Mies ei noussut sängystä koko päivänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksin koliikkivauvan kanssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksin koliikkivauvan kanssa

Vieras
Hoidan käytänössä yksin pahasta koliikista ja refluksista kärsivää vauvaa. Mies käy ymmärrettävästi viikolla töissä ja on viikonloppuisin vapaalla.

Tänään hän on nukkunut koko päivän, pari kertaa on vain vesassa käynyt. Kertaakaan ei ole tullut syöttämään tai auttamaan millään tavalla. Ja minä olen kannellut, hyssytellyt, syöttänyt kaarellaan huutavaa kuukauden ikäistä vauvaa. Olisi ollut kiva viettää vaikka tänään vähän omaa aikaa kun olen kuitenkin kaikki viikot vaativan ja hermoja raastavan kipeän vauvan kanssa. Vaippaa hän ei ole vaihtanut koskaan vauvalle. Ja muutenkin viikonloppuisin, viikolla päivisin ja iltaisin minä hoidan vauva enkä pääse koskaan hoitamaan omia asioita.

Joo käyhän hän toki viikolla töissä ja minä olen äitiys"lomalla". Mutta voin sanoa että töissä käynti on rentoutumista ja lomaa, verrattuna 24/7 huutavaan koliikkivauvaan.

Mikäs sitä miestä niin kovasti väsyttää? Oletko kertonut että tarvitset ja haluat apua vauvan hoitoon? Ettet pusannut kakaraa vaan itselles vaan miehelle myös?

Tuliko miehen saamattomuus täytenä yllätyksenä? Onko ennen vauvaa jo ollut tuollainen laiskamato, vai onko hänellä masennus? Eihän kukaan normaali makaa koko päivää. Onko sairas, krapulassa, vai tosiaan masentunut syvästi?

Viet vauvan isälleen ja lähdet ulos!

kyllä ne miehetkin vaihtaa vaipat ym. kun vaan ei anna vaihtoehtoja ja kun antaa niiden heti osallistua 100%sti vauvan hoitoon. Lähtee heti synnytyslaitokselta.
Tyypillinen keittiöjyräkommentti "ei anna vaihtoehtoja"

Pitäisikö sen miehen perkele soikoon käydä töissä, elättää perhe ja hoitaa vauvaa loppuajat? Mikä ihme siinä on että suomalaismamma kuvittelee että miehen tehtävä on tehdä KAIKKI silloinkin kun itse lökötellään kansainvälisen mittapuun mukaan tähtitieteellisen pitkällä luksusmammalomalla jonka yhteiskunta kustantaa. Ja voimaistuneet nykyämmät viljelevät näitä kommentteja "älä anna vaihtoehtoja" "nyt pakotat sen" ym. Ei ole ihme jos avioerotilastot on mitä on ja parisuhteissa menee päin persettä.

Ensin itse rääytään vauvaa ja sitten kun se saadaan niin voi voi että kun on niin rankkaa ja voi voi voi kun se mies ei tee mitään vaikka samalla sattuisikin elättämään perheen.

"töissä käynti on rentoutumista"

No perkele, olisit ap itsekin valinnut työt sitten lapsen sijaan jos ne kerran ovat niin rentouttavia. Ei niitä lapsia ole aivan pakko vääntää tähän maailmaan jos niiden kanssa eläminen on noin rankkaa.

Varsin simppeliä. Sinulla on vapaa-aikaa tiistaisin ja torstaisin kaksi tuntia joka ilta. Miehellä on vapaa-aikaa maanantaisin ja keskiviikkoisin kaksi tuntia. Perjantaina molemmat on yhdessä lasta hoitamassa. Lauantaina nainen päättää, mitä hän tekee vaikkapa koko päivän tai vaikka neljä tuntia. Sunnuntaisin mies saa päättää. Lopun aikaa hoidatte sitä yhdessä.

Niin ja näpäytäppä ukkoas. Syötä lapsi ja lykkää se sen jälkeen hänelle syliin. Sano että lähdet muutaman tunnin lenkille, muuten ei pää kestä. Annat sille pinon vaippoja ja sanot että jääkaapissa on tuttelia. Ja sitten vain lähdet. Ja tule kertomaan heti meille, miten miehesi reagoi ja miten heillä meni.

Varsin simppeliä. Sinulla on vapaa-aikaa tiistaisin ja torstaisin kaksi tuntia joka ilta. Miehellä on vapaa-aikaa maanantaisin ja keskiviikkoisin kaksi tuntia. Perjantaina molemmat on yhdessä lasta hoitamassa. Lauantaina nainen päättää, mitä hän tekee vaikkapa koko päivän tai vaikka neljä tuntia. Sunnuntaisin mies saa päättää. Lopun aikaa hoidatte sitä yhdessä.

Niin ja näpäytäppä ukkoas. Syötä lapsi ja lykkää se sen jälkeen hänelle syliin. Sano että lähdet muutaman tunnin lenkille, muuten ei pää kestä. Annat sille pinon vaippoja ja sanot että jääkaapissa on tuttelia. Ja sitten vain lähdet. Ja tule kertomaan heti meille, miten miehesi reagoi ja miten heillä meni.

Niin ja sanot ukolles lähtiessäsi, että hänellä on ollut kuukausi aikaa opetella vauvan hoitoa, että kyllähän hän nyt jo osaa olla sen kanssa kaksistaan.

Oikeesti tee näin. Voi tuntua karulle, mutta kyllä he pärjäävät.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;27561222:

No perkele, olisit ap itsekin valinnut työt sitten lapsen sijaan jos ne kerran ovat niin rentouttavia. Ei niitä lapsia ole aivan pakko vääntää tähän maailmaan jos niiden kanssa eläminen on noin rankkaa.

Ei kai se muuten niin rankkaa olisi ellei joutuisi katselemaan luuseripaskiaisukkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;27561222:

Voi jeesus. Äly hoi älä jätä! On taas suuren luokan idiotismi valloillaan..

No hyvä vain että isä kerää energiaa, töissä voi olla raskastakin ja sinulla kuitenkin kotona on huomattavasti enemmän mahdollisuuksia nukkua samalla kun lapsi nukkuu keskellä päivääkin. Imettäminen oli harvinaisen kätevää, jos vaipan vaihdot ja oma syöminen/vessassa käynti oli ainut syy miksi täytyi sängystä nousta, yölläkin mukava nukkua kun tissin vain laittoi suuhun puoliunissa lapsen nukkuessa vieressä.

Myös minun lapsellani oli huomattavia mahakipuja ensimmäiset 3-4 kk, ihan hengissä selvittiin kaksinkin. Jos miehesi tekee edes jotain kotitöitä kun hoidat vauvaa, olet minun mittapuullani varsin onnekas.

No hyvä vain että isä kerää energiaa, töissä voi olla raskastakin ja sinulla kuitenkin kotona on huomattavasti enemmän mahdollisuuksia nukkua samalla kun lapsi nukkuu keskellä päivääkin. Imettäminen oli harvinaisen kätevää, jos vaipan vaihdot ja oma syöminen/vessassa käynti oli ainut syy miksi täytyi sängystä nousta, yölläkin mukava nukkua kun tissin vain laittoi suuhun puoliunissa lapsen nukkuessa vieressä.

Myös minun lapsellani oli huomattavia mahakipuja ensimmäiset 3-4 kk, ihan hengissä selvittiin kaksinkin. Jos miehesi tekee edes jotain kotitöitä kun hoidat vauvaa, olet minun mittapuullani varsin onnekas.

Varsin onnekas? minun mittapuullani olet varsin hyväuskoinen ja ymmärtämätön!

siis jos vaihtoehtoina on hoitaa erittäin vaativaa vauvaa 24/7 tai mennä töihin ja kaikki illat/viikonloput on lomaa lomaa lomaa, niin hittovie mä valitsisin mielumnmin sen työn!

Millanen sun vauvasi on ollut? veikkaan että melko helppo kuitenkin. Tiedätkö että ekat kuukaudet mun vauva nukkui kerrallaan 15minuuttia päiväunia ja sit heräsi huutamaan! arvaa ehtiikö siinä ajassa aikuinen nukahtaa? no ei todellakaan.

Sama yöllä sai kantaa tuntikaupalla että edes naapuriot sai nukkua, heräsi vähän väliä, parhaimmillaan herättiin 3kertaa tunnissa! 7-15kertaa yössä ja yöhön mahtui yksi 1-2tunnin kokonainen pätkä... mutta ah niin myös n.1,5-2tunnin yhtämittaisia valvomissessioita. ei tyytynyt ikinä mihinkään,ei voinut laskea sylistä mihinkään paitsi jos nukkui.

Tiedätkö mä en tiedä mikä sun käsitys lomasta on, mutta mun mielestä ei oo lomaa tehä töitä 24/7 ja vielä hitommoisella univajeella! sillä töissäkäyvällä on a.kahvitauota b. ruokatauko(saa syödä keskeyttämättä ruokansa lämpimänä), ite kun lähdin työelämään niin mkoin sen 100Kertaa helpompana kuin kotiäitiyden.

Mutta miten ihmeessä jollakin äidillä vo iolla sellanen kuva ku sulla? Tai oonhan mä nähnyt yhen sellasen vauvan joka viihtyi 30min itsekseen, aina hiljeni heti kun vaan pääs syliint ai sai pullon ja sit taas oli tyytyväisenä pitkän aikaan. joo ja ai niin naapurin vauva nukkui 3kk iästä yönsä heräämättä. Mutta mun vauva alkoi nukkuu yönsä 1v 9kk iässä heräämättä!

Ja kyllä sillä äidillä on vähintään yhtä rankkaa ku isällä(isällä saattaa olla jopa helpompaa) niin että se lapsi hoidetaan vapaa ajalla 50/50!

Onneksi meill äei oo ollut tota ongelmaa,mies on aina alusta lähtien hoitanut lapset tasan puoliksi. joskus jopa enemmänkin jos oon ollut tosi väsynyt. ikävä kyllä öisin ei osallistunut hoitamiseen ymmärrettävistä syistä(olisi vointu kolaroida ja aiheuttaa itselleen/muille vaaraa jos ois väsyneenä autoa ajellut)

• Tykkää
Reactions: Jennuliini94
En kyl kattelis tollasta ukkoa. Mun mies vaihteli alussa vaippoja varmaan enemmän kuin minä ja hoiti vauvaa yhtä paljon vaikka kävikin töissä. Ekat 3 viikkoa oli tietty kotona.

[QUOTE="vieras";27561728]no ei sekään ole kohtuullista että mies töistä tullessaan on vastuussa vauvasta ja kotitöistä kun nainen on ollut koko päivän kotona...[/QUOTE]

Siihen väliinkö ei mahdu mitään, että mies käy töissä, hoitaa lapsen kotona ollessaan ja tekisi kotityöt tai sitten käy VAIN töissä?!

Mun mies kävi töissä, hoiti lastaan ja teki jopa kotitöitä! Mies jopa ihan vauva aikana nousi yöllä vaihtamaan vauvalle vaipan ja toi sen sitten minulle syötettäväksi. Ei mun tarvinu edes käskeä/huutaa/nalkuttaa ymymym. Se ymmärsi ITSE että vaikka olin kotona, tarvitsin pientä taukoa ja omaa aikaa lapsesta ja kodista. Aatella, miten hirveää sillä on ollu...

Yhteistyössä