mielummin teiniäiti kun...

  • Viestiketjun aloittaja Hannele
  • Ensimmäinen viesti
Hannele
..kolmekympin kriisissä painiskeleva yhden lapsen uraäiti.
ite oon 20 vuotta ja kuusviikkosen tytön äiti, ja jo nyt musta tuntuu että mä oon kohta liian vanha tekemään lisää lapsia. tosin en kyllä yhtään itseäni tunne teiniäidiksi, enkä kyllä sitä olekkaan, ainakaan omasta mielestä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 14:24 Hannele kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 14:22 NeitiNasu kirjoitti:
... kolmenkympin kriisissä paineskeleva yhden lapsen uraäiti?? :eek:
...no vastakohtana teiniäiti nimitykselle...
No mä en ymmärrä tällasta vastakkain asettelua. Teiniäiti tai ei: useimmassa äidissä on ne omat vahvat mutta myös heikot puolet iästä riippumatta: tai siinä mielessä ehkä tämä on sidonnainen myös sen iän kanssa, että saattaa tuolla 30+ olla sitä kärsivällisyyttä esimerkiksi olla enemmän kuin meillä nuoremmilla, meillä taas vastaavasti voi olla yövalvomisien suhteen helpompaa. Tai sitten ei: ei se aina näinkään mene. Mutta vahvuudet on jokaisella omat, ja niistä olisi ehkä järkevmpää yrittää ottaa oppia toisilta kuin miettiä kuka on parempi kuin toinen taas ei. Onko nuorilla äideillä todella näin heikko itsetunto että pitää tätä teiniäitiyttä näin puolustella kovasti: koska nuoret äidit täällä äänessä ovat tästä asiasta olleet, ei ne kolmen kympin kriisissä painiskelevat.
 
hannele
joopajoo...ei tarvi ottaa noin kirjaimellisesti kaikkee. sanoin tuon ihan vertauskuvallisesti. ja sitäpaitsi mitä tuohon huonoon itsetuntoon ja puolustamiseen tulee niin ei, minulla ei ole huonoitsetunto kun huutelen täällä teiniäitiden puolesta vaan siksi että yksinkertaisesti OLEN MIELUMMIN TEINIÄITI kun (okei, ei kolmenkympin kriisissä oleva uraäiti vaan,) 30 vuoden iässä ensimmäisen lapsensa tekevä äiti.
oliko paremmin ilmaistu neiti nasu?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 14:48 hannele kirjoitti:
joopajoo...ei tarvi ottaa noin kirjaimellisesti kaikkee. sanoin tuon ihan vertauskuvallisesti. ja sitäpaitsi mitä tuohon huonoon itsetuntoon ja puolustamiseen tulee niin ei, minulla ei ole huonoitsetunto kun huutelen täällä teiniäitiden puolesta vaan siksi että yksinkertaisesti OLEN MIELUMMIN TEINIÄITI kun (okei, ei kolmenkympin kriisissä oleva uraäiti vaan,) 30 vuoden iässä ensimmäisen lapsensa tekevä äiti.
oliko paremmin ilmaistu neiti nasu?
Ei oikeastaan. Se joka sopii sulle ei ehkä kaikille. Minäkin olen nuori äiti mutta ymmärrän myös että ei se kaikille sovi niin. Toisille sopii paremmin tehdä ensimmäinen, mahdollisesti ainokainen sitten vasta 30+, ja joillekin se ei ehkä ole kovasta halusta huolimatta vaan onnistunut aiemmin. Minä olen kaikkein mieluiten ylipäätään äiti, onnellinen toki siitä että nuorena lapsen sain ihan kuten olin haaveillut. Mutta kaikki eivät haaveile.

 
hannele
no eipä tietenkään sovi kaikille mutta korostan yhä että se sopii minulle ja minun mielipide on että olen mielummin se teiniäiti(vaikka nimitys onkin typerä) ja en ole väittänytkään että se teiniäitiys on ainut ja oikea. tehköön kukakin lapsensa silloin kun haluaa, vanhana tai nuorena. Aloitin vaan tämän keskustelun sillä mielellä kun olen muutamaan otteeseen törmännyt tuohon että nämä jotkut vanhemmat osapuolet parjaavat teiniäideille ja ajattelin vaan ilmaista että minä mielummin teen ne lapset nuorena ennemmin kuin sitten MYÖHEMMÄLLÄ IÄLLÄ.
 
punaposki harmaana
TÄYTYYKÖ SITÄ AINA HELKUTTI VIE TOITOTTAA MITEN NUORENA NIITÄ PENTUJA ON PUSANNU MAAILMAAN!!!!!! ei se ole mikään helkutin saavutus jos on hankkinut lapsia alle 20 vuotiaana!!!!! kaikki äidit on yhtä hyviä ja parhaita omille lapsilleen iästä riippumatta joten ihan oikeesti voisko antaa jo olla tuo teini-äiti-hehkutus!!!!!!
 
höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2004 klo 13:10 punaposki harmaana kirjoitti:
TÄYTYYKÖ SITÄ AINA HELKUTTI VIE TOITOTTAA MITEN NUORENA NIITÄ PENTUJA ON PUSANNU MAAILMAAN!!!!!! ei se ole mikään helkutin saavutus jos on hankkinut lapsia alle 20 vuotiaana!!!!! kaikki äidit on yhtä hyviä ja parhaita omille lapsilleen iästä riippumatta joten ihan oikeesti voisko antaa jo olla tuo teini-äiti-hehkutus!!!!!!
no miks sitäkin sitte hehkutetaan että miks oot nuo pentus nuin nuorena tehny ku jää nuoruus elämättä!!!!!
 
punaposki harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2004 klo 16:02 höh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2004 klo 13:10 punaposki harmaana kirjoitti:
TÄYTYYKÖ SITÄ AINA HELKUTTI VIE TOITOTTAA MITEN NUORENA NIITÄ PENTUJA ON PUSANNU MAAILMAAN!!!!!! ei se ole mikään helkutin saavutus jos on hankkinut lapsia alle 20 vuotiaana!!!!! kaikki äidit on yhtä hyviä ja parhaita omille lapsilleen iästä riippumatta joten ihan oikeesti voisko antaa jo olla tuo teini-äiti-hehkutus!!!!!!
no miks sitäkin sitte hehkutetaan että miks oot nuo pentus nuin nuorena tehny ku jää nuoruus elämättä!!!!!
no se onkin molemmin puolin... että ei tartte kumpienkaan hehkuttaa että miten nuori tai miten vanha....
 
typy
ehkäpä aloittaja tarkoitti todellakin sitä, että saa MIELLUUMMIN lapsensa nuorena, kuin vanhempana, pitikö tuostakin nyt rueta kiistelemään? hälle nyt vain passas nuorena saaminen, joillekkin ei.
mielelläni täällä pyörin lähes teini äitinä, vaan alkaa pikku hiljaa ketuttaan, kun aina aloituskirjoittajan sanat vääristetään päin #&%£$!*. lukekaa teksti rauhassa ja harkiten, niin se keretään ehkä ymmärtää koknaisuudessaan, ennenkuin laittanut vali vali oink oink -viestiä.
ja vastaus: minäkin pyöräytin mieluummin nuorena mukulan, kuin sitten vanhempana. itelläni on raja 25v, jotta siihen mennessä haluan kaikkien lapsieni olleen syntynyt. tämä ei kaikille passaa, mutta minulle erittäin hyvin.
 
typy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2004 klo 13:10 punaposki harmaana kirjoitti:
TÄYTYYKÖ SITÄ AINA HELKUTTI VIE TOITOTTAA MITEN NUORENA NIITÄ PENTUJA ON PUSANNU MAAILMAAN!!!!!! ei se ole mikään helkutin saavutus jos on hankkinut lapsia alle 20 vuotiaana!!!!! kaikki äidit on yhtä hyviä ja parhaita omille lapsilleen iästä riippumatta joten ihan oikeesti voisko antaa jo olla tuo teini-äiti-hehkutus!!!!!!
hmm...tämähän on nimen omaan nuorimpien äitien palsta, täällä puhutaan nuoruuden tapahtumista, en katso sitä hehkutukseksi.
samalla laillahan sitä voisi mennä 30 ikästen palstalle huutaan: mitä te hehkutatte kun ootte tässä iässä saanut lapsen.
tämä nimen omaan ON alle 20 ikäisten palsta.
 
punaposki harmaana
kyllä kyllä niinhän tämä on nuorien äitien palsta ja itse kuulun myös tänne, mutta olen yleisesti en vain täällä nähnyt miten jotkut hankkii vaan lapsia ajattelematta seurauksia ja sitten toitotetaan että kun olen niin nuori ja m8inähän pystyn kyllä hoitamaan lapseni ja taas toisesta suunnasta että sinä olet niin nuori ja et varmaan pysty hoitamaan lastasi.... jos esim. 15 vuotias saa lapsen kyllä hän osaa siitä huolen pitää jos tahtoo ja aivan hyvin 30 voi jättää huolehtimatta lapsestaan ja lorvia kapakoissa... et sitä vaan että tämä ikäkysymys on kyllä menettänyt rajansa....
 
typy
punaposki: puhut kyllä totta. oli ikä mikä vaan, voi äiti olla hyvä tai sitten se kapakassa rellestäjä.
tästä tulikin ideaa: käyttekö kuin usein viihteellä/tuulettumassa, kun teillä on vaavit?
itse käyn enintään 2 kertaa kuussa. yleensä mä käyn tyttöjen kanssa ja mies sitten ukkojen kanssa. eli vuorotellaan lapsen hoidossa, jotta toinen tuulettuu.
hyvin harvoin viedään mummolaan hoitoon, jotta päästään yhdessä.
 

Yhteistyössä