mies ei osaa lohduttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Kuulin, eilen että eräällä puolitutulla on parantumaton syöpä. Aloin tätä murehtia ja miettiä, itketti ja suretti hänen perheensä puolesta. Odottelin, illalla, että mies tulee kotia töistä ja kerroin hänelle itkun sekaisesti tästä tapauksesta. Mies vaan vihaisesti tokas, että mitä sinä tollasia mietit ja häippäs pois.
Siis toi äijä on täys ääliö näissä tunneasioissa, aina kun mua itkettää tuntuu, hän saa mut entistä enemmän pois tolaltani. Oisin vain kaivannut halia ja lohdutusta. Koen että mulla ei ole lupaa näyttää kotona pahaa oloani. Ja tässä kyseisessä tapauksessakin paha oloni ei edes johtunut miehestä mitenkään. Miksi siis piti kuitenkin suuttua? Tuska vain paheni entisestään, murehdin sitten vielä tätä miehen tunteetonta käytöstäkin, että enpä juuri nukkunut viime yönä.

ehkä miehelläsi oli raskas ja/tai huono päivä
ja jos on tyypillisestikin noin tunteeton niin kyllähän tiesit jo etukäteen miten hän tulee reagoimaan. itse olet miehesi valinnut. ei kaikki ole tuollaisia. onneksi.

Minnuu taas ärsyttää nää myötäsurijat, jotka menee pois tolaltaan toisen murheesta ja auttamisen sijaan vaativat itse lohdutusta. Nyt ap itsesäälin sijaan kipinkapin tuttavaperhettä auttamaan ja surussa tukemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Minnuu taas ärsyttää nää myötäsurijat, jotka menee pois tolaltaan toisen murheesta ja auttamisen sijaan vaativat itse lohdutusta. Nyt ap itsesäälin sijaan kipinkapin tuttavaperhettä auttamaan ja surussa tukemaan.

Peesi.

Niinpä.

Aika pahaa yleistystä. Mä olen myötäsurija ja jään herkästi murehtimaan toisten suruja. Mutta EN vaadi ite lohdutusta. Toki miehen ymmärtäväinen tuki on tärkeetä, jos haluan ajatuksiani hänen kanssa jakaa ja onneks hän siihen kykeneekin. Mut ei voi yleistää, että kaikki myötäsurijat kerjäis itelleen lohdutusta... Mä en ainakaan sellasta odota, vaan nousen siitä fiiliksestä auttamaan tai ainaki henkiseks tueks.

Kylläpä on tunteetonta sakkia tänä aamuna, itse ymmärrän hyvin ap:n ajatuksen. Kyllähän se koskettaa kun tälläistä kuulee, kaikki vaan ei yhtään osaa olla empaattisia, ei edes omat miehet.

Onpa niitä näköjään tunteettomia naisiakin!!! Ite olen tosiaan mieheni valinnut, mutta eipä hänellä muita huonoja puolia sitten olekaan, joten koetan kestää tämän yhden ainoan.
Kiitos Levottomat jalat ja muutama muukin, jotka tajusitte mitä tarkoitin.

Lue kirja Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta. Valaisee asiaa aika paljon.
Lyhyesti: Miehesi meni tolaltaan, koska ei osaa ratkaista sinua painavaa ongelmaa eli parantaa syöpää. Lohdutusta voi harjoitella. Jutelkaa.

Yhteistyössä