Mieltäni lämmitti, toisaalta haikea mieli

19.08.2006
887
0
16
Laitoin viestiä jo täysi-ikäiselle kummi pojalleni ja toivotin hyvät joulut (siksi viesti kun oli ulkomailla). Laitoin samalla että ilmoittaa tilinumeron että laittaisin vähän joulu rahaa. Vastasi heti viestiin ja kiitteli joulutoivotuksista ja toivotteli meille myös ja sit laittoi et ei anna tilinumeroa koska on niin tyytyväinen jo siitä että laitoin joulutoivotuksen, olin kuulemma ainut kummi joka toivotti joulut ja tuli jo siitä hyvälle mielelle (pojalla seitsemän kummia).

tulin hyvälle mielelle että miten ihana kummi poika minulla onkaan, arvostaa tälläisiä asioita. samalla mietin että miksi monet kummit unohtavat kummilapsensa? Vaikka tämäkin lapsi on jo 18-v mutta eihän se tarkoita että hänet pitäisi unohtaa? Vaikka kummin velvollisuus "loppuu" 15-v niin pitääkö lapsi unohtaa täysin? Kai sitä voi joulutoivotukset laittaa ja onnittelut synttäreinä? ei se lahja ole aina pääasia vaan nuoret osaa arvostaa myös muistamista

Mä vien yhä kummeilleni joulutervehdyksen, vaikka olen yli 30v. Opiskeluaikana taisi olla muutama hiljainen vuosi, ennenkuin tajusin, että velvollisuus kummien muistamiseen on siirtynyt vanhemmilta mulle. Ja mä kutsun heidät yhä mun synttäreilleni, saavat samalla nähdä mun vanhempiani ja muistella menneitä.

Yhteistyössä