Mies 40+

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hankala homma!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hankala homma!

Vieras
Olen ollut uusiosinkkuna nelisen vuotta avioeroni jälkeen. Vas'tikään tapasin ihastuttavan, myöskin eronneen naisen, jonka kanssa synkkasi kaikilta osin. Niin henkisesti kuin seksinkin osalta. Suhde muuttui seurusteluksi ja aloimme harkita jotain vakavampaakin sitoutumista. Mutta sitten kerran hän tunnusti minulle pettäneensä miestään kahden vuoden ajan entisessä liitossaan erään ukkomiehen kanssa!
Minusta se on niin moraalitonta, että lopetin suhteen naiseen heti ja sanoin, etten halua kuulla hänestä koskaan enää. Minua itseäni petettiin omassa liitossani ihan samalla tavalla. Ex-vaimollani oli myös suhde varattuun mieheen, ja kun hän sitten kärähti hain eron lapsista ja asuntoveloista huolimatta.
Nyt tämä tapaamani nainen kuitenkin yrittää viestitellä ja soitella ja virittää seurusteluamme uudelleen henkiin. Kertokaa, mitä teen? En halua suhteeseen entisen huoraajan kanssa! Jos hän on kerran pettänyt ja ollut toisen miehen kakkosnaisena, niin hän tulee tekemään sen uudelleenkin, eikö totta?

Itse en usko tuohon ""kerran pettäjä aina pettäjä"" -hokemaan. Elämässä kun on mahdollisuus oppia ja kasvaa. Jotkut saavat kovaa tykitystä tekemistään virheistä, eivätkä mielellään enää niitä toista. Miten lie tämän naisen kohdalla, onko ero tullut tuon kakkossuhteen takia? Kakkossuhdekin on selvästi kariutunut, luultavasti sen takia, ettei mies eronnut vaimostaan. Jos nainen ei ole kärsinyt ko. kuvion takia, niin johan on kumma.

Kysäisepä nyt tältä naiselta, miten hän suhtautuu parisuhteeseen tätä nykyä.

Lähtisin kyllä siitä,että jos ei ole tarvetta pettää ei petä. Huonossa parisuhteessa tulee tehtyä virhearviointeja.

Aika ahdasmielistä tuollainen ajattelu ja nimittely. Ap:n kannalta varamasti parasta ettei seurustele naisen kanssa, koska todennäköisesti asia tulee vaivaamaan.

Jotenkin olen kuitenkin sitä mieltä että kakkosia alkaa olemaan maailma pullollaan.

Mielestäni näkemyksesi on kovin suppea. Ihmiset loukkaavat toisiaan mitä moninaisimmilla tavoilla ja elämä voi tosiaan viedä niin ahtaalle, että tekee epätoivoisia valintoja. Mielestäni parisuhteessa voi alistaa toista monella tavalla vielä pahemmin kuin pettämällä.

Jätä se emakko! Olisi parasta kun nämä pettäjät ja kakkosnaiset /-miehet eivät kukaan, eikä koskaan enää pääsisi parisuhteeseen uskollisen kumppanin kanssa. Pariutuisivat vaan keskenään kaltaistensa kanssa!

Jos olet sitä mieltä, että seurustelit huoraajan kanssa, niin luulen tosiaan, että parempi, ettet enää tapaa tätä naista.

Jos ei tunnu hyvältä, niin miksi turhaa jatkaa kärsimystä. Jos sinusta tuntuu siltä, että et voi luottaa ko. henkilöön, niin ethän tunteillesi mitään voi. Kyllä niitä naisia, jotka eivät petä/ole pettäneet löytyy muutenkin.

Ihmiseen täytyy voida luottaa ennenkuin hänen kanssaa voi suunnitella mitään pysyvää.

Elämässä aina huudellaan kunnollisten miesten ja naisten perään. Virheetöntä ihmistä ei ole olemassakaan. Kaikki me tyritään elämässä.

Ap. on eronnut pettämisen takia ja taas sama kuvio toistui.

Sama tilanne toistuu teorian mukaan myös alkoholistin exän kanssa. Ihminen valitsee jostakin syystä uuden kumppanin entisen peilikuvasta. Teoria näköjään pitää paikkansa.
Tästä aiheesta on ollut usein puhetta Ellien sivuilla.
""Navetan haju"" termi on mielestäni osuva. Kumppanissa on jotain tuttua ja ""turvallista"".

Ap.:n kannattaa olla nyt vapaa mies ainakin jonkin aikaa.
Arvostelukyky kasvaa eikä haksahda liian helposti entiseen kuvioon.

Keskustelin äsken erään nuoren naisen kanssa ja kuulin poskettomia asioita. Julkut-palsta menisi tukkoon, jos kävisin heittämässä jutun sinne. Ehkä Seiska lehdestäkin soitettaisiin läähättäin.

Maailman meno on hullua ja hullummaksi menee. Kulisseja ylläpidetään ja sitten köyrytään oikein olan takaa.

Älä ole ap. moksiskaan. Naisystäväsi halusi olla rehellinen ja varmasti on ottanut jo virheistään opikseen. Eikö hänkin voisi vaihtaa ajatuksia Ellien palstoilla. Hänellä on varmasti nyt hirveän paha olla.

Armoa tarjotaan maksuttomana laajakaista ja kännykkäyhteytenä yläkertaan. Minä entisenä mustavalkoajattelijana ja suvaitsemattomuuden huippuna tässä talutan sokeaa kadun yli. Yhtä sokeita ollaan molemmat.

Siirrät pettymyksesi omaan ex:si tähän uuten naiseen.
Mitähän kummaa se sinua vaivaa mitä hän on entisessä elämässään tehnyt? Ei ymmärrä.
Yleensä nämä kakkossuhteessa olleet/olevat hakevat rakkautta, ei muuta. Ja jos se on ihmisen suurin synti, niin eipä ole paha.

nainen sentään tunnusti sinulle teon,jolla ei ollut mitään tekemistä teidän kanssa.
Hänhän olisi voinut olla puhumattakin,etkä olisi koskaan saanut tietää:tiedätkö mitkä olivat naisen olosuhteet?olisko aviomies pettänyt ensin esim?
Minusta on tosi lapssellista puhua huoraajasta..inhottavaa.
Kyllä meillä naisillakin riittää näitä pettäjiä avioliitossakin.tuntuu,että puolet ukoista ovat pettäneet minunkin tuttavapiirissä.
Eron jälkeen nämä samaisilla miehillä on jo uusi nainen,eikä kukaan puhu huorinpukista.Miehille sallitaan vapauksia yhä edelleen..
Mutta,jos sinusta tuntuu,ettet anna suhteelle mahdollisuutta,niin ei sitten

Eihän sinun tarvitse reagoida mitenkään. Ja oikeassa olet,kerran pettänyt on potentiaalinen uusija. Varsinkin ne , jotka pettävät ilman mitään syytä vain sen takia, että voivat tehdä niin. Hyvää jatkoa sinulle!

Mielestäni ei pidä paikkaansa tuo, että jos kerran pettää, pettää aina. Itse vakiinnuin 19-vuotiaana ja avioliittoni kesti 10 vuotta. Petin miestäni jo parin vuoden päästä suhteemme alettua ja sitä jatkui loppuun asti lukemattomia kertoja. Syy oli se, että emme koskaan sopineet yhteen eivätkä elämänarvomme millään tavalla käyneet yksiin. Luulin suhteemme alussa olevani rakastunut (lapsellisena ja nuorena luultavasti ihastuin vain upeaan ulkokuoreen), mutta myöhemmin olen tajunnut ettei siinä ollut oikeaa rakkautta luultavasti kummaltakaan puolelta. Kun muutama vuosi oli kulunut, lähteminen ei sitten enää ollutkaan niin helppoa.
Vuosia eroni jälkeen tapasin miehen, jonka kanssa kaikki synkkasi alusta asti. Rakastan häntä todella enkä ikinä pettäisi, en koskaan satuttaisi häntä niin. En edes tunne vetoa muihin miehiin.

Joo, o...naisen ei kannata ollakoskaan rehellinen. Naisen tulee olla virheetön. Ainakin, jos meinaa miehen ""saada"". Pitää olla tosi mies, että kestää naisessakin ihmisen ja inhimillisyyden. Nainen todennäköisesti ajattelee, kunhan surustaan pääsee, että hyvä kun menit, et ollut hänen arvoisensa erinomaisuuksinesi. Miksi sinua petettiin, näetkö itsessäsi mitään vikaa, syytä?

Hän ei vain heti usko, miten ajattelet. kerro se hänelle rehellisesti. Tietääpä hänkin sen jälkeen, millainen sinä olet.

Mitä hemmettiä enää kyselet tälläisillä palstoilla mitä minä tekisin !!!! Olethan aikaisemminkin päätöksesi tehnyt vai liekö ajan kuluksi kirjoittelet. herää pahvi,ehkä kulunut fraasi mutta käytä nyt ukko sitä järkeäsi jälleen. -Saat elämäsi kuntoon juur niinkuin olet sen ajatellutkin !

Eipäs hätäillä... Oletkos puhunut onko hän miten pettämisen kokenut? Itselläni on tuttavia jotka ovat pettäneet ja luotan että eivät petä enää... Näitä tuttavia on miehissä ja naisissa. Osa on koenut sen pettämisen taakkana ja päättäneet etteivät enää parisuhteessaan petä oli mikä oli. Ja tilaisuuksia olisi oluut, niin ja vaikka partreni ei parhaammasta päästä ihmisenä olekkaan niin silti nämä uskollisuuspäätöksen tehneet ovat pysyneet päätöksessään. Eli se riippuu onko ihminen käsitelyt asiaa eteenpäin. Tää on mun mielipide, eihän mutavalkoisuus kuulu kuin murrosikään siitä kun kehittyy niin elämässä löytyy myös muita sävyjä;)

Hyvä neuvo oli tuo, että kerro sinä vuorostasi naiselle REHELLISESTI mitä hänestä ajattelet ( ja niillä samoilla sanoilla kun meillekin kuvailit)

Sen jälkeen voit naiselta kysyä, haluaako hän vielä olla kanssasi.

Luulen, että nainen tekee ratkaisunsa itse, eikä meidän apua enää tarvita ""jatkammeko vai emme""-tilanteeseenne :)

""Kertokaa, mitä teen? En halua suhteeseen entisen huoraajan kanssa!""

No olisiko hyvä ajatus olla menemättä suhteeseen entisen huoraajan kanssa?

Jokainen voi jeesustella siitä miten naisellekkin pitää sallia virheitä ja kuinka tämä on muka joku itseluottamuskysymys jne jne, mutta ei kyse ole näistä.

Et pysty selvästikkään tuota naista kunnioittamaan hänen menneisyytensä tähden joten parempi molemmille että unohdat tämän tapauksen. Jos alatte seurustella ja sitten kun se huono päivä tulee naisesi saa niskaansa kaiken senkin paskan joka kuuluisi oikeastaan exällesi.

Eli ei tule toimimaan. Unohda koko juttu.

Olen itse 41 v nainen. En ole koskaan eläissäni ollut uskoton vaikka tässä vuosien varrella on ollut mahdollisuus. En myöskään suvaitsisi lähimmäisissäni uskottomuutta. Jos kerran on kumpaaninsa valinnut niin pitäisi pystyä luottamaan siihen että voi luottaa kumpaaniinssa.

Lähin ystäväni oli 3 v sitten uskoton, hän pomppi kenen kanssa tahansa vaikka oli naimisissa. Suurin huoleni oli että hän saa jonkun taudin tai hänet kolkataan jollakin takakujalla.

Tuin häntä mutta ajattelin että minusta ei olisi tuohon. Ystäväni on tänä päivänä eronnut ja hän on tavannut uuden kaverin, todella mukavan ja olen hyvin onnellinen hänen puolestaan.

Itse olen aina ollut ärsyttävän uskollinen omaa ystävääni kohti, voi olla että ""se oikea"" ei ole tullut vastaan tai sitten kerta kaikkiaan en ole uskoton tyyppi.

Arvostan ihmisiä jotka ovat uskollisia ja tunnollisia, jumalanpelkääviä uskonnollisia tyyppejä jotka paheksuvat elämää en voi taas ymmärtää

Minä

Toi on ihan totta ja oikeutettua ajattelua, että sellainen ihminen joka aiemmissa parisuhteissaan on katsonut oikeudekseen pettää tekee sitä todennäköisesti vastakin.

Toinen asia on sitten se, että millä takaat että ihminen joka aiemmin ei ole pettänyt ei tekisi sitä jatkossakaan. Et millään. Ei ihmisen aikaisempi käytös mitään 100 % varmuutta uskollisuudesta tulevaisuudessa anna. Shit happens, kuten monasti olemme yksi sun toinen voineet todeta.

Hänhän oli sinulle rehellinen ja kertoi
mitä on aikaisemmin tehnyt. Eihän hän sinua
ole pettä'nyt. Jokainen liitto on uusi ja erilainen.
Eikä myöskään pidä paikkaansa että joka liitossa
petettäisiin jos yhdessä pettää.
Sinuna kyllä antaisin mahdollisuuden, eikä meistä
sitäpaitsi kukaan ole täydellinen, muista sinäkin se.

Yhteistyössä