Mies ei tahdo naimisiin....

Hyvä aihe näin isänpäivänä, mutta kun nousi meillä hiukan tapetille äsken...Äitini toivotti vävypojilleen hyvää isänpäivää, ja mieheni ei omasta mielestään sellainen ole, kun emme ole naimisissa. yhteostä elämää takana kumminkin yli 16v. Josta minä taas kerran sain pahan mielen itselleni, kun ei mua vuosien saatossa ole vaimokseen huolinut..... :ashamed: Roikunko mä turhaan tuon tyypin peesissä ?!? :headwall:
 
Itse varmaan tiedät "roikutko". Jotkut ei vaan halua naimisiin tai ei "vaivaudu" enää menemään, kun historia on kuitenkin pitkä ja ollaan sitouduttu tavallaan ihan samoin jo toiseen. Jaa-a. Ei kai tuohon voi ulkopuolinen paljon kommentoida.
 
Lunatic
Miksei koko maailma voisi jo unohtaa niin vanhentuneen instituution kuin avioliitto.
Tiesitkö että miehet ovat keksineet sen vain siksi, että saisivat kohdun omistukseensa! hääpäivänä morsian puetaan kuin pakettiin(morsiuspuvussa yleensä rusetti) ja mies saa hääyönä avata lahjansa ja ottaa tavaransa.
Fiksu mies sulla kun ei halua sinua tavarakseen. Olisit ylpeä. Äijäthän ne yleensä naimisiin vonkuu.
 
:hug: Ounou.. Muistan itse, kun aikoinaan kovasti halusin naimisiin.. En tiedä mitä siinä nyt niin kovin ihannoin, kaipa se oli pakkomielteenja unelman sekamuoto. Mies siis sanoi aina vaan, että ei ole valmis.. No sitten kun aika koitti ja hän olikin valmis, elämä heitteli sinne ja tänne.. Ja naimisiinkin siinä mentiin.. Niin siis jäin kyllä sen jälkeen leskeksi... Mutta, oltuani naimisissa huomasin, ettei se oikein muuttanut mitään. Hyvä kokemushan se oli, mutta enää ei ole pakottavaa tarvetta päästä naimisiin. :hug:

Ps. Meillä miehen ajatukset suli asialle sillä, etten enää puhunut asiasta ja käänsin asian milteipä niin, etten ehkä haluaisikaan mennä naimisiin..Selitin sitä itselleni ja miehelle kun asia nousi pintaan. Parissa vuodessa mies tosiaan ITSE EHDOTTI naimisiin menoa... B)
 
Kyllä mä toivoisin, että se tietyllä lailla haluaisi mut "omakseen". Ja onhan avoliitto lain edessä hiukan eri kuin avio-... ollaan aika heikoilla, jos esim. jommalle kummalle tulee joku, ettei voi perheestä enää huolehtia, kuolee tms.
 
Meillä minä olen se, joka luultavasti ei koskaan tule haluamaan naimisiin. Ja minua kauhistuttaisi ajatus, että mies tuntee roikkuvansa minussa turhaan, koska en halua naimisiin.
Ei se johdu etten halua naimisiin rakkauden puutteesta, huonosta suhteesta tai epäillystä suhteen kestävyydestä. En vain katso tarpeelliseksi ruveta muuttamaan mitään, koska homma toimii loistavasti näinkin. Kyllä minulle on tärkeää osoittaa ja todistaa sitä rakkautta muulla tavoin, kuin menemällä naimisiin.
 
kuukausi sitten ailahtelevainen avomieheni kertoi että ei halua naimisiin, vaikka kosinta on useasti käynyt mielessä.
syy miksi ei ole kosinut: aina kun on ollu lähellä marssia sepon kultaan niin olen jo itse kinunnut kihloja. ei inspannut miestä enään.
syy miksi ei halua naimisiin: eräät lähi sukulaiset. hänen puoleltaan. pelkää että nolaa ittensä mun suvun edessä kun osa hänen suvustaan on sellaista "ostin teille tukisukkahousut lahjaks" porukkaa :whistle:

tänään kyllä suunniteltiin häämarssia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HillaHillo:
Hyvä aihe näin isänpäivänä, mutta kun nousi meillä hiukan tapetille äsken...Äitini toivotti vävypojilleen hyvää isänpäivää, ja mieheni ei omasta mielestään sellainen ole, kun emme ole naimisissa. yhteostä elämää takana kumminkin yli 16v. Josta minä taas kerran sain pahan mielen itselleni, kun ei mua vuosien saatossa ole vaimokseen huolinut..... :ashamed: Roikunko mä turhaan tuon tyypin peesissä ?!? :headwall:
siis mies ei ole mielestään isä vai vävy? *väsyttää*

mutta itse sä sen parhaiten tiedät roikutko "turhaan". meillä ei ole tarkoitusta mennä varmaan ikinä naimisiin kun kumpikaan ei kauheasti ole innostunut. ja läheltä taasen oon seurannut häiden järjestelyä ja siihen liittyvää stressiä ja tappelua että ei kiitos :whistle:
mieluummin pikaiset maistraatissa sit jos joskus tullaan höpsöiksi ja naimisiin päädytään. hinkua ei ole. ja yhtä lailla vävy tuo mun mies on mun vanhemmille ja mä miniä hänen vanhemmilleen kuin naimisissa olevatkin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Miksei koko maailma voisi jo unohtaa niin vanhentuneen instituution kuin avioliitto.
Tiesitkö että miehet ovat keksineet sen vain siksi, että saisivat kohdun omistukseensa! hääpäivänä morsian puetaan kuin pakettiin(morsiuspuvussa yleensä rusetti) ja mies saa hääyönä avata lahjansa ja ottaa tavaransa.
Fiksu mies sulla kun ei halua sinua tavarakseen. Olisit ylpeä. Äijäthän ne yleensä naimisiin vonkuu.
kuinka sä voit ajatella joka asiasta noin oudosti
 
Alkuperäinen kirjoittaja HillaHillo:
Öö, siis on isä, meillä on lapsia. Muttei siis vävyksi itseään miellä, kun ei olla naimisissa.....Kiusia kai taas vaan halus mies, kun ei toivotuksia huolinut, mutta silti..... :headwall:
No miltäs se tuntui sinun vanhemmista? Se ettei mies halunnut itseään vävyksi nimitettävän?
Jotenkin vaikuttaa aika moukalta kieltäytyä toivotuksista..
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama täällä. eipä se avioliitto mitään muuttaisi, mutta juuri siksi en ymmärrä miksi naimisiin ei voisi mennä
no juuri siksi EN ymmärrä miksi naimisiin pitäisi mennä mä en kyllä mene koskaan
 
itse ajattelen taas että naimisiin haluan mennä (olenkin)
ja olisin luokkaantunut jos mies ei naimisiin olisi halunnut mennä. minusta se on se todistus että haluan olla sinun kanssasi loppuelämäni. olen sinuun kokonaan sitoutunut. Meistä se on ainakin näin
 
avioliitto on sosiaalivakuutus
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama täällä. eipä se avioliitto mitään muuttaisi, mutta juuri siksi en ymmärrä miksi naimisiin ei voisi mennä
no juuri siksi EN ymmärrä miksi naimisiin pitäisi mennä mä en kyllä mene koskaan
Voi hyvät ihmiset: sen suomien laillisien etuuksien vuoksi! Leskeneläke, perintövero huomattavasti pienempi jne. Ja juu ei kuulosta romanttiselta, eikä avioliiton ole tarkoituskaan, romantiikka on ihan muuta. Avioliitto on instituutio joka pelastaa tragedian sattuessa paremmin kuin vakuutukset. Ikävä kyllä koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu vaikka nuoria oltaisiinkin.
 

Yhteistyössä