Mies ei tiedä mitä haluaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajalla

Vieras
Kun parisuhde on ajautunut tilanteeseen, että mies ei tiedä mitä haluaa ( ? ) niin miten kannattaisi toimia? Rakastan miestäni ja tuntuu tosi pahalta ja ahdistavalta, kun toinen on epävarma suhteen jatkumisesta. Paljon tapahtunut kaikenlaista, jotta tähän tilanteeseen on jouduttu, toista naista ei kuitenkaan ole, vaan kaikkea muuta ikävää sattunut. Miehellä ongelmia itsensä kanssa ja alkanut ilmeisesti miettimään elämäänsä... On sanonut että tarvitsee "rauhaa", mutta pelkää menettäväsnsä minut. Sanoo rakastavansa....
Mutta mitä teen? Tilanne hajottaa minua. Otanko itse myös etäisyyttä ( jos siihen pystyn ) vai osoitanko raukkauttani edelleen? Asumme saman katon alla, erilleen muutto mahdotonta taloudellista syistä.

Tarvitsette omaa rauhaa ja tilaa. On todella hyvä arvioida suhdetta, ja miehellä on oikeus pohtia omaa eläämäänsä.

Mutta sopikaa jonkinlaiset pelisäännöt. Sillä osoitatte myös toisillenne pelaavanne edelleen samalla puolella. Lähde keskenäsi reissuun tai jotain, ota tilaisuus myös itsesi kannalta kasvattavana.

elisäännöissä olisi hyvä olla jonkinlainen aikakehys sovittuna. On raastavaa ja julmaa roikottaa toista epätietoisuudessa ja epävarmuudessa pitkiä ja ennalta märäämättömiä aikoja. Siinä voi käydä niin, että kun toinen on vihdoin selvittänyt päänä ja päättänyt jäädä, onkin toisen vuoro romahtaa.

On sanonut että tarvitsee "rauhaa", mutta pelkää menettäväsnsä minut. Sanoo rakastavansa....

= "Olen tottunut sinun seuraasi, mutta en enää rakasta sinua niinkuin miehen pitäisi rakastaa naista. Pelkään kuitenkin etten löydä sellaista rakkautta muualtakaan, joten en uskalla erota. Lisäksi on aina helpompi jäädä tuttuun tilanteeseen kuin lähteä etsimään jotain uutta.

Koska en tiedä mitä tekisin (voittaako tuttu ja turvallinen mutta rakkaudeton liitto romanttisen rakkauden kaipuuni) olen koko ajan ärsyyntynyt, joten haluan omaa rauhaa eli taukoa kyselyistäsi. Samalla voin myös tunnustella miltä se ilman sinua eläminen tuntuisikaan, voihan olla että vaikka se onkin tuttua niin oikeasti viihtyisinkin yksin paremmin. Voi myös olla että olen ihastunut johonkin toiseen naiseen, mutta en ole vielä varma saanko häneltä vastakaikua, joten parempi pitää sinut varalla.

Koen tunteistani, tai niiden puutteesta, kuitenkin huonoa omaatuntoa ja en ole vielä lopullisesti päättänyt erota, joten sanon että rakastan sinua jotta et itse kyllästy tilanteeseen ja jätä minua. Ja sitäpaitsi kyllähän minä rakastankin, ainakin sillä lailla kuin rakastetaan ihmistä johon on vuosien mittaan tottunut ja kiintynyt. Vähän niinkuin vanhaan nojatuoliin."

Omaa aikaa, rauhaa ja vapautta on mahdollista ottaa/antaa vaikka asutaan yhdessä. Erilleen muutto ei välttämättä ratkaise tai paranna tilannetta, ellei kyse ole nimenomaan parisuhteen ongelmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Päättele siitä;28255634:
= "Olen tottunut sinun seuraasi, mutta en enää rakasta sinua niinkuin miehen pitäisi rakastaa naista. Pelkään kuitenkin etten löydä sellaista rakkautta muualtakaan, joten en uskalla erota. Lisäksi on aina helpompi jäädä tuttuun tilanteeseen kuin lähteä etsimään jotain uutta.

Koska en tiedä mitä tekisin (voittaako tuttu ja turvallinen mutta rakkaudeton liitto romanttisen rakkauden kaipuuni) olen koko ajan ärsyyntynyt, joten haluan omaa rauhaa eli taukoa kyselyistäsi. Samalla voin myös tunnustella miltä se ilman sinua eläminen tuntuisikaan, voihan olla että vaikka se onkin tuttua niin oikeasti viihtyisinkin yksin paremmin. Voi myös olla että olen ihastunut johonkin toiseen naiseen, mutta en ole vielä varma saanko häneltä vastakaikua, joten parempi pitää sinut varalla.

Koen tunteistani, tai niiden puutteesta, kuitenkin huonoa omaatuntoa ja en ole vielä lopullisesti päättänyt erota, joten sanon että rakastan sinua jotta et itse kyllästy tilanteeseen ja jätä minua. Ja sitäpaitsi kyllähän minä rakastankin, ainakin sillä lailla kuin rakastetaan ihmistä johon on vuosien mittaan tottunut ja kiintynyt. Vähän niinkuin vanhaan nojatuoliin."
Jokin aika sitten juttelin yhden vanhan (miespuolisen) ystäväni kanssa ja hän kertoi, että parisuhteensa on aika p**eestä, mutta sekin on parempi kuin ei parisuhdetta ollenkaan. Sanoi, että on tuttua ja turvallista, kun tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu. Tietää, mistä syntyy riitaa ja mitä riidellessä toinen sanoo ja miten käyttäytyy. Kun ihmettelin moisessa suhteessa elämistä, niin hän kertoi, että uuden suhteen löytyminen olisi ensinnäkin epävarmaa, toiseksi vaatisi ponnisteluja (mm pitäisi olla kohtelias ja mukava) ja kolmanneksi luultavasti muuttuisi ajan myötä ihan yhtä tylsäksi suhteeksi kuin nykyinenkin.

Kun parisuhde on ajautunut tilanteeseen, että mies ei tiedä mitä haluaa ( ? ) niin miten kannattaisi toimia? Rakastan miestäni ja tuntuu tosi pahalta ja ahdistavalta, kun toinen on epävarma suhteen jatkumisesta. Paljon tapahtunut kaikenlaista, jotta tähän tilanteeseen on jouduttu, toista naista ei kuitenkaan ole, vaan kaikkea muuta ikävää sattunut. Miehellä ongelmia itsensä kanssa ja alkanut ilmeisesti miettimään elämäänsä... On sanonut että tarvitsee "rauhaa", mutta pelkää menettäväsnsä minut. Sanoo rakastavansa....
Mutta mitä teen? Tilanne hajottaa minua. Otanko itse myös etäisyyttä ( jos siihen pystyn ) vai osoitanko raukkauttani edelleen? Asumme saman katon alla, erilleen muutto mahdotonta taloudellista syistä.

Tiedän ja ymmärrän tunteesi, mutta pahinta mitä voit tehdä on älytön painostus sekä valittaminen/raivoaminen tms. (en väitä että olisit näin tehnyt,mutta kerron vaan että älä teekkään). Parastahan olisi tuossa tilanteessa mennä parisuhde leirille(sellaiselle mikä on tarkoitettu kriisissä olevalle suhteelle) tai pariterapiaan, kirkon perheasianneuvottelukeskuksesta löytyy asiansa osaavia terapeutteja, ja vaikka miehesi ei sinne lähtisi saisit sinä sieltä mielenrauhaa.

Yhteistyössä