäis mennä ajoissa nukkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolme lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolme lasta

Vieras
Siis mua risoo ihan sairaasti tämä asia. Meillä lapset 2v, 4v ja 6v. Olen kotona lasten kanssa ja mies päivätöissä. Aamuisin ei siis sinällään ole kiire mihinkään, parina aamuna ollut kerhoon meno 9, jolloin joudun lapset herättämään enne 8. Mutta nää illat kun mies ei tahdo millään ymmärtää että lasten pitäis mennä ajoissa nukkumaan. Se saattaa lähteä isompien kanssa klo 21 saunaan, jolloin mun mielestä niiden pitäis olla sängyssä. Nyt keväällä ovat iltaisin olleet paljon ulkona ja tulevat sisälle klo 22. Kuten tänäänkin. Mä olen tuon pienimmän laittanut 21 nukkumaan ja mun oma aika alkaa siitä. Haluaisin että kaikki lapset menis samaan aikaan nukkumaan. Mä olen joka ilta se joka alkaa laittamaan lapsille iltapalaa, jos se olis miehen vastuulla niin iltapala olis pöydässä varmaan ysiltä, jolloin niiden pitäis olla sängyssä.

Mua jo pelottaa syksy ihan hirveesti kun isoin lähtee eskariin jolloin sen on herättävä 7. Ja silloin olis syytä mennä ajoissa nukkumaan. Mutta jos tää sama meno jatkuu miehen osalta vielä silloin niin mitähän siitä tulee. Kai se on itse vaan laitettava kaikkien iltatoimet. Ja arvatkaa vaan tuleeko noi isoimmat iltaisin mielellään sisälle jos isä jatkaa ulkona hommia. Kun olis niin kiva että mies olis mukana siinä hulabaloossa.

Kiitos että sain purkaa itseäni. Onko kellään samanlaista miestä?

Täällä ihan sama homma: ei ole kuulemma niin justiinsa, nyt kun ollaan lomallakin. Kyllä mulla alkaa palaan pinna jos muksut riekkuu puoleen yöhön, ei jää sitä omaa aikaa ollenkaan!

No ei meillä ole ollenkaan ongelma, että poika valvoo vielä ja nukutaan sit myöhään.. Meillä mies tekee pitkää päivää ja tulee useinkin vasta 7:ltä töistä, joten eivät näkisi ollenkaan, jos pitäis olla ajoissa nukkumassa.

Tilanne varmaankin muuttuu sitten, kunhan työt alkaa ja hoitoon pitää mennä aikaisin aamusta. Tosin luulenpa, että tämä meidän napero on tullut äidin puolen sukuun ja on siis yövalvoja tulevaisuudessakin..

joo onhan se kiva että mies on lasten kanssa, mutta mun ei ole sit kiva aamulla herättää väsyneitä lapsia kerhoon. Miehen ei tarvi niitä aamuherätyksiä hoitaa. Ja jos tää olis joskus vaan mut se on aika usein. Ja miks just niinä iltoina kun seuraavana aamuna on herätys?

ap

Ja sit vielä kun tää meidän perheen rytmi on niin erilainen kun kaikilla kavereilla. Herätään 9, syödään aamupala ja kun oltais valmiina lähtemään kyläilemään niin muilla onkin jo lounasaika. Mä haluaisin että lapset menis 21 nukkumaan ja heräis 8. Niin tulis päiväänkin jonkinlainen rytmi. No nyt kesällä ei sit ehkä niin väliä kun ei ole kerhoja. Toivottavasti mies tulee järkiinsä kun eskari alkaa.

Raaha mies mukaan eskarin ekaan vanhempainiltaan, siellä yleensä terotetaan riittävän pitkää yöunta.

Kyllä meilläkin välillä illat venyy ja paukkuu... mutta meillä on vara nukkua muilla lapsilla aamuisin, kunhan vaan saan eskarin ja koulukkaat petiin ajoissa.

Tänäänkin meillä pikkulikat vauva lukuunottamatta heräsivät 10 maissa - ulos ehdittiin klo 11 ja lounasta syötiin sit klo 13 jälkeen... ja jatkettiin sit melkein heti perään välipalalla (mustikkapiirakkaa, eli meni osittain vaikka jälkiruuastakin ;) ) ja äiteen päiväkahvilla... ja sit taas otettiin päivää "kiinni" syömällä päivällinen klo 17.15, ja iltapala klo 19.30, jonka jälkeen aloin survoa lapsia peteihin. Pikkulikat jättivät siis päikkärit sit väliin, niin huomenna voidaan olla jo taas aamuherätyksissä ihan normaalissa klo 8:ssa, tai sitten ei.

Yhteistyössä