E
epätoivoinen puoliso
Vieras
Ongelmani liittyy mieheni makeanhimoon. Hän ei voi olla syömättä makeaa. Eli kaapista häviää kaikki keksit ja suklaat tms. pikkuhiljaa. Hän urheilee ja käy salilla, joten sokeri ei näy vartalolla. Olen lähinnä huolissani hänen antamastaan esimerkistä lapsille. Olen sanonut, että syö sitten illalla kun lapset ovat nukkumassa jos kerran mieli tekee makeaa esim. kahvin kanssa keksejä. Tämä on ihan päivittäistä. Hän myös napsii esim. suklaata kaapista muutaman palan kerrallaan ja kyllähän lapset sellaisen huomaa, vaikka isä luulisi heidän leikkivän. Usein 3-vuotias poikamme kysyy mitä sinä isä syöt ja sitten isä antaa hänellekin. Nyt poikamme osaa jo pyytää saanko jotakin hyvää jos olemme esim. iltapäivällä syömässä välipalaa.
Miten saisin tämän loppumaan?
Mies ei ole edes huolissaan omista hampaistaan, vaikka naposteluhan ne pidemmän päälle tuhoaa. Hän mm. käy välillä juomassa pullon suusta cokista jääkaapin ovi auki ja lapset tietysti rekisteröivät tämänkin.
Itse syön makeaa kohtuudella ja iltaisin. Joskus viikonloppusin syödään iltapäiväkahvin kanssa esim. leipomaani piirakka tms.
Miten saisin tämän loppumaan?
Mies ei ole edes huolissaan omista hampaistaan, vaikka naposteluhan ne pidemmän päälle tuhoaa. Hän mm. käy välillä juomassa pullon suusta cokista jääkaapin ovi auki ja lapset tietysti rekisteröivät tämänkin.
Itse syön makeaa kohtuudella ja iltaisin. Joskus viikonloppusin syödään iltapäiväkahvin kanssa esim. leipomaani piirakka tms.