mies ei halua toista lasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei lisää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei lisää

Vieras
mitä tekisit? kun ikä tulee vastaan ja mies sanonut ettei ehdottomasti halua toista lasta.

Niin ja kun naimisiin menimme halusi kaksi lasta mutta nyt kuulemma niin väsynyt ja talouskin surkeassa kunnossa ettei lisää halua.

Ikääkin mulla jo 37v.

Sinun tilanteessa en kyllä jättäisi asiaa tohon, en millään vois hyväksyä miehen mielipidettä, vaan tekisin kaikkeni käännyttääkseni sen. Joku toinen voisi hyväksyä ton helpommin. Kun on kaksi lasta niin niistä on NIIIIn paljon seuraa toisilleen ainakin nyt kun eivät ole enää taaperoiässä.

Alkuperäinen kirjoittaja 3. tulossa:
Sinun tilanteessa en kyllä jättäisi asiaa tohon, en millään vois hyväksyä miehen mielipidettä, vaan tekisin kaikkeni käännyttääkseni sen. Joku toinen voisi hyväksyä ton helpommin. Kun on kaksi lasta niin niistä on NIIIIn paljon seuraa toisilleen ainakin nyt kun eivät ole enää taaperoiässä.

Olisitko samaa mieltä, jos asetelma olisi toisin päin? Ap ei haluaisi lasta, mutta mies haluaisi. Olisiko OK, että mies painostaisi kaikin keinoin naista toisen lapsen hankintaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytysmaximus:
sun keho se on, miksi mies saa siitä päättää? :(

Voi pyhä sylvi... Ai että lapsen hankinnassa/saamisessa olennaisinta on se raskausaika, jolloin äiti kantaa lasta?! Entäs se loppuelämä, jonka siitä lapsesta on vastuussa? Eikö se paina mitään?!

Mikään tuskin on sen ärsyttävämpää kuin että mies pakotetaan hankkimaan se toinen lapsi, jota ei oikeasti halua.

Meillä mies on ilmoittanut myös, että ei halua toista ja minusta se on kunnioitusta toista kohtaan, että en yritä joka tilanteessa käännyttää ja muuttaa hänen mieltään. Sitä lasta on molempien todella haluttava eikä tehdä niitä lisää vain siksi, että toinen osapuoli haluaa.

No hirveen kauaa ei tietenkään ehkä voi odottaa, mutta ei varmaan kannata just nyt painostaa. Tai no painostaa ei varmaan kannata olenkaan, mutta keskustella uudelleen sitten kun mies ei ole väsynyt. Esim. lomalla? Vanhako teidän eka lapsi on? Jos on vielä pieni ja valvottaa? Pääsisittekö kahdestaan johonkin lepäämään? Niin ja en tietenkään teidän taloudesta mitään tiedä, mutta millä lailla talous on surkeassa kunnossa? Kyllä sitä rahaakin vähän kannattaa miettiä. Että saako mahdolliset lainat maksettua jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytysmaximus:
sun keho se on, miksi mies saa siitä päättää? :(

Koska lapsi on puoliksi myös miehen? Ei nainen voi tällaisissa asioissa kävellä miehen yli vain siksi, että kantaa ja synnyttää lapsen.

Mutta monessa tapauksessa idiootit naiset tekevät näin ja huomaavat olevansa yksinhuoltajia hetken päästä...

MUOK. saahan sitä päättää, mutta pitää ymmärtää, että päätti mitä tahansa niin se koskettaa miestäkin, jos ei muuten niin elatusmaksujen muodossa.

Vielä omaa mielipidettä tähän perään lisää:

Meillä on mieheni kanssa yksi lapsi (6kk), miehellä on 2 lasta aikaisemmasta liitosta, josta nuorempi on juuri saanut alkunsa niin, että "nainen on päättänyt" eli jättänyt salaa pillerit pois yms..

Minä olisin aina halunnut 2 lasta, siis OMIA, mutta miehellä kun nyt sattuu olemaan edellisestä liitosta nuo kaksi ja kauttarantain puheesta kuitenkin ymmärtänyt ettei haluisi neljöttö ja tosiaan MINÄ EN HALUAiSI neljjää lasta joka toinen vkonloppu (jos normisti olisi 2) niin olen tyytynyt tähän ja näen sen parhaimmaksi ratkaisuksi, että minulla(Meillä) on vain yksi lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:

Olisitko samaa mieltä, jos asetelma olisi toisin päin? Ap ei haluaisi lasta, mutta mies haluaisi. Olisiko OK, että mies painostaisi kaikin keinoin naista toisen lapsen hankintaan?

Eihän se ok ole, mutta mä ku olen tällanen jääräpää, niin haluaisin saavuttaa sen minkä haluan! Tää ei ole mikään neuvo mitä ap:n tulis tehdä, vaan kerroin mitä itse tekisin jos MÄ olisin ap.

Lapsi nyt 1.6v ja ei ole paljoa ikinä valvottanut eli hyvin on nukkunut.

Talous sillä tavalla surkea, että me opiskelemme molemmat, mies nyt toista ammattia ja perustamme yrityksen n1-2v kuluttua.

Kaksin emme pääse mihinkään koska hoitoapua ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi nyt 1.6v ja ei ole paljoa ikinä valvottanut eli hyvin on nukkunut.

Talous sillä tavalla surkea, että me opiskelemme molemmat, mies nyt toista ammattia ja perustamme yrityksen n1-2v kuluttua.

Kaksin emme pääse mihinkään koska hoitoapua ei ole.

JOs aiotte yrityksen perustaa niin silloin en edes harkitsisi toista lasta.... ymmärrän täysin miehen mielipiteen.

vaikka meill vaan yksi lapsi, niin kyllä mä yrittäisin miehen kanssa puhua, mutta kannattaa vaihtaa näkökulmaa, jos vaan painostat, niin tulee turha pattitilanne. mun mielestä on paljon pienemp muutos elämässä onko lapsia 1 vai 2 kuin esimmäinen lapsi.
kokeile puhua niin, että miehesi kertoo ihan omin sanoin syistään, vaikka väsymys on aika hyvä syy, tuo talosutilanne tuskin hirveästi toisesta lapsesta järkkyy. mutta jos saisit mihesi perustelemaan tarkemmin.

Yhteistyössä