mies ei huolehdi itsestään...kokemusia/neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muumimamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa miten tehtäs sun tilanteessa? no mä en ainakaan likaisen kanssa halaile tai pussaile. Enkä suostu liikkua tai näyttäytyä yhdessä, jos toinen on ällötys. jos ei sen verta viitsi, et ois normaalina, niin sit en vois olla semmosen kanssa.

Kun on kuitenkin yhteinen elämä ja lapset tehty miehen kanssa niin en tiedä mikä olisi hyvä ratkaisu. Myönnynkö liikaa miehelle ja en elä omaa elämääni jos jatkan tässä ja mies ei muutu. Miten lapset kärsii liitossamme?
Vai onko riski että kaikki menee pieleen erotessa ja masennun entisestään ja lapset kärsii enemmän? Nämä ovat ne synkät vedet missä uiskentelen ja puntaroin asioista. Tosissaan olen kyllä monta vuotta jo harkinnut asioita. Aina yritän ajatella positiivisesti ja yritän muuttaa miestä mikä ei tietenkään onnistu. Kun on kasvanut huolimattomaksi niin sille ei voi mitään. Tämän tilanteen kanssahan sitä on eletty jo yli 10v ja kaikki samalla lailla. Olenko sitten liian itsekäs tai tyhmä jos eroan? Kaiken paskan saan kuitenkin miehen puolelta päälle ja syyllistämisen ym. ja hän ei halua nähdä lapsia jne. Että hajotan perheen ja vien heiltä isän.
Ei minua useimmiten mies sentään ällötä mutta ärsyttää ja kaupasta haluan nopeasti pois tai haluaisin olla tuntematta häntä. Kurjaa sekin. Mutta minkäs teet kun ei toinen välitä. Mies on verrannut ulkonäöstä sanomisiani siihen että hän rupeaisi haukkumaan minua lihomisestani. Minusta se ei ole sama asia, koska lihomiseni johtui pitkälti masennuslääkkeistä ja en voinut sille mitään. Enkä nyt mikään ylipainoinen ole. Huomaan vaan että mies ei yhtä paljon minua häirinnyt kun olin sairaslomalla ja nyt kun olen töissä niin ärsyttää enempi. Haluaisin niin antaa lapsilleni ehjän ja rakastavan ydinperheen mutta joku minua koko ajan pidättelee suhteessa mieheeni.

napsautat saunan päälle vähintään kahdesti viikossa,ostat kotiin kotiparturikoneen(sillä on helppoa laeikata miesten tukkaa),lahjaksi ostat suihkugeelejä,shamppoita,dödöjä/muuta tuoksutuotteita.

[QUOTE="nyyti";23837189]napsautat saunan päälle vähintään kahdesti viikossa,ostat kotiin kotiparturikoneen(sillä on helppoa laeikata miesten tukkaa),lahjaksi ostat suihkugeelejä,shamppoita,dödöjä/muuta tuoksutuotteita.[/QUOTE]

Tää voi olla lempeämpi keino sanoa miehelle, että olis vähän siistimpi. Jos ei viitsi pestä tukkaa, niin miksi ei vaikka aja sitä pois?

Olen siis ostanut shampoita ja kasvopuhdistustuotteita. Shampoita käyttää. Lisäksi vaatteita olen tilannut netistä ja ostanut kaupasta. Mutta kun ongelma on siinä että koko ajan on kuin löysässä hirressä tässä suhteessa. Tämä ei tunnu kestävältä. Miksi ostaisin miehelle vaatteita jos hän ei sitoudu tähän perheeseen? Silloinhan minä koko ajan yritän miellyttää ja lahjoa miestä ja toinen jatkaa vaan samaan tapaan.

että miehelleni ei sovi koneella leikattu tukka. On aika kamalan näköinen ja haluaisi sen itse leikata myös eli ei anna edes minun leikata. Joten lopputulos on aika kamala. Ja hänellä ohuet hiukset ja koneella leikattuna päänahka kuultaa läpi. Mitä enempi kerron niin sitä enempi rupeaa ärsyttämään. Huoh. =(

Meillä on joka toinen päivä saunapäivä,ja silloin saunotaan koko perhe eli peseydytään myös. Itse käyn sitten välipäivinä vielä suihkussa,yleensä mies ja lapset käyvät vain saunapäivinä pesulla....
On ihan riittävä,seksiäkin saa vaikka ei joka päivä peseydy. Mutta.....Hampaista ei huolehdi.Ei yhtään :/ Purkkaa joskus annan syötäväksi että ei haise niin pahalle.
Suudellaan harvakseltaan ja sen jälkeen käyn aina ´salaa´pesemässä hampaat tai kulauttamassa suuvettä.Ei nyt niin pahalle haise yleensä,mutta silti ällöttää että miehen suussa on bakteereja huomattavan paljon enemmän......Itse olen hampaistani hysteerinen,ja reikiäkin löytyy,johtuen ilmeisesti juuri siitä että suhteen alkuaikoina suudeltiin paljon eikä mies huolehtinut hygieniastaan= tarttui minuun...

Isompi ongelma meillä nyt on,kun mies on niin nössö että antaa erään hänen sukulaisensa ´kiusata´minua,melkein päivittäin,eikä mies puolusta :/ Alkaa olla eron paikka.

[QUOTE="muumimamma";23837308]Olen siis ostanut shampoita ja kasvopuhdistustuotteita. Shampoita käyttää. Lisäksi vaatteita olen tilannut netistä ja ostanut kaupasta. Mutta kun ongelma on siinä että koko ajan on kuin löysässä hirressä tässä suhteessa. Tämä ei tunnu kestävältä. Miksi ostaisin miehelle vaatteita jos hän ei sitoudu tähän perheeseen? Silloinhan minä koko ajan yritän miellyttää ja lahjoa miestä ja toinen jatkaa vaan samaan tapaan.[/QUOTE]

eli ongelma ei olekkaan miehen epäsiisteydessä?

Meillä on lähes sama. Tai olisi, ellen ostaisi itse miehelle uusia vaatteita ja heittäisi salaa rikkinäisiä pois. Kun kaapissa on vain siistejä ja puhtaita vaatteita, ovat ne sitä myös päällä.
Samoiten hankimme parturikoneen, jolla n. kerran kuukaudessa/parissa siistin miehen hiukset siinä samalla kuin lastemmekin. Ns. äidin parturipenkki. :D
Ja kun ap sanoi "Miksi ostaisin miehelle vaatteita jos hän ei sitoudu tähän perheeseen? Silloinhan minä koko ajan yritän miellyttää ja lahjoa miestä ja toinen jatkaa vaan samaan tapaan.". Meillä rahat ovat yhteisiä, joten yhtälailla kaikki (niin minun kuin miehenkin) vaatteet yms. ostetaan ns. samasta pussista. Enkä koe että "miellyttäisin" miestäni, vaan pidän huolen että hänkin on siisti.

Nyt joku sanoo että olen hälle kuin toinen äiti. Loppujen lopuksi, mitä sitten? Jos se, että ostan miehelle hänen vaatteet, tekee minusta hänen äitinsä niin tehkööt. Eipähän tarvitse katsoa resuista miestä.

Ap, minun neuvoni on että tee kuten minä. Osta hälle ne uudet vaatteet ja kengät, heitä vanhat pois, ja hanki kotiparturikone ja leikkaa miehen hiukset esim. juurikin kerran kuussa niin lyhyiksi että ei haittaa vaikka ei laittaisi niitä mitenkään aamuisin.

Tuttua, omalla tavallaan.....

Meillä mies ei

pese hampaitaan

ei käy suihkussa kuin ennen töitä (aamulla/päivällä) (toisinsanoen MINÄ en saa nauttia puhtaasta miehestä kuin harvoin, yleensä saan sen hikisen version viereen nukkumaan)

syö karkkia ja juo kevytlimuja päivät pitkät, vihanneksille ym terveellisille nyrpistää nokkaansa. pitsat ja kebabit kuuluu viikottaiseen ruokavalioon.

Ärsyttävintä on että miehellä on 1-tyypin diabetes, joten hänen pitäisi pitää EXTRAhyvää huolta itsestään (syömisistään, hampaistaan jne). Mittaa verensokerinsa ehkä kerran kuukaudessa, jos sitäkään.

Ja mulla on verenpaineet kohta pilvissä kun stressaan toisen terveydestä. Mies sanoo vaan että mä nalkutan aina, mutta ei se taida tajuta etten mä huvin vuoksi "nalkuta".

Ja mitä tehdä? en tiedä. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla ja antanut olla. Sama meno jatkuu. Saatan jättää miehen vielä, en halua että mies sokeutuu 40-vuotiaana ja pudottaa hampaansa 30-vuotiaana. Kuolee varmaan viidenkympin korvilla.

lisään vielä sen että mies ei aja partaansa, vasta sitten kun se on tosi törkeä. Ei siinäkään vielä mitään mutta mä saan siitä parransängestä kauhean allergisen reaktion (naurakaa vaan). Kiva olla naama ja kaula punasilla näppylöillä esim. pussailun jälkeen kun parrallaan on mua hinkannut. :(

[QUOTE="vaimo";23837578]lisään vielä sen että mies ei aja partaansa, vasta sitten kun se on tosi törkeä. Ei siinäkään vielä mitään mutta mä saan siitä parransängestä kauhean allergisen reaktion (naurakaa vaan). Kiva olla naama ja kaula punasilla näppylöillä esim. pussailun jälkeen kun parrallaan on mua hinkannut. :([/QUOTE]

puhumattakaan suuseksin jälkeen :laugh:

Yhteistyössä