Mies ei tiedä onko muhun tyytyväinen, tai epäröi vastausta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Häät on marraskuussa ja olen huomannut, että mies ei ole enää häistä kovin innostunut. Miehen aloitteesta paikka ja kirkko varattiin kuitenkin, ja minusta on ollut ihanaa että vihdoin mennään naimisiin. Kun sitten mies vaikutti innottomalta päätin kokeilla kepillä jäätä. Mitä mieltä olette, onko normaalia, että sitoutunut ja rakastava mies vastailee näin kysymyksiin? Eikö rakkaudentunnustuksen pitäisi tavallaan tulla spontaanisti?

"Tuntuuko susta jotenkin ahdistavalta että sinetöit mun kanssa loppuelämän liiton" - nooo, en tiedä, ei kai

"Vai tuntuuko susta että mä en ole se jonka kanssa haluat naimisiin, ootko tyytyväinen minuun" - noo, toisina päivinä olen, toisina en

"Vai tuntuuko susta ettet ole kokenut tarpeeksi vaikka muiden kanssa" - nooo olen minä muiden kanssa ollut että ei se siitä varmaan ole kiinni

??

Jaa-a. Olen kuullut, että monella on epätöintiä häiden alla. Onko miehesi yleensä minkälainen rakkauden tunnustuksissaan vai onko tuossa siis tapahtunut viime aikoina selvä muutos? jotkut vaan vastailee tuolla tavoin.

Noooooo vois se sanoa kans et nooo mikä sitä sitten niinkui oikeesti vaivaa. Tosi ärsyttävältä kuullostaa. Jos ei ole mikään hätänä niin sit se sanois että ei ole mikään hätänä, nyt selvästi joku kaivaa. Se pitäis saada ulos sieltä, en minä ainakaan tahtoisi naimisiin mennä kun en tiedä mitä se toinen nyt miettii ja epäröi.

En tiedä, mä varmaan kysyisin mieheltä tuossa kohtaa, että haluaako se ylipäätään naimisiin vai ei. Jos ei siihenkään osaa vastata kuin jotain ympäripyöreää, niin varmaankin peruisin sekä kirkon että paikan. Toki sanoisin miehelle asiasta ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Jaa-a. Olen kuullut, että monella on epätöintiä häiden alla. Onko miehesi yleensä minkälainen rakkauden tunnustuksissaan vai onko tuossa siis tapahtunut viime aikoina selvä muutos? jotkut vaan vastailee tuolla tavoin.

No ei se noin epävarmalta ole ennen kuulostanut :/ . vaikka ei mikään Runeberg ole koskaan ollut, ei sen puoleen.

Meillä mies oli jotakuinkin tuollainen, kun häitä suunniteltiin aikanaan. Annoin periksi ja avoparina jatkettiin, tämä kyllä toimii. Sittemmin mies on tunnustanut, ettei halunnut itse hääjuhlaa, vaan tahtoo ennemmin maistraatissa kaksin plus todistajat. Ehkä sitä sitten yritetään seuraavaksi. Mies ei olisi alun perin kehdannut ruveta hommaa perumaan, mutta stressaantui ja stressi purkui tuollaisina puheina, kunnes älysin kysyä, häistäkö kiikastaa...

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Meillä mies oli jotakuinkin tuollainen, kun häitä suunniteltiin aikanaan. Annoin periksi ja avoparina jatkettiin, tämä kyllä toimii. Sittemmin mies on tunnustanut, ettei halunnut itse hääjuhlaa, vaan tahtoo ennemmin maistraatissa kaksin plus todistajat. Ehkä sitä sitten yritetään seuraavaksi. Mies ei olisi alun perin kehdannut ruveta hommaa perumaan, mutta stressaantui ja stressi purkui tuollaisina puheina, kunnes älysin kysyä, häistäkö kiikastaa...

Meillä ei voi olla tuosta kiinni. Mies itse halusi isommat häät, vaikka "vaihtoehtoina" oli mm. vihkiminen kahdestaan

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Noooooo vois se sanoa kans et nooo mikä sitä sitten niinkui oikeesti vaivaa. Tosi ärsyttävältä kuullostaa. Jos ei ole mikään hätänä niin sit se sanois että ei ole mikään hätänä, nyt selvästi joku kaivaa. Se pitäis saada ulos sieltä, en minä ainakaan tahtoisi naimisiin mennä kun en tiedä mitä se toinen nyt miettii ja epäröi.

Niinpä, jos mikään ei vaivaisi niin eihän sitä noin käyttäydytä...

Kysymällähän se selviää. Älä kysy asian vierestä, kysy suoraan, että perutaanko häät.
Toki vaikea, pelottava kysymys varsinkin jos ei ole valmis kuulemaan vastausta, jota eniten pelkää..

Yhteistyössä