Mies ei ostanut lahjaa vaikka synnytin meille terveen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Olin todella odottanut mieheltä lahjaa kun synnytin meille terveen lapsen. Varsinkin kun mies raskausaikana oli puhunut minulle että ostaa lahjan kun vauva on maailmassa. Miksi sitten puhui kun ei kuitenkaan ostanut.
Lisäksi minulla on perussairaus ja vaaransin terveyteni jotta saisimme lapsen. Raskaus oli ns. riskiraskaus ja raskausaika oli vaikea. Tuloksena siis kuitenkin terve lapsi.
Kuitenkin kaiken tämän jälkeen olisin kaivannut pientä lahjaa kiitokseksi kovasta urakasta ja ponnisteluista.
Valitanko turhaan?
Ovatko muut saaneet mieheltä lahjaa, mitä?

No en minä ainakaan todellakaan odottanut lahjaa, mies vaan sattui lukemaan noista nimikirjoista että sellasenkin voi vaimolle hankkia. Mistäs tiedät ettei lahjaa tuu?

Ai mitä, korun.

No ei meillä oo tapana kyllä mitään lahjaa ostaa siitä hyvästä, että synnytän...
Onko mulla muka ollut vaihtoehtoja, kun ei tuo mieskään kerta siihen pysty...
Ja yhdessä ollaan lapset haluttu joten ei siitä kumpaakaan ole erikseen tarvinnut palkita....

Mutta tuo, että jos on luvannut niin oishan se kiva jos lupauksensa pitäisi...
Mutta taitaa mies olla niin vauvatäpinöissään, että ei varmaan vaan muista...

Eiköhän siinä lapsessa oo ihan tarpeeksi lahjaa sullekin.
Minkä lahjan ostit miehellesi kiitokseksi siitä, että siitti sinulle lapsen? :)
Niin, ja mä sain esikoisesta korun sekä mieheltä että äidiltäni, kuopuksestakin sain jotain mutten nyt saa mieleeni mitä :ashamed:. Mutta ei sillä ollut merkitystä mitä sain vai sainko mitään, mun ajatukset oli vaan vauvoissa :)

Mä olen viisi kertaa synnyttänyt ja pitänyt suurimpana LAHJANA sitä että olen saanut terveet lapset ja kaikesta(komplikaatiot synnytyksissä) huolimatta jokainen jäänyt eloon. :heart:
En mä ole osannut mieheltä lahjoja odottaa, tosin olen sitten saanut joitain lahjoja ystäviltä, kun ovat vauvaa käyneet katsomassa.

En minä saanut mieheltä mitään erityistä synnyttämislahjaa sen enempää terveestä kuin sairaastakaan lapsesta. En kyllä odottanutkaan, kyllä muksuissa oli lahjaa kerrakseen. Toisaalta en olisi taatusti siitä lahjasta pahastunutkaan, mutta nyt vasta mietin koko asiaa tämän aloituksen myötä.

Sitä en tiedä miksi miehesi on lahjan luvannut, jos ei aio lupaustaan pitää. Voisit varmaan sanoa hänelle itselleen suoraan, että pahoitit mielesi lupauksen pettämisestä.

Mutta jotenkin en pidä siitä, että aikuisten pitäisi keskinäisessä suhteessan olla ylettömän kiitollisia toisen tekemisistä. Jotenkin kummankin pitäisi ns. palvella toistaan ihan pyyteettömästikin.

Jos on lahjasta jo etukäteen puhunut, niin outo juttu. Mulla vähän samat fiilikset, vaikkakin vähän asian vierestä. Minä en oo saanu kahteen vuoteen mieheltä yhtään mitään lahjaa, en jouluksi, en syntymäpäiväksi, en muistamista äitienpäiväksi. Meillä on 3 alle 5v lasta, jotka hoidan 98%:sti itse. Mies ei myöskään tee mitään kotitöitä. Joskus vaan tuntuu, että olisin muka ansainnut jonkinmoisen kiitoksen. Kaipa en sitä sitten ole ansainnut.

Mutta siis en minäkään ole lasten synnyttyä saanut mieheltä mitään.

Yhteistyössä