mieliteoista

Minulla on ollut kaikkia mitä ihmeellisempiä ruokamieltymyksiä, mutta nyt olen aivan hulluna autotallien/kellarien/varastojen hajuun... "kivipöly", betoni, hiekka - kaikki sellaiset tuoksuvat jotenkin ihanilta... Välillä sorakasat houkuttaa niin, että niitä tekisi mieli nuolla! :LOL: :ashamed:

Mistä tämä mahtaa kertoa...?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:15 Arjaana kirjoitti:
Minulla on ollut kaikkia mitä ihmeellisempiä ruokamieltymyksiä, mutta nyt olen aivan hulluna autotallien/kellarien/varastojen hajuun... "kivipöly", betoni, hiekka - kaikki sellaiset tuoksuvat jotenkin ihanilta... Välillä sorakasat houkuttaa niin, että niitä tekisi mieli nuolla! :LOL: :ashamed:

Mistä tämä mahtaa kertoa...?
Ei voi olla totta aivan kuin mun suusta, just toi "kivipöly" aaah :p Sitä kun sais söydä, mut ei oikee viiti. Ulkona rupee kuola oikein valumaan, kun näkee ihania hiekka/kivikasoja.

mistä tosiaan johtuu??? Ei esikoisesta ollu samaa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:15 Arjaana kirjoitti:
Minulla on ollut kaikkia mitä ihmeellisempiä ruokamieltymyksiä, mutta nyt olen aivan hulluna autotallien/kellarien/varastojen hajuun... "kivipöly", betoni, hiekka - kaikki sellaiset tuoksuvat jotenkin ihanilta... Välillä sorakasat houkuttaa niin, että niitä tekisi mieli nuolla! :LOL: :ashamed:

Mistä tämä mahtaa kertoa...?
Minulla samanlaiset mielihalut joka raskaudessa! Olen jopa joutunut kuivaa multaa maistelemaan, tosin hyvin pienissä määrin :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:32 vieras kirjoitti:
joo, ja bensan tuoksu on tosi hyvä! :p ja kieltämättä, minuakin houkuttaa käydä kellarissa nuuhkimassa.
OIKEESTI, onkohan tässä kyse esim. raudan puuttesta? :whistle:
Mmm.. bensa tosiaan haisee kanssa tosi ihanalle, samoin kuin maali jossain kellarissa :p niitä ei vaan viitsi kauheesti ainakaan tässä tilassa haistella... :/

Tuli mieleen joku vanha sanonta minkä olen kuullut, että odottava äiti tietää kyllä luonnostaan mitä hänen lapsensa tarvitsee ja nuolee tarvittaessa vaikka "kalkkiseinää" (-> kalkinpuute)
Mutta empä tiedä mikä puute meillä "kivipölyisillä" sitten mahtaisi olla :LOL: <br><br>
 
Liina78 harmaana
Hhe, just naureskeilin siskolle, kun hän kertoi että loppuraskaudessa teki mieli nuoleskella betonia tai syödä hiekkaa.. Jännä juttu, en osaa sanoa mistä johtuu, mut hänellä ainakin oli hemoglobiini aika alhainen. Ittellä ei ole moista ollut (eikä kyllä hemppakaan alhaalla).

Mut mun mielestä on kans ihana haistella bensaa ja maalia (En nyt toki aktiivisesti haistele mut jos jossain haisee). Sit kaikki voimakkaan makuiset purkat, blistex-huulirasva ja se aluksi kamalan makuinen Parodontax-hammastahna on mun "himoja". Hassua.
 
Taidan olla tosi erikoinen kun musta toi hiekkapöly on aina haissut tosi herkulliselta, raskaana tai ei! :LOL: Lapsena laitoin ihan oikeasti kielen joskus kiinni meidän takkahuoneen seinään, kun tykkäsin että tiiliseinä tuoksuu ja maistuu niin ihanalta. :ashamed:

Myös perunakellarin tuoksu on ihana. Ja vastaleikatun nurmikon. Onneksi tulee kesä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Minulla on ollut kaikkia mitä ihmeellisempiä ruokamieltymyksiä, mutta nyt olen aivan hulluna autotallien/kellarien/varastojen hajuun... "kivipöly", betoni, hiekka - kaikki sellaiset tuoksuvat jotenkin ihanilta... Välillä sorakasat houkuttaa niin, että niitä tekisi mieli nuolla! :LOL: :ashamed:

Mistä tämä mahtaa kertoa...?
se tuoksu ón ihan mieletönnn!! :p
 
Itse himoitsin myös toisessa raskaudessa perunoiden päältä multaa ym. :LOL: minulla himoon auttoi rautatablettien aloittaminen joita neuvolassa minulle muutenkin suositeltiin toisin kuin ensimmäisessä raskaudessa niitä ei tarvinnut syödä eikä tuollaisia himoja silloin edes ollut..
 
Vasta viimeinen kolmannes laukaisi nämä halut.. sitä ennen mikä jollekkin haisi teki pahaa... Nyt loppuraskaudessa: Huuhteluaineiden tuoksuttelu kaupoissa, tomaattien haistelu ja meetvursitin haistelu, niin ihanaa (olen ksavissyöjä ollut jo 20 vuotta)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
mulla vaihtelee nuo mielihalut.. alussa oli kaikki raikkaat.. hedelmät ym.. nyt tällähetkellä maistuu kaikki rasvanen ja epäterveellinen ruoka kuten pitsa... ja sit on tullu uus mielihalu,, salmiakki. :p
 
Viime raskaudessa oli alussa chili ja valkosipuli. Menin myös vetää Big Mäkkejä ,vaikken ole syöny punaista lihaa vuosiin :D

Sit yhdessä vaiheessa meni kaikkee raikasta, mutta myös etikkasäilykkeitä ja kaikkea hapanta. Piimää join litroittain.

Sitruunoita vedin viipaleina.

Rossossa piti joka päivä saada lasten pieni pizza, jossa vuohenjuustoa ja kaprista.

Loppuraskaudesta rakastin kellarin ja bensan hajua, autotallin hajua ym. Uskoisin olevan joku mineraalipuutos.

Tässä raskaudessa on menny mansikoita, kirsikoita, vattuja tuoreena,vesimelonia, Granny Smith-omenoita... Paitsi ihan ekoilla viikoilla vedin pakettitolkulla kalkkunametvurstia :LOL:

Kirsikkatomaatteja on molemmissa viimeisissä raskauksissa tehny mieli. Juuri tänäänkin niitä vedin rasiallisen, kuten myös mansikoita ja kirsikoita.

Ekasta raskudesta muistan himoinneeni mansikoita ja kiivejä sekä fetasalaattia ja perunamuussia. Tässäkin raskudessa olen syönyt harva se päivä fetasalaattia reilulla etikkaisella soossilla ;)

Yks mikä on uus juttu_ Dajma-suklaata tekee mieli ja salmiakkia. Edellisessä raskudessa mua ällötti kaikki makea.Tuli poika. Tyttöä odottaessa muistan olleeni koukussa suklaa-Sunday-jäätelöihin eli makeaan. Voi kun tuliskin tyttö =) Meillä on 2 poikaa ja 1 tyttö :)
 
Hmmm..pitää muistella. Esikoisesta ainakin eka kolmannes oli järkyttävä salmiakin himo, joka päivä pussillinen merkkareita tai muita mässytettäviä salmareita. Sitten jossain vaiheessa söin nuudeleita ja tonnikalaa sekaisin (tämä on kai tulossa taas kohta, koska ostin yks päivä ko. tuotteita ihan vaistomaisesti, vaikkei yleensä syödä niitä). Ruisleipä paksulla juustokerroksella ja kaakao maistui myös. Loppukeväästä, ennen laskettua aikaa, vetelin jäätelöä aika urakalla niin ja piimää.

Nyt tokaa odottaessa vihreät omenat tekevät kauppansa samoin ruisleipä juustolla. Maito ja kahvi tökkivät taas kuten ekallakin kertaa. Yleensä molempia menee päivässä paljon. Rasvaisia ruokia ei kauheasti tee mieli eikä sipsejä tms. Salmiakkia on ollut pakko ostaa vasta pari kertaa.
 

Yhteistyössä