Mies ei lähde!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Missu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Missu

Vieras
Mies ei siis suostu lähtemään perheterapeutille/neuvolaan vaikka sitä nyt tarvittaisiin ja kipeesti...uskoo kuulemma niihin yhtäpaljon kun joulupukkiin ja sanoi ehdottoman EI:n!

Selitä hänelle että ette voi jatkaa vain hänen ehdoilaan vaan myös sinun täytyy olla tyytyväinen suhteeseenne....mitä et ilm. ole koska haluat muutosta ja ulkop apua sen toteutumiseen.Selitä että olet todennut että mikään ei muutu /ole muuttunut ilman ulkopuolista apua ja kuuntelijaa että te ikäänkuin tarvitsette riitaan "erotuomarin" joka viheltää pekin poikki kun menee asian vieretä ja syyttelyks että ko. auttajatahoilla teidän keskustelunne pidettäisiin asiassa..... että siellä ei mitää valmiita ratkaisuja ja patentteja tarjota kellekään vaan autetaan teitä itse löytämään kipeät asiat ja ongelmat ja sitten ratkaisu vaihtoehdot...sano siis miehellesi ettei hänen tarvitse uskoa muita kuin itseään ja sinua....tulla vain paikalle, olla rehellinen ja oma itsensä.

Arvaa vaan olenko kaikkeni yrittänyt..ei auta! Nyt on kyllä parempi tilanne ja en viitsikkään nyt sekoittaa pakkaa, mutta seuraava tilanne kun tulee niin ei sit ole enää muita vaihtoehtoja...

Sano, että nyt on hommat siinä pisteessä, että jos ei mies kykene kertomaan mikä se toinen vaihtoehto on täytyy tehdä sinun vaihtoehtosi mukaan. Sano, että "ei tehdä mitään" ei ole vaihtoehto.
Varaa aika ja sano, että jos siihen mennessä keksii jonkun toisen toimivan vaihtoehdon niin hyvä, jos ei se on menoa terapiaan tai sitten ero!
Ehkä se saa tajuamaan missä pisteessä asiat on. Aseta mies tilanteeseen jossa on tehtävä valinta, eli siis ei ole vaihtoehtoa "en tee mitään valintaa". Julmaa, mutta ennen eroa kannattaa varmaan kokeilla uhkailuakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 20:25 Missu kirjoitti:
Uhkasin jo...mutta sanoi, että täytyy olla joku muu ratkaisu!

Jos olet uhannut erolla niin täytyy olla myös valmis eroamaan...
Ei tuollainen tyhjä uhkailu ainakaan mihinkään johda ja vaikka tilanne juuri nyt olisi parempi niin ongelmat ovat käsittääkseni silti olemassa...

Kyllä mä olin ihan valmis eroamaan...kai...mut sit alettiin keskustelemaan asioista ja sovittiin että yritetään vielä. Mies on "masentunut", nukkuu huonosti ja stressaantunut ja käyttäytyy sen mukaisesti. Aikaisemmin ei vaan ole sitä mulle sanonut että mikä vaivaa. Ei kyllä ole helppo luonne muutenkaan. Nytkään meillä ei ole esim. minkäänlaista seksielämää eikä miehen puolelta tulevaa hellyyttä. Koitan vaan jaksaa ja itse antaa hellyyttä, jospa se vaikka saisi toisenkin yrittämään. Olen sanonut että en ole onnellinen mutta hän ei kyllä mitään ole valmis asialle tekemään. Kesällä hän oli myös ihastunut toiseen naiseen mutta se on luultavasti nyt ohi! Ainakin mulle on niin luvattu! Kysyin että oliko hän onnellinen silloin kun piti yhteyttä siihen naiseen, mutta ei kuulemma ollut. Ei ole pettänyt minua fyysisesti mutta....oikeastaan semmoinen tekstiviesti ihastus ja puhelu nimittäin mies käy vaan töissä ja kotona niin ei olisi ollut edes tilisuutta tätä toista naista nähdä. En tiedä kyllä mitä tässä pitäisi tehdä mutta ajattelin antaa ajan kulua katsoa mitä tulevan pitää....P.S Toivottavasti saitte edes jonkinlaisen käsityksen tästä meidän tilanttesta...on vaan niin vaikea selittää...

Yhteistyössä