Mies ei aio hankkia minulle mitään joululahjaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja snif
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saapa nähdä saanko mäkään mitään... :ashamed:
En oo saanut aikoihin edes synttärilahjaa ja vain kerran äitienpäivälahjan vaikka oon ollutkin jo kolme vuotta äiti.
Nytkin oon kirjoittanut jääkaapin oveen lapun "Rakas joulupukki. Äiti toivoo"... ja lista perään. Ja ei tosiaan tarkoita, että ne kaikki haluaisin, mutta olisipa niistä miehellä vara valita vaikka yksi. Ei tarvi valittaa, ettei keksinyt mitään!
Mä en voi mitään, mutta mulle tulee semmoinen olo, ettei mies välitä musta, jos se ei vaivaudu edes yhtä joululahjaa hankkimaan!

Alkuperäinen kirjoittaja MyyMuikkunen:
Saapa nähdä saanko mäkään mitään... :ashamed:
En oo saanut aikoihin edes synttärilahjaa ja vain kerran äitienpäivälahjan vaikka oon ollutkin jo kolme vuotta äiti.
Nytkin oon kirjoittanut jääkaapin oveen lapun "Rakas joulupukki. Äiti toivoo"... ja lista perään. Ja ei tosiaan tarkoita, että ne kaikki haluaisin, mutta olisipa niistä miehellä vara valita vaikka yksi. Ei tarvi valittaa, ettei keksinyt mitään!
Mä en voi mitään, mutta mulle tulee semmoinen olo, ettei mies välitä musta, jos se ei vaivaudu edes yhtä joululahjaa hankkimaan!

Tilauslista ovessa? :D

Hurmaavan pyyteetöntä. Ehdotan että kirjotat suoraan siihen että "Perkeleen mies, vaimosi haluaa tältä listalta vähintään kolme tuotetta, tai muuten et välitä hänestä. Muista välittää kalliimmasta päästä listaa."

Alkuperäinen kirjoittaja Wc-Ankka:

Hurmaavan pyyteetöntä. Ehdotan että kirjotat suoraan siihen että "Perkeleen mies, vaimosi haluaa tältä listalta vähintään kolme tuotetta, tai muuten et välitä hänestä. Muista välittää kalliimmasta päästä listaa."

Heeeiii... en mä nyt noin tarkoittanut! :|
Mun mies vaan aina sanoo, ettei kai hän muista mistä mä oon puhunut. Ei hän kuulemma osaa sivulauseesta käsittää, että mitä mä toivoisin saavani lahjaksi tai millaisia tarpeita sattuis just olemaan. Niin kuin minä teen. Hän on puhunut muutamista asioista jonkun kerran, joista tiedän, ettei hän saa niitä itse ostettua, niin hän saa ne lahjaksi multa. Minäpä siis oon kirjannu omat juttuni ylös, josta hän voi tarkistaa, että mitäs ne olikaan, mistä vaimo on puhunut...
Ja hinnalla ei oo tosiaankaan väliä, "listassa" on sekä tosi halpoja, että vähän arvokkaampia lahjoja, esim. silitysrauta... ei sen eksoottisempaa.
Mä muistan (ja oon kertonu myös mun miehelle) omasta lapsuudesta sen, että mua harmitti aina, kun äiti ei saanut lahjoja. Lopulta aloin tekeen jo ihan pikkutyttönä niin, että pyysin äidiltä rahaa joulun alla, että oisin saanut hänelle ostettua lahjan. En saanut ja harmi oli suuri.
Viime kesänä oli mun synttärit ja tyttäreni ihmetteli isälleen "missä on äitille paketti? mennään iskä ostan äitille lahja...!" Mä en halua, että mun tunteikas tyttöni joutuu huolehtimaan samasta asiasta kuin minä oon lapsena tehnyt. Se vakuutteelu kun ei auta, "ettei äiti tarvi paketteja"... Ei kai kukaan tarvi, musta ne vaan kuuluu kaikille!
Jouluhali sinulle! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Wc-Ankka:

Heeeiii... en mä nyt noin tarkoittanut! :|
Mun mies vaan aina sanoo, ettei kai hän muista mistä mä oon puhunut. Ei hän kuulemma osaa sivulauseesta käsittää, että mitä mä toivoisin saavani lahjaksi tai millaisia tarpeita sattuis just olemaan. Niin kuin minä teen. Hän on puhunut muutamista asioista jonkun kerran, joista tiedän, ettei hän saa niitä itse ostettua, niin hän saa ne lahjaksi multa. Minäpä siis oon kirjannu omat juttuni ylös, josta hän voi tarkistaa, että mitäs ne olikaan, mistä vaimo on puhunut...
Ja hinnalla ei oo tosiaankaan väliä, "listassa" on sekä tosi halpoja, että vähän arvokkaampia lahjoja, esim. silitysrauta... ei sen eksoottisempaa.
Mä muistan (ja oon kertonu myös mun miehelle) omasta lapsuudesta sen, että mua harmitti aina, kun äiti ei saanut lahjoja. Lopulta aloin tekeen jo ihan pikkutyttönä niin, että pyysin äidiltä rahaa joulun alla, että oisin saanut hänelle ostettua lahjan. En saanut ja harmi oli suuri.
Viime kesänä oli mun synttärit ja tyttäreni ihmetteli isälleen "missä on äitille paketti? mennään iskä ostan äitille lahja...!" Mä en halua, että mun tunteikas tyttöni joutuu huolehtimaan samasta asiasta kuin minä oon lapsena tehnyt. Se vakuutteelu kun ei auta, "ettei äiti tarvi paketteja"... Ei kai kukaan tarvi, musta ne vaan kuuluu kaikille!
Jouluhali sinulle! :hug:

Mun mielestä joulu on kaikkien juhla myös meidän aikuisten ja on kiva antaa mutta myös saada lahjoja. Me ollaan aina ostettu miehen kanssa toisillemme lahjat ja on kyllä toiselle annettu vinkkiä mikä olis kiva saada ja lisäks sit jotain yllätystä. Sit ostetaan myös koko perheelle joku isompi yhteinen lahja. Niin ja ei olla mitenkään rikkaita mutta joulu on vaan meille tärkeä ja lahjat myös ja siksi niihin panostetaan.

lahjat ei ole joulun tärkein asia, ja jos on niin kannattaa miettiä asioita toiseen kertaan.
onhan ne ehkä kivoja, mutta mielummin ostan itse itselle mistä tykkään silloin kun haluan.
jouluna mulle tärkeintä on 1. uskonto, 2. perhe 3.yhteinen aika perheen kanssa ja 3. hyvä ruoka.
meni mullakin aikani saada asiat tärkeys järjestykseen, mutta kun hoksasin ajatella asiaa kantilta, että mulla on aivan ihana mies ja lapset, saan elää täällä hyvinvointi valtiossa niin huomasin, että minulla on jotain sellaista mitä monilla ei ole, ja mitä monet itselleen haluaisivat ja minä möksötän vain jostain kaulakorusta mitä en saanut taaskaan joululahjaksi. tajusin itseni hölmöksi.
nykyään en osta aikuisille lahjoja enkä halua niitä itsellenikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
anna joku vinkki mitä haluaisit :whistle:

:attn:
me sovittiin ukon kaa ettei osteta lahjoja mutta aion silti ostaa. kun tiiän että se niin haluu. :heart: nyt vaan pitäis jostain saada sitä hermoa etten möläytä. oon niin huono pitää tommosia salassa. että siis oon ostanu lapsille tai ukolle jotain. ja oon tosi huono piilottaa. :ashamed:

No tottakai niitä vinkkejä on annettava. En minäkään aina osaa lukea mieheni ajatuksia ;)

Mä olen kirjoittanut pukille ja pukin lista on myös mennyt anopille ;) Riittävän pitkä ja monimuotoinen lista vaan kehiin, niin ei itsekään tiedä mitä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
me sovittiin ukon kaa ettei osteta lahjoja mutta aion silti ostaa. kun tiiän että se niin haluu. :heart: nyt vaan pitäis jostain saada sitä hermoa etten möläytä. oon niin huono pitää tommosia salassa. että siis oon ostanu lapsille tai ukolle jotain. ja oon tosi huono piilottaa. :ashamed:

Uh.. ethän sitten suutu, jos miehesi ei ostakkaan sinulle kun on niin sovittu. Etkä myöskään siinä tapauksessa, että miehesi pahoittaa mielensä lahjasta, kun olet toiminut eri tavalla kuin mitä yhdessä sovitte?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

Uh.. ethän sitten suutu, jos miehesi ei ostakkaan sinulle kun on niin sovittu. Etkä myöskään siinä tapauksessa, että miehesi pahoittaa mielensä lahjasta, kun olet toiminut eri tavalla kuin mitä yhdessä sovitte?

Siis mitä... Tottakai sitä sitten suututaan, jos ei ostakaan.. Uug. ;) Täytyyhän nyt miehen naisen ajatukset telepaattisesti lukea :whistle:

Eikö kukaan reagoi tätä kun vouhottaa tuosta, että "joulu on lasten juhla"....
Lukekaapa!

Viime kesänä oli mun synttärit ja tyttäreni ihmetteli isälleen "missä on äitille paketti? mennään iskä ostan äitille lahja...!" Mä en halua, että mun tunteikas tyttöni joutuu huolehtimaan samasta asiasta kuin minä oon lapsena tehnyt. Se vakuutteelu kun ei auta, "ettei äiti tarvi paketteja"...

Meillä ei aikuisille ostella lahjoja. Pitkin vuotta voidaan muistaa toisiamme, jos osuu jotain näppärää silmään. Esim. viime viikonloppuna patistin miestä vähän kaupungille, kaljalle ja shoppailemaan (mun mies on paljon parempi ja innokkaampi shoppailija kuin minä), vähän virkistymään kun on ollut rankkaa lapsen sairastellessa. Tuli sit pienessä iloisessa parin kaljan hiprakassa hyvissä ajoin kotiin ja toi mulle hajuveden. Ihana mies. Ehkä pitää jotain alkaa ostaa aikuisillekin, kun lapsi alkaa näistä lahjamääristä jotain ymmärtää.

Miunkin pitäis varmaan vääntää rautalangasta jos jotain erityistä toivoisin lahjaks..miun mies ei tajua jos vihjailen:)
Ite oon keränny miehen lahjaksi vähän sitä sun tätä,mistä tiedän et se tykkäis,tai sen tekis mieli ostaa jne..mut minkäs sille voi..toivon saavani ees jotain.

Mä en kyllä tajua mitä pahaa siinä on jos haluaa aikuisillekin lahjat ostaa. Musta on aina kiva saada lahjoja, tuli ne sit mistä hyästä tahansa. Tietenkin jos on rahallisesti tiukkaa, niin aikuiset jätetään välistä, mutta jos mahdollista niin mieluusti ostan lahjoja aikuisillekin. Mekin ollaan sovittu, ettei tänä vuonna anneta miehen kanssa lahjoja toisillemme, mutta tiedän, että hän on tuota kirjaa toivonut ja saan hyvän mielen pelkästä lahjan antamisesta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Mä en kyllä tajua mitä pahaa siinä on jos haluaa aikuisillekin lahjat ostaa. Musta on aina kiva saada lahjoja, tuli ne sit mistä hyästä tahansa. Tietenkin jos on rahallisesti tiukkaa, niin aikuiset jätetään välistä, mutta jos mahdollista niin mieluusti ostan lahjoja aikuisillekin. Mekin ollaan sovittu, ettei tänä vuonna anneta miehen kanssa lahjoja toisillemme, mutta tiedän, että hän on tuota kirjaa toivonut ja saan hyvän mielen pelkästä lahjan antamisesta. =)

Oon ihan samaa mieltä!
Musta on aivan ihanaa antaa lahjoja! =)
Ostelen muulloinkin kuin jouluna ja synttärinä lahjoja läheisilleni, jos satun jotain ihanaa ja juuri hänelle sopivaa näkemään.

Yhteistyössä