Mies alkaa olla lopussa.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli siis on yrittäjä ja nää kesät on aina ihan järkyttäviä. Toukokuussa oli 2 viikkoa kesälomalla kun ensin oli koko kevään töissä melkein ilman vapaapäiviä. Muutaman satunnaisen sunnuntain piti lomaa.
Noista kahdesta viikosta meni reilu viikko rästihommien tekoon eli ei oikein voi lomaksi sanoa.
Nyt on sitte neljän viikon työputki menossa. Sitte viikko lomaa. Ja taas 3 viikkoa töitä.
Tilanne se että kun kotiin tulee niin kaatuu suoraan sänkyyn ja nukkuu sen ajan mitä kotona on. Joka paikka (lihakset) on jumissa. Päätä särkee kun veri ei kierrä.
alunperin ajattelin että tuolla viikon lomalla lähdetään kesätapahtumaan (useampi päivä) jossa ollaan monena vuonna oltu. Luovuin ajatuksesta kun mies sanoi ettei jaksa lähteä. On sillon alkuviikosta lähdössä kaverinsa kanssa kalaan. Eilen sitte ehdotin että menee yksin koko viikoksi. Et sais ladattua akut. Mutta ei kuulemma halua yksin lähteä ja kavereilla ei lomaa just sillon tai sit muutama jossain reissussa.
Kahdestaan ei päästä myöskään kun ei saada lapsille hoitajaa. Ne jotka ollu talvella hoitamassa niin nyt jossain kesätöissä. Mummoista ja papoista ei apua.
Ja siis yritän nyt unohtaa omat tarpeeni ja keskittyä et sais tuon miehen taas elävien kirjoihin, sitte on mun vuoro..

niinpä
Mun isä oli 24/7 töissä, koska yrittäjä. Nyt yritys pyörii ilman isääni, pelkkiä osinkoja nostaa, eli kunhan sen homman saa käyntiin, niin saa lomaa, jos idea on kannattava.

ap
Jouduin lähtemään koneelta heti kun sain tuon aloituksen kirjoitettua.
Mies on elintarvikkeiden kuljetus alalla. En usko että kovin montaa pahempaa hommaa voi löytyä. Omistaa firman veljiensä kanssa. Eli ei ole niin yksinkertaista lopettaa. Ja edelleen maksetaan pankkilainaa et saivat firman aloitettua. Firma tuottaa jonkin verran voittoa eli kuitenkaan miinuksella pyöri. Osinkoja nostetaan n 2000-4000e vuodessa. Mutta kun monta omistajaa niin ei joku 10 000 tulos vielä hirveästi yhtä kohti tee.
Ja ei se raha nyt tässä oo pääasia vaan et miten saan tuon miehen hidastamaan tahtia ja pitämään lomat lomana.
Meillä on kotona miljoona asiaa rästissä kun ei ehdi töiden lomassa niitä tehdä. Ollaan yritetty remontoida taloa ja nyt pari vuotta sitten ostettu mökkitontti mihin pitäis alkaa jossain vaiheessa rakentamaan. lisäksi kaikki normaalit omakotitalon hommat vaikka ite kyllä teen kaikki aika pitkälle.

Onneks mieheni lopetti yrittäjän hommat ja möi osuutensa yhtiökumppanilleen. Kova pala oli alkaa taas "toisten käskyläiseksi" mutta nyt kyllä eron huomaa.

Asiat tärkeysjärjestykseen, mikä on miehellsei tärkeintä? Perhe? Terveys? raha? Työ?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Blush:
Onneks mieheni lopetti yrittäjän hommat ja möi osuutensa yhtiökumppanilleen. Kova pala oli alkaa taas "toisten käskyläiseksi" mutta nyt kyllä eron huomaa.

Asiat tärkeysjärjestykseen, mikä on miehellsei tärkeintä? Perhe? Terveys? raha? Työ?
Sitä kait tässä jatkuvsti mietitään. Vähän niinkuin puun ja kuoren välissä tällä hetkellä. Muutaman vuoden ovat yrittäneet ja pikkuhiljaa pitäis se pahin show olla takana. Tavallaan menny kaikki raataminen hukkaan jos nyt lyö pillit pussiin.

Muutosta!
Hui! Kyllä on paljon likoomassa, kun ei ole jaksamista, ja kotona odottaa perhe, remppa ja mökkitonttikin olemassa.

Voisitteko priorisoida, miten työmäärää voisi vähentää töissä ja kotona? Mökkitontti voi varmaan odottaa. Pykätkää sinne vaikka jurtta.

ap
Mun valtuudet ei riitä tuonne työpaikan puolelle. tosin välillä oon saanu niille vapaapäiviä pyörimään kun aikani oon painostanut.
Kotona en tällä hetkellä vaadi mitään tekemään jos ei jotain todella akuuttia ole. autonkorjaus painaa päälle kun tarvittas molemmat autot mut oon yrittäny etten painosta senkään kanssa. Lähinnä hieron niskoja ja keitän kahvit valmiiksi ym pientä kun mies kotona.
Se vaan että ite tätä jaksaa jonku aikaa mut sitte tulee se hetki millon ei enää mullakaan ole voimia..

ihmettelen
Miksi joku alistuu tuollaiseen? Järkyttävää katsoa ainakin tutuissa yrittäjien puolisoita, kun mies vain painaa pitkää päivää eikä tee kotona mitään ja nainen tekee kotona kaiken lastenhoidon lisäksi. Mitä järkee tuollaisessa elämässä on? Ymmärrän, että miehelle se voi olla haastavaa ja mielenkiintoista, mutta mitä nainen siitä saa, että joutuu hoitamaan kodin kokonaan eikä parisuhteellekaan jää mieheltä sitten aikaa tai lapsille. Siis tää on nyt minun mielipide, kiva olis kuulla yrittäjien puolisoiden ajatuksia siitä, että minkälaisena itse kokevat elämänsä?

Yhteistyössä