Mielipiteitäni raamatusta ja jumalasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raamattu ei ahdasmielinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raamattu ei ahdasmielinen

Vieras
Itse en voi hyväksyä homojen avioliittoja tai heidän adobtio-oikeuksia, mun mielestä se sairasta ja raamatun vastaista. Kannatan uskonnon opetuksen lisäämistä kouluihin koska monet erkaantuneet Jumalasta. Biologian opetuksessa pitäisi ottaa valtiomme tunnustettu uskonto huomioon ja opettaa sitä sen mukaisesti. Jumalan pilkka pitäisi palauttaa rikoslakiin. En ole ahdasmielinen, enemmänkin suvaitsevainen. Itse olen pienestä pitäen ottanut raamatun omakseni ja elänyt sen mukaisesti. Äänestän Kristillisdemokraatteja.

Ai kun kiva. Kiitos, kun vielä tulit muistuttamaan meitä kaikesta siitä mikä uskonnossa on pielessä.
My sentiments exactly. Uskonnot on aika mielenkiintoinen poikkeus ihmisten moraalissa. Jos porukka kuuluisi mihin hyvänsä muihin vapaa-ajan kerhoihin, jotka edustavat niin paljon naisvihaa, vähemmistöjen halveksuntaa ja tietämättömyyden ylistämistä, he joko eivät kehtaisi myöntää sitä kenellekään tai eroaisivat protestina toiminnan johdosta. Mutta kun kyseessä on uskonto, se on ihan ok. Ymmärtäköön ken haluaa :D

Provon paljastaa isot alkukirjaimet. Kristitty EI kirjoita Jumalan nimeä pienellä, ei myöskään Raamattua. Sen sijaan kristillisdemokraateille riittää pieni alkukirjain. Kaikkea sitä.

Jep, ihan hyvä provo minusta. Uskon kyllä Jumalaan ja tunnustan kristinuskoa mutta olen aivan samalla linjalla. Raamattu on aikansa tuotetta vaikka Jumalan sanaa onkin. Vertauskuvia tämän ajan esim naisen ja miehen asemasta ymmärretään tahallaan väärin. Raamattua käytetään häikäilemättömästi valta tarkoituksiinkin ja tämä on tuomittavaa. Sanoma pelastavasta Kristuksesta on kuitenkin niin vahva että se tulee läpi vertauskuvien ja väärinymmärrystenkin läpi.

Uskon muuten että kristitty yhteiskunta olisi paljon onnellisempi. Sellainen missä toteutettaisiin oikeasti lähimmäisen rakkautta ja kohtuullisuutta.

Itse en voi hyväksyä homojen avioliittoja tai heidän adobtio-oikeuksia, mun mielestä se sairasta ja raamatun vastaista. Kannatan uskonnon opetuksen lisäämistä kouluihin koska monet erkaantuneet Jumalasta. Biologian opetuksessa pitäisi ottaa valtiomme tunnustettu uskonto huomioon ja opettaa sitä sen mukaisesti. Jumalan pilkka pitäisi palauttaa rikoslakiin. En ole ahdasmielinen, enemmänkin suvaitsevainen. Itse olen pienestä pitäen ottanut raamatun omakseni ja elänyt sen mukaisesti. Äänestän Kristillisdemokraatteja.

Raamattu on jo vanha satukirja, eikä sovellu enää oppaaksi tänäkään päivänä.

Yhteistyössä