Ettekö te ole tästä yhtään aiemmin jutelleet?
Meinaan, että eikö se ole melko selvää, että jos lapsia tulee lisää, myös tilaa kaivataan ympärille enemmän. Tai vaikkei mies kaipaa, niin muu perhe saattaa kaivatakin.
Me asutaan 90 neliön neliössä (2+3 hlö), asuinkustannukset on tonnin kuussa. Kun saatiin tämä asunto, oli mies sitä mieltä, että me emme tätä oteta, koska asuinkustannukset nousivat yhden lisähuoneen vuoksi lähes 300...mutta mä intin vastaan.
Mun mielestäni asiassa ei ollut kahta kysymystäkään, sillä vaikka kustannukset kieltämättä on isot, niin onhan se tarvekin ihan erilainen 3, kuin 2 lapsen kanssa viimeistään siinä kohtaa, kun lapset vähän kasvaa.
Toisaalta te varmaankin pärjätätte nykyisessä asunnossanne sen ensimmäisen vuoden vauvan kanssa ihan hyvin...joten jos on mahdollisuus saada vaikka vuoden päästä isompi ja mies olisi silloin valmis muuttamaan, niin ehkei se ihan järjetön ajatus ole?
Me laitettiin hakupaperit vetämään silloin, kun lapsia oli vasta yksi ja toinen tulossa...asunto saatiin vasta vähän ennen kolmosen syntymää (la taisi olla kuukauden kuluttua) joten jos mies ei olisi suostunut muuttamaan isompaan, olisi mies saanut tehdä mun puolestani omat ratkaisunsa, mutta mä olisin joka tapauksessa muuttanut. Onneksi mies sitten oli kuitenkin samalla linjalla, kun vähän laskeskeltiin, että tullaanko toimeen, vaikka asumiskulut kasvaa ja kohta olisi yksi lisäsuu ruokittavanakin.