mies ei tee kotitöitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kartsa_92
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kartsa_92

Jäsen
17.10.2015
82
1
8
33
miten ihmeessä saisin miehen tekemään kotitöitä oli jo puhetta että kummatkin esim tiskaa omat astiansa sitä ei ole vieläkään tapahtunut niinkuin on sovittu
jos puhun asiasta tai huomautan hän vaan kehtaa sanoa että kitisen liikaa
enhän minä joka päivä asiasta huomauta omasta mielestäni
tämä alkaa käymään jo niin omille hermoille etten kohta enään tiedä
jaksanko katsoa miestäni hän vaan makoilee sohvalla tai pelaa tietokoneella
mikään kotityö ei kiinnosta en minäkään jaksa aina olla se ketä pesee pyykkiä
tiskaa astioita imuroi asunnon pyyhkii pölyt kantaa kauppa kassit kotiin
tekee ruuan mies on siis TODELLA laiska yksikin päivä hänen tehtävänään
oli siivota olohuone mutta roskat sai siivottua sitten hän rupesi vahtaamaan
puhelinta kesken siivouksen eikä hän ole vieläkään siivonnut meidän olohuonetta tähänkään päivään mennessä..en tiedä mistä pyytäisin neuvoa kaikkea olen yrittänyt tehdä mutta motivaatiota hänen kohdallaan ei löydy-.-pidemmän
päälle en tätä enään kauan jaksa:(

No jos vaan ite kykenet elämään muutaman viikon täyden sotkun ja kaaoksen keskellä, niin jätät itse kylmästi siivoomatta tai siivoat vaan omat sotkusi, tiskaat ainoastaan omat astiasi, peset vain omat pyykkisi. Jos ei tuosta tokene, niin kengänkuva persauksiin.

• Tykkää
Reactions: Nuri
No jos vaan ite kykenet elämään muutaman viikon täyden sotkun ja kaaoksen keskellä, niin jätät itse kylmästi siivoomatta tai siivoat vaan omat sotkusi, tiskaat ainoastaan omat astiasi, peset vain omat pyykkisi. Jos ei tuosta tokene, niin kengänkuva persauksiin.

Näin minäkin tekisin, mutta lisäksi tee ruuat vain itsellesi ja osta miestä varten kertakäyttöastioita sekä ranskalaisia pakasteeseen. Sitten kun ranskalaiset alkaa kyllästyttää ja puhtaat vaatteet loppuu, niin luulisi jotain tajuavan.

• Tykkää
miten ihmeessä saisin miehen tekemään kotitöitä oli jo puhetta että kummatkin esim tiskaa omat astiansa sitä ei ole vieläkään tapahtunut niinkuin on sovittu
puhelinta kesken siivouksen eikä hän ole vieläkään siivonnut meidän olohuonetta tähänkään päivään mennessä..en tiedä mistä pyytäisin neuvoa kaikkea olen yrittänyt tehdä mutta motivaatiota hänen kohdallaan ei löydy-.-pidemmän

Kummatkin tiskaa omat astiansa? Oletteko alle kaksikymppinen pari harjoittelemassa kotileikkejä?

Jos aikuisten oikeasti lyödään hynttyyt yhteen, on kaikki työt yhteisiä eikä niitä jaeta. Ei siis ole minun astioita ja sinun astioita, vaan tietenkin tiskataan kaikki likaiset astiat. Sama pätee kaikkiin muihinkin kotitöihin. Tämä toki tarkoittaa, ettei myöskään ole "en osaa tekniikkaa kun olen nainen"-kotitöitä.

Eikä viestin perillemenossa kannata hienostella. Ei siis mitään kahden viikon siivouslakkoa vaan se miehen puhelin roskikseen, jos ryhtyy sitä kesken siivouksen hiplaamaan, toisella kerralla wc-pönttöön.

• Tykkää
Reactions: Peyote

Kerro lisää! :coffee:

Tehkää lista kotitöistä, ja sarakkeet milloin kummankin on määrä tehdä mitä. Sitten sovitte jonkun tintuvan rangaistuksen sille, jolta esim jää kuukaden aikana neljä hommaa tekemättä.

Tiiätkö mitä?! Ei tartte jaksaa! Miksi tarttis? Miten niin sinun tulisi palvella jotakin toista? Mikä sinussa tekee sen, että olet "vähempi arvoinen" häneen verrattuna eli sinun tulisi siivota ja suoraan sanottuna palvella häntä, vaikka hän ei tee samaa sinulle? Miehesi tuskin muuttuu. Miksi muuttuisikaan, sillä sehän tietäisi hänelle huonompaa arkea, enemmän siivousta ja muuta "pakkotyötä". Jos nyt hyväksyt mieheltäsi tällaisen käytöksen, miten oletat suhtautuvasi samaan käytökseeen sitten kun teillä on lapsia ja oletettavasti sinulla äitinä on vielä enemmän hommaa, heräilet syöttämään vauvaa öisin, päivisin olet niin väsynyt ettet aina muista edes omaa nimeäsi.
Omasta mielestäni yhteisesti yhteisestä kodista ja siten toisen (oman ohella tietenkin) hyvin voinnista huolehtiminen on tapa kunnioittaa kumppania. Jos yhteiseen hiileen ei puhalleta yhdessä, se sammuu.
Mieti, mitä parisuhteelta haluat. Voihan olla, että hänessä on jotain niin ihanaa, että tuo osallistumattomuus on vain pieni ryppy rakkaudessa, koska muuten kaikki toimii niin hyvin. Kukaan muu, kuin sinä itse, ei tiedä mitä sinun tulisi nyt tehdä. Päätä siis itse. Tsemppiä!

• Tykkää
no ollaan puhuttu että tehdään lista kuulemma ei suostu auttaa kotitöissä jos en lopeta turhaa kitisemistä miten niin kitisen turhaan jos pyydän häntä auttamaan tiskaamisessa tai siivouksessa huoh raivostuttavaa-.-!hiljaako tässä pitäisi olla että herra suostuu tekemään kotitöitä kaikki mitä sanon tai pyydän tekemään on hänen mielestään kitisemistä tai pakottamista kotitöitä tekemään-.-ei se oikeinkaan ole että minun täytyy tehdä kaikki tänään taas tiskasin kaksi tiskierää ja mitä mies teki istuu koneella ja kuuntelee musiikkia ja räplää puhelinta-.-miten ihminen voikaan olla noin laiska:Otiedän että hänen äitinsä on häntä passanut liikaa passaa vieläkin isä ei ikinä häntä ole passannut aina isänsä tykönä tyhjentänyt tiskikoneen ja siivonnut huoneensa miksi omassa kodissa sekin on niin helvetin vaikeeta-.-?

Meillä otettiin raakapeli käyttöön. Tiskasin itelle ja lapselle, pesin koriin päätyneet vaatteet,hän sai ihmetellä kun pyykit lattialta ei olleet pesussa ja puhtaat loppu jne. Hänkin asuu täällä,en vain minä ja sillon pikkulapsi.

Tuossa tilanteessa toteaisin, että en minäkään niitä hommia tee, tästä eteenpäin meille tilataan siivooja tekemään hommat, ja mies maksaa siivoojan kuluista puolet. Jos ei maksa, lentää pellolle.

Yhteistyössä