Mies ei kestä kuunella totuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "voimariini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"voimariini"

Vieras
Siis jos on väärässä niin ei kestä totuutta asiasta.
On sitten asia mikähyvänsä vaan elää aina siinä uskossa , että hänen tietonsa pitää paikkasa vaikka asia ei olisikaan niin.

Kun asiasta sitten huomauttaa tai sanoo mikä on totuus niin mies ei kuuntele vaan toitottaa joo, joo,joo. Ei keskustele asiasta yhtään.

Tämä on alkanut todella olemaan raivostuttava. Miten saan miehen kuuntelemaan vai pakeneeko hän totuutta.

Ihanaa, että muillakin on samanlaista miehen kasnssa! Mun mies on uskomaton jääräpää (oinas). On itse aina oikeassa eikä usko mua missään asiassa. Menee jo hermot...

Tuleeko teillä useinkin noita väittelyjä kumpi on oikeassa tai miten vakavista asioista ne väittelyt on? Joo, joo ei riitä, vaan toisen pitää tunnustaa olleensa totaalisen väärässä... miksi?

Tänään meillä keskusteltiin siitä missä lapsen harmaat goretex kengät ovat, mies totesi eikö ne olleet siniset, eikun harmaat. Vielä ei niitä varastosta löytynyt, ovat todennäköisesti siniharmaat :)

Ehkä vielä tärkeämpää on, miten sinä sen asian otat? Ja millainen tarve sinulla on olla oikeassa? Kuin myös mistä asiasta on kyse? Jos aikaa kuluu jonkun arjen yhdentekevän asian ääressä ja energiaasi valuu siihen, että väittelette oliko lasten kengät minkä väriset, niin huh, ei kannata. Mutta jos kyse on arkea suuremmista asioista, niin joskus jääräpäiden tapa on olla ensin eri mieltä ja parin päivän tai kuukauden päästä asiaa sulateltuaan haluavat tietää lisää/keskustella enemmän. Mitä vähemmän jääräpaiden kanssa vaivautuu väittelemään sen helpommin voi oman totuutensa ujuttaa pikku hiljaa toisen tajuntaan. Se on työlästä, mutta jos oma tavoite on päästä eteenpäin, niin miksei asian eteen näkisi vaivaa? Toista ei voi muuttaa sellaiseksi kuin itse tykkää.