[QUOTE="ZXC";30571659]Ikävä tilanne ja oikeastaan ainoa juttu, mitä nyt voit muuttaa on oma asenne. Mies ei voi lopettaa töitä ja suosittelen, että katsot nyt vuoden pari, miten hommat oikeasti menevät. Älä siis odota mieheltä osallistumista hoitoon, vaan yllätyt iloisesti, jos hän joskus siihen kykekenee. Älä odota rahaa miehen yrityksestä, vaan yritä jotenkin muuten pärjätä.
Itse aikanaan olin ihan kypsä kun mies teki pitkää päivää ja minä kotona vauvan kanssa. Joka päivä aloitin odottamaan häntä klo 16 jälkeen ja kiukku vain kasvoi, mitä pidemmälle ilta meni. Kun hän tuli klo 20, olin jo raivotilassa. Lomille hän ei koskaan päässyt/halunnut lähteä ajallaan jne. Mutta en pystynyt muuttamaan häntä, muutin omaa asennoitumistani. Järjestin iltoihin ohjelmaa, johon aina otin vauvan mukaan. Varasin lomat ja lähdin sinne tuli sitten mies mukaan tai ei tullut. Lähdin olettamuksesta, ettei tule. Koska minua kohdeltiin yksihuoltajana, käyttäydyin kuin yksinhuoltaja.
Nyt lapsi on jo isompi ja miehen työasiat tasaantuneet. En oikein osaa sanoa, johtuuko tasaantuminen oikeasti työnantajasta vai miehestää Minusta tuntuu että iso osa johtuu miehestä. Osallistuu nykyään hyvin paljon poikamme hoitoon ja harrastuksiin. Onneksi emme eronneet, sillä nyt on kaikki paremmin.
Jaksamista![/QUOTE]
Meilläkin mies joutui projektien takia vetämään pitkää päivää ja äkkiä siihen oppi, ettei odota edes aikaisin kotiin. Perusduunariperheillä on aina ollut hankala käsittää meidän aikatauluja, kun mies ei yleensä koskaan ole ollut kotona vielä ennen klo 18, hänelle on ihan normaalia tulla kotiin paljon myöhemminkin. Siitä huolimatta meillä on ollut rutiinina, että mies hoitelee lasten iltapesut ihan vauvasta saakka, jos on vaan kotosalla, monesti soittelen, että onko tulossa kohtapuoliin vai pitääkö minun hoidella. Kaikista eniten minua on raivostuttanut illanvietot, joita työnantaja on järjestänyt kiitokseksi projektin päättyessä. Viimein, kun olisi aikaa olla ilta kotona, niin sitten on sosiaalinen pakko vielä lähteä viettämään ilta työkavereiden kanssa :headwall:
Ihan pieninä nuo meidän lapsetkin ovat olleet iltakukkujia. Kun isommat sisarukset ovat nukkuneet, niin aina on pienin ollut se pirteä vanhempien kanssa aikaa viettävä tapaus. Monesti oli, että kuopus oli ainoa, joka isää näki iltaisin.