Mies ei usko että hiuksista pois taluttaminen on väärä tapa kasvattaa lasta...

  • Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti
"argh"
...joten voisinko saada teiltä jotain perusteluja (mieluiten jos ois antaa linkkejä joihinkin asiantuntijalausuntoihin/tutkimuksiin tms.) miksi se ei ole tarpeellista, tai on jopa haitallista. Hän ei siin kuulemma tarkoita varsinaista tukistamista tai hiuksista vetämistä, vaan sitä, että jos lapsi ei tottele, ottaisi hiuksista kiinni, mutta samalla myös kädestä ja lasta satuttamatta taluttaisi hänet pois pahanteosta. Mä olen nyt vaikka kuinka kauan yrittänyt jankuttaa ja selittää miksi se on tarpeetonta, ja että pois pelkästä kädestä taluttaen tai vaikka kantamalla vieminen tehoaa ihan samalla tavalla lapseen, mutta ei mee perille. Lupasi uskoa jos saan jotain kunnollisia perusteluja kaivettua jostain, tai selvennettyä mitä haittaa siitä on lapselle.
 
"kiss"
Lain mukaan lapsen "ohjaaminen" hiuksista kiinni pitäen on pahoinpitelyä, samoin jos käsivarteen tulee jälki edes hetkeksi.

Minullekin on annettu tukkapöllyä lapsena, ja silloin se ei ollut rikos. Ei siitä silloinkaan mitään hyötyä ollut.

Lapsi, jota on "kasvatettu" väkivallalla ja satuttamalla, käyttää samoja keinoja muiden lasten kanssa ja myöhemmin elämässään. Moni on väkivaltarikollinen vain siksi, että hänet on pikkulapsena sellaiseksi kasvatettu.
 
"argh"
Mutta kun tuo siis jankuttaa koko ajan sitä, ettei ole tarkoitus millään tavalla satuttaa lasta, vaan pitää vaan hiuksista kiinni "koska yleensä niin ei tehdä" ja samalla kädestä pitäen taluttaa pois se lapsi. Ja mä yritän sanoa, että on ihan sama asia vain viedä se lapsi vain kädestä pitäen tai kantamalla pois siitä tilanteesta. Mies ei siis revi, anna tukkapöllyä tai mitään, vaan haluaa vaan pitää hiuksista samalla vetämättä kiinni. Ja mä yritän selittää ettei siitä ole mitään hyötyä, vaikka ei varsinaista haittaakaan ole. Kuulemma hänestä on ihan verrattavissa jos vaikka työntäisi kädellä selästä samalla, koska niin ei normaalisti tehdä. Eli siis asian tehostamiseksi haluaisi tehdä eri tavalla kuin yleensä, ei satuttaakseen.
 
"vieras"
Kyllä musta ikävämmältä tuntuu, jos pidetään hiuksista kiinni tai työnnetään selästä. Jos työnnetään selästä, niin silti pystyn itse paljon päättämään liikkeistäni, mutta jos hiuksista pidetään kiinni, siinä ei käännä edes senttiä päätään sivulle, kun se sattuu. Fyysiseen koskemattomuuteen tossa kajotaan paljon enemmän.
 
fbgdj
sano miehelle että menette thdessä kysymään poliisilta! ehkä sitten uskoo! vituttaa tollaset pahoinpitelijät. mutta vielä enemmän vituttaa sellaset ämmät jotka vaan seuraa sivusta lasten kärsimystä ja on niin pelkureita ettei tee asialle yhtään mitään!!!!!
 
mmmmmmmmmmmmm
Mies haluaa siis saada henkisrä ylivoimaa. Haluaa saada lapsen pelkäämään itseään. Ihan hirveetä. Jos miehesi ei suostu lähtemään kanssasi poliisiasemalle juttelemaan asiasta niin hän tietää tekevänsä väärin. Ihminen joka käyttää väkivaltaa ei osaa kasvattaa lapsia! Hiuksista tarttuminen sattuu, se vain on fakta!
 
"argh"
sano miehelle että menette thdessä kysymään poliisilta! ehkä sitten uskoo! vituttaa tollaset pahoinpitelijät. mutta vielä enemmän vituttaa sellaset ämmät jotka vaan seuraa sivusta lasten kärsimystä ja on niin pelkureita ettei tee asialle yhtään mitään!!!!!
Mä sanoin kyllä, että jos tuollaista tekee, niin teen välittömästi rikosilmoituksen. Siitä taas mies veti herneet nenään että miten voin edes kuvitella että hän koskaan satuttaisi meidän lasta. Mua on itseäni pahoinpidelty paljonkin lapsena, sen takia olen tässä asiassa järkähtämättömän ehdoton. Mä tulisin kyllä tosi surulliseksi jos tuosta syystä jouduttaisiin eroamaan, sillä muuten mies on täydellinen mulle, ja paras isä lapselleen, mutta en silti epäilisi hetkeäkään ettenkö eroaisi. Mies sanoi kyllä että voidaan sopia ettei sellaista tehdä, mutta on silti asiasta eri mieltä mun kanssa. Eli siis lupasi ettei aio koskaan noin tehdä (tai muutenkaan satuttaa) mutta on omassa mielessään asiasta eri mieltä.
 
"argh"
Kirjoitin ehkä tuossa yhdessä viestissä vähän harhaanjohtavasti, mieheni ei siis ole koskaan tuolla tavalla tehnyt (lapsemme on vasta vuoden vanha) mutta tämä tuli puheeksi kun juttelimme lapsen kasvattamiseen liittyvistä asioista.
 
"Juu"
Ens kerralla kun istutte sohvalla pidä miestäs koko elokuvan tms. ajan hiuksista kii. Tarkotus ei toki oo satuttaa, se on hänen asiansa jos menee liikahtaan niin että sattuu. Tarkotus on vaan osottaa kuinka erityinen teiän yhteinen hetki on.

Jos mies on kalju, pidä nenästä.

Jos miehes haluaa opettaa lapsen pelkäämään ja kokemaan nöyryytystä, toi voi olla ihan hyvä tapa.
 
"heh"
Tietty lapsen voi antaa tehdä mitä tykkää jolloin siitä tulee varmasti rikollinen ja häirikkö. Vaihtoehtoisesti alistaa henkisesti... Mielenkiintoisia vaihtoehtoja, eikö?
 
"madame"
[QUOTE="kiss";24303085]Lain mukaan lapsen "ohjaaminen" hiuksista kiinni pitäen on pahoinpitelyä, samoin jos käsivarteen tulee jälki edes hetkeksi.

Minullekin on annettu tukkapöllyä lapsena, ja silloin se ei ollut rikos. Ei siitä silloinkaan mitään hyötyä ollut.

Lapsi, jota on "kasvatettu" väkivallalla ja satuttamalla, käyttää samoja keinoja muiden lasten kanssa ja myöhemmin elämässään. Moni on väkivaltarikollinen vain siksi, että hänet on pikkulapsena sellaiseksi kasvatettu.[/QUOTE]

ai siis se katsotaan pahoinpitelyksi jos lapselle tulee jälki käsivarteen jos joutuu esim autotielle rynnäänneen lapsen kiskasee turvaan ja sattuu saamaan vaan toisesta käsivarresta kiinni,että parempi sit antaa jäädä auton alle?

tai tilanne missä iso lapsi 6-7vuotias riehuu ihan älyttömästi,koettaen rikkoa kaikkea,satuttaa kaikkia, hänestä pidetään tietysti kiinni, mutta sellaisessa tilanteessa saattaa käydä niin että lapsi onnistuu raivoissaan riehumalla esim.meinata pudota sylistä kun raivoaa, jostain on pakko yrittää ottaa kiinni, voisin kuvitella että siinä tilanteessa saattaa vahingossa tullakkin jälki. mutta syytteen saisi pahoinpitelystä,älytöntä... no sinun mielestä siis lapsen pitäisi antaa satuttaa muita/rikkoa tavaroita, ja pudota raivoissaan vaikka pääedellä lattiaan, kunhan vaan vältytään siltä ettei satu mitään vahinkoa kiinnipidosta.

anteeksi nyt mutta minun lapseni on eskarissa lyönyt pään seinään koska hän raivosi ja LTO ei saanut pidettyä kiinni!!! pitää kai rynnätä tekee rikosilmoitus heti.
 

Yhteistyössä