mies anto lapselle lääkkeen väkisin

  • Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti
Tasku Venus
Alkuperäinen kirjoittaja aina on lääkkeet saatu annettua ilman väkivaltaa:
Alkuperäinen kirjoittaja '?:
miten toi eroo siitä et esim. 1veelle ruiskutetaan väkisin lääke suuhun? TOinen vanhempi pitää kiinni ja toinen repii suun auki ja ruiskuttaa? Sama periaate.
Miksi pitää tehdä näin?
Kyllä mun 1-v. ihan nätisti itse avaa suun ja antaa ruiskuttaa lääkkeen.
 
testattu konsti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lääke siis oli kihomatolääke ja kaksi tablettia painon mukaan piti ottaa. Ohjeessaluki että ei SUOSITELLA palotettavaksi mutta voi palottaa jos lapsi ei muuten saa otettua.

Ja kyllä yritin estää miestä. Tästä tosin taisi pojan traumat vaan paheta kun äiti huutaa ettet varmasti anna sitä väkisin...
Seuraavalle kerralle tiedoksi että katsot löytyykö pakastimesta pakastevadelmia. Pyrvinin kun laittaa hiukan sulaneen pakastevadelman sisään ja lappaa lapselle lusikalla ensin "tabletittomia" vadelmia ja sitten sinne väliin sen missä on tabletti sisälle ei yleensä huomaa mitään.

Testattu 2 otteeseen 2 ja 3 vuotialla lapsilla. Pyrvinithän pitää ottaa uudestaan 10-14 päivän välillä.
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja aina on lääkkeet saatu annettua ilman väkivaltaa:
Alkuperäinen kirjoittaja '?:
miten toi eroo siitä et esim. 1veelle ruiskutetaan väkisin lääke suuhun? TOinen vanhempi pitää kiinni ja toinen repii suun auki ja ruiskuttaa? Sama periaate.
Miksi pitää tehdä näin?


meillä on näin joutunut tekemään joskus kun ei lapsi lääkettä ole meinannut ottaa. toinen pitää kiinni ja toinen pruuta syvälle poskeen lääkkeen niin että ei saa purlattua ulos.
myös astmalääkettä on joutunut antaa väkipakolla toinen pitäen kiinni ja toinen laittaa maskin naamalle!
samoin silmätipat on joutunut väkipakolla antamaan!
 
Höh
Tabletit saa menemään ruuan joukossa.

Banaanimössö on hyvä, sinne piilotetaan tabletin pala ja annetaan ensin mössöä muutama lusikka ja sitten lääkelusikka ja taas tavallista.

Nestemäiset lääkkeet saa annettua myös ruuan joukossa jo ihan pienelle.
Ei ole koskaan tarvinnut väkisin aukoa 1v ja nuoremman suuta.
Hullua hommaa
 
meidän poika ei ota lääkkeitä ilman huutoa ja parkua.
ja sairaalas ne otti otsasta kiinni ja vään päätä taakse päin ja paino lääkkeen ruiskulla suuhun ja sit nenästä kiinni.. oli järkyttävää katoo sitä :|
 
vieras
Kyllä meillä nielee 2v:kin kokonaisina tabletteja. No se kyllä nielee myös perunaa kauheina kimpaleina... Mutta siis olen yrittänyt opettaa nielemään pillerit kokonaisina, ettei sitten tarvitsisi isompana sitä opetella. Itse nimittäin muistan itkua tuhertaneeni ala-asteella, kun oli nieltävä pilleri mutta en uskaltanut, kun pelkäsin sen juuttuvan kurkkuun. Niinpä omat lapseni ottavat pillerit ilman sen ihmeellisempiä temppuja. 4v nielee jo maitohappokapelitkin sellaisenaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Alkuperäinen kirjoittaja aina on lääkkeet saatu annettua ilman väkivaltaa:
Alkuperäinen kirjoittaja '?:
miten toi eroo siitä et esim. 1veelle ruiskutetaan väkisin lääke suuhun? TOinen vanhempi pitää kiinni ja toinen repii suun auki ja ruiskuttaa? Sama periaate.
Miksi pitää tehdä näin?
Kyllä mun 1-v. ihan nätisti itse avaa suun ja antaa ruiskuttaa lääkkeen.
Niin munkin tenava teki 1v...mut viimeksi se oli 2v4kk ja päätti että lääkettä ei ota :kieh: Siinä ei auttaneet mitkään lääkkeen pahaan makuun ja pakolla se oli annettava muutaman kerran kunnes huomasi että se otetaan jokatapauksessa ja alko ottaa nätimmin. Lääkeasiat on niitä joissa ei neuvotella. Jos ei millään hyvällä niin sitten pakolla.
 
Meillä 2v3kk ottaa tabletit nätisti, mutta mikstuuran kanssa onkin hankalampaa. Mikä tahansa pilleri menee kun sanoo että ne on bakteereja (=maitohappobakteereja) joten meillä onkin syöty mm. isoja bakteereja ja pikkubakteereja. :whistle: Pronaxenia taas ei meinannut millään ottaa lusikasta, vasta kun sanoin että on herkkua niin suostui ottamaan.

*Muoks* Tosiaan, ellei nätisti ota edes houkuttelemalla niin sitten annetaan väkisin. Lääkejuttuja ei lapset päätä.
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja aina on lääkkeet saatu annettua ilman väkivaltaa:
Alkuperäinen kirjoittaja '?:
miten toi eroo siitä et esim. 1veelle ruiskutetaan väkisin lääke suuhun? TOinen vanhempi pitää kiinni ja toinen repii suun auki ja ruiskuttaa? Sama periaate.
Miksi pitää tehdä näin?
Jos lapsi ei sitä ota nin pakkohan se väkisin on antaa. Meillä joudutaan antamaan aina ventoline väkisin. Ei se kivaa ole.
 
ei kaikki saa tabletteja alas
Meillä ei 8 vuotiaskaan ota tabletteja ja pakottamaan en oo ruvennut. Oksentaa pois kun on koetettu. Jos tarviis antibioottikuurin, niin nestemäisenä pitäis pyytää. Edelleen. Et ei kaikille vaan mee alas.
 

Yhteistyössä