Mies ei voi hillitä makeanhimoaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen puoliso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen puoliso

Vieras
Ongelmani liittyy mieheni makeanhimoon. Hän ei voi olla syömättä makeaa. Eli kaapista häviää kaikki keksit ja suklaat tms. pikkuhiljaa. Hän urheilee ja käy salilla, joten sokeri ei näy vartalolla. Olen lähinnä huolissani hänen antamastaan esimerkistä lapsille. Olen sanonut, että syö sitten illalla kun lapset ovat nukkumassa jos kerran mieli tekee makeaa esim. kahvin kanssa keksejä. Tämä on ihan päivittäistä. Hän myös napsii esim. suklaata kaapista muutaman palan kerrallaan ja kyllähän lapset sellaisen huomaa, vaikka isä luulisi heidän leikkivän. Usein 3-vuotias poikamme kysyy mitä sinä isä syöt ja sitten isä antaa hänellekin. Nyt poikamme osaa jo pyytää saanko jotakin hyvää jos olemme esim. iltapäivällä syömässä välipalaa.

Miten saisin tämän loppumaan?
Mies ei ole edes huolissaan omista hampaistaan, vaikka naposteluhan ne pidemmän päälle tuhoaa. Hän mm. käy välillä juomassa pullon suusta cokista jääkaapin ovi auki ja lapset tietysti rekisteröivät tämänkin.

Itse syön makeaa kohtuudella ja iltaisin. Joskus viikonloppusin syödään iltapäiväkahvin kanssa esim. leipomaani piirakka tms.

Jätäpä seuraavalla kerralla herkut kauppaan, jos olet teillä se, joka hoitaa kauppareissut. Viikonlopuksi tuot sitten jotain namia. Jos vierasvaraa tarvitset, pakasta jotakin leivonnaista. Ainakaan meidän mies ei osaa mennä herkkuja pakkasesta etsimään, muualta ne katoavat hetkessä.

herkut häviää kyllä pakastimestakin
mies myös itse hoitaa useimmiten meidän kauppaostokset
kuiteista näen, että on ostanut myös itselleen useimmiten suklaapatukan tai jonkun juotavan

ei tohon oo muuta ratkaisua kuin jättää ostamatta kaappiin mitään tollasia herkkuja!! Mies ostakoon kodin ulkopuolella sitten itelleen herkkuja jos mieli tekee, mutta sovitte, että arkena niitä ei kotona syödä lasten takia. Miehellä on vissiin kova energiavaje treenauksesta kun joutuu tyydyttämään hiilihydraattihimoaan herkuilla. Syökö sun miehes riittävästi terveellistä ruokaa, josta sais kaiken tarvitsemansa; runsaasti hiilareita ja proteiinia?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laita pullat pakastimeen sellaiseen rasiaan, ettei niistä näy läpi. Ja päälle tarra: sieniä.

hahah!Voi kun se toimisikin!

Mies syö kyllä terveellistäkin ruokaa, mutta ei esim. aamupalaa ollenkaan. Syö paljon kasviksia ja vihanneksia.

Hän on nuoruudessaan ollut lihava, joten taipumusta lihomiseen on. Nyt on siis hyväkuntoinen ja hyvännäköinen. Olen häntä pelotellutkin, että näillä herkkumäärillä lihot takaisin vanhoihin mittoihin. Hän vain todennut, että urheilee kyllä senkin edestä.

Lisää vinkkejä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Laita pullat pakastimeen sellaiseen rasiaan, ettei niistä näy läpi. Ja päälle tarra: sieniä.

hahah!Voi kun se toimisikin!

Mies syö kyllä terveellistäkin ruokaa, mutta ei esim. aamupalaa ollenkaan. Syö paljon kasviksia ja vihanneksia.

Hän on nuoruudessaan ollut lihava, joten taipumusta lihomiseen on. Nyt on siis hyväkuntoinen ja hyvännäköinen. Olen häntä pelotellutkin, että näillä herkkumäärillä lihot takaisin vanhoihin mittoihin. Hän vain todennut, että urheilee kyllä senkin edestä.

Lisää vinkkejä!

Jätä miehesi syömisen kyttääminen.

Yhteistyössä