miepiteitä: lemmikiksi marsu yms. pieni lemmikki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pets friend
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pets friend

Vieras
Mietin että hankkisin meille lemmikiksi jonkin pienen eläimen, esim. marsun tai vastaavan. Meillä 3 lasta, nuorin 3v ja vanhin 6v.

Lemmikin hoitamisesta vastaisin minä, kuitenkin sen pitäisi viihtyä yksikseenkin n. 8-10h päivässä kun ei olla kotona. Kotimme on pienehkö joten mitään isompaa lemmikkiä emme voi siitäkään syystä hankkia ja samasta syystä akvaariokaan ei sovi meille.

Ehdotuksia?

Hamsteri(syyrialainen="kultahamsteri") on iloa ja seuraa. Puput ja marsut on seurallisia, mutta jos noin paljon "joutuu" olemaan yksin(tai siis keskenään, koska marsuja ja pupujahan sitten kaksi!!) ei kesyynny niin helposti.

Marsut on ihania, itellä ollut teininä kolme. Mutta ne on myös tosi seurallisia, että vaatii paljon seurustelua ja vapaana oloa. Häkkikin täytyy olla aika suuri. Että ehkä sitten mielummin joku hamsteri, jotka nukkuu päivisin.

Meillä ollut marsuja, ja ovat kuiteskin niin "seurallisia". että tarvitsevat kaverin. Meiltä kuoli juuri ennen joulua toinen nykyisistä marsuistamme, ja kovasti on yksin ja ihmeissään tämä jäljelle jäänyt:O(. 2 tyttöä lienee ideaali, mutta kaipa pojatkin keskenään tulevat toimeen, ainakin jos ovat samasta poikueesta, ts.veljeksiä:O).

Hamsteritkin kait ihan jees, mutta ovat kovasti herkkiä sairastamaan ja sitten taas kuolevatkin helpommin ja nuorempina.

Kirjastosta olen itse lainannut eri jyrsijöistä kirjoja, ja saanut niistäkin monta hyvää vinkkiä ja oikeeta tietoa siitä, millainen otus meille sopisi. Huolenpitoa ja vaivannäköähän vaativat kyllä marsutkin siinä missä elolliset olennot muuteskin, mutta ovat kyllä aika vekkuleita kavereita!

Rotta on ihana ja helppo käsitellä, seurallinen ja oppivainen. mutta vaatii rotta-kaverin.

Hamsteri heräilee vasta illalla, marsu stressaantuu helposti.

ahaa suosittelette siis hamsteria.
Juu ja niin, ei siis tule lasten lemmikiksi vaan koko perheen lemmiksi. Pitänee ottaa lisäselkoa noista hamstereista. Rottaa ehdotin miehelle joskus, mutta ei mies innostunut ajatuksesta.

Hamsterista ei oo mitään seuraa. Nukkuu aina. Ja haisee pahalle sen vessa, vaikka joka toinen päivä siivoon sen. YÄK. Sohvalla kun istun niin tuo haju tulee sinne asti.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Muista se, että hamsteri on lyhytikäinen ja ilta- ja yöeläin. :)

Roborovski kukkuu myös päivisin ja jos 3-5 vuotta (minulla useimmat eläneet 5 vuotiaiksi) on lyhyt ikäinen...
Ei oo haissu mun hamsterit vaikka olin tosi laiska siivoamaan, vessan purut yms kun tyhjensi ja vaihtoi kerran viikossa.

Yhteistyössä