Mielipiteitä: salaa naimisiin, juhlat sukulaisille myöhemmin..

Onko ihan tökeröä mennä salaa naimisiin ja sen jälkeen laittaa sukulaisille kortti/kutsu, jossa jotenkin nätisti ilmoitetaan, että "olemme menneet naimisiin ja tervetuloa pieneen juhlaan/kahvitilaisuuteen"?

Ja uskon, että varmasti on tökeröä monen suuristä häistä intoilevan mielestä, mutta haluaisin nyt ihan objektiivisia mielipiteitä.
Olemme vain sen tyyppisiä ihmisiä, ettemme halua mitään härdelliä. Olemme olleet yhdessä jo useita vuosia ja haluaisimme vain virallistaa liittomme kahdestaan...ei siihen muita tarvita; sehän on meidän kahden välinen tärkeä asia.

Mitä siis ajattelisit, jos saisit joltain sukulaiselta em. kortin/kutsun??
 
juuh
Tökeröä? Teidän häät, teidän elämä, teidän tavat. Mun mielestä ei ole missään nimessä tökeröä tehdä niinkuin itse haluaa ja kutsua lähimmät juhlimaan iloista asiaa kanssaan.
Ajattelisin: "Kiva kun on juhlat".
 
"mie"
me menimme salaa naimisiin melkein 9vuotta sitten :) oli kanssa alussa ajatus, että pidamme juhlat myöhemmin, mutta sekin niinkun jäi..... ....pitimme kyllä kakkukahvit, kun porukat kuulivat, että olemme naimisissa.

eli itse en ihmettelisi tälläistä kutsua sen kummemmin :)
 
No vähän ehkä ihmettelisin et miksi sitten kahvittelun merkeissä juhlia enää jos kerran halunneet salaa kahdestaan sanoa tahdon, mut tämä jäis vaan mun hiljaiseks ihmettelyks en parille sitä sanois. Kävisin onnittelemassa ja kahvittelemassa.
 
juuh
Mutta et olisi loukkaantunut, ettei sinua kutsuttu todistamaan itse vihkimistä?
...tätä pitäisi varmaan kysyä äideiltä ja isiltä, joilla naimaikäisiä lapsia..
Niin, kyllähän sitä äitinä voisin hieman pettyä, mutta helpottaisi, jos tietäisi ettei ketään muutakaan ollut tilaisuutta todistamassa :) Vanhemmille se voi kyllä olla kova paikka, mutta kyllä nekin sen hyväksyy.
 
No vähän ehkä ihmettelisin et miksi sitten kahvittelun merkeissä juhlia enää jos kerran halunneet salaa kahdestaan sanoa tahdon, mut tämä jäis vaan mun hiljaiseks ihmettelyks en parille sitä sanois. Kävisin onnittelemassa ja kahvittelemassa.
Mä en ihmettele. Jos ajattelee mun äitiä ja siskon anoppia niin paljolta säästyivät salavihkimisellä.
 
"tupuna"
Olisin iloinen juhlaparin puolesta. Se on teidän juhla ja itse päätätte, miten sen vietätte.

Meillä oli aikomus mennä salaa naimisiin, koska itse asia on minulle tärkein, ei juhlat. Ja meillä on laaja suku, joten vieraita olisi tullut kiitettävästi kun olisi pitänyt kutsua tuo ja tuo ettei vaan tule loukkaantumisia mistään suunnalta.
No, ajattelimme sitten, että kutsutaan omat vanhemmat mukaan. Siitäpä seurasi sitten vanhempiemme "salaliitto". Olivat selkämme takana suunnitelleet kaikenlaista ja kutsuneet mukaan ylimääräisiä vieraita. Tämän saimme vahingossa selville pari päivää ennen häitä. Ja ei ollut mukavaa tällainen, koska kyse oli MEIDÄN KAHDEN juhlasta. Vanhempamme toki tarkoittivat hyvää, mutta kyllä meiltä olisi asiaa pitänyt kysyä.
Voin sanoa, että naimisiinmenopäivänä tunnelma oli kaikkea muuta kuin katossa kaikilla osapuolilla. Olisi pitänyt perua koko homma ja mennä naimisiin todellakin salassa myöhemmin. Oli kyllä sellainen farssi koko hääpäivä.
Itse ainakin tulen kunnioittamaan lasteni päätöstä mahdollisen naimisiinmenon suhteen. Menivätpä salaa tai julkisesti niin olisin onnellinen heidän puolestaan.
 
Mä en ihmettele. Jos ajattelee mun äitiä ja siskon anoppia niin paljolta säästyivät salavihkimisellä.
No älä sä ihmettele, minä ihmettelisin. Mulla on ystäviä jotka on tehny tuon salaa kahdestaan naimisiin mut se on sit ollu vaan ilmotus heiltä et näin tehtiin ei juhlita mitenkään. Sitten on niitä jotka järjestää kaiken salassa ja viime hetkellä ilmotus "tervetuloa mukaan tärkeään päiväämme" eli tavallaan vanhemmat on pidetty ulkona järjestelyistä kun ne ei niistä ole tienny mut läheiset on silti haluttu mukaan suureen hetkeen, mut jokainen tavallaan mä vaan ihmettelin sori siitä.
 
"hei"
Eikös tuo ole aika tavallista nykyään? Ja ihan kivalta kuulostaa, jos tosiaan kutsutte viettämään hääjuhlaa. Monet kun kutsuu muuten vain "grilli-iltaan" ja vasta paikan päällä selviää, että häitä tässä vietetään. Olisi kiva jotenkin muistaa paria.
 
Keittiönoita
Jos olisi mun tyttäreni, niin loukkaantuisin. En siitä, että menevät ilman härdellejä naimisiin vaan siitä, että eivät kertoisi siitä mulle. Mun tyttäreni itse asiassa meneekin maistraatissa naimisiin ja voi olla, että siellä ei ole todistajina muut kuin maistraatin puolesta tulevat todistajat. Pienimuotoiset juhlat tyttö kyllä haluaa, mutta vasta myöhemmin, kun parille tärkeät ihmiset on mahdollista saada samoihin juhliin.
 
ei tarvikkaan käsittää
en ymmärrä miksi ne "juhlat" pitää sitten kuitenkin pitää jos tilaisuus on vain teille kahdelle. eikö voisi sitten pyytää ne sukulaiset todistajiksi ja pitää kahvitukset samalla.en käsitä
Esimerkiksi mun vanhemmat menivät salaa naimisiin ulkomailla, ja vähän hetken mielijohteesta.
Pitivät sitten juhlat kavereille ja sukulaisille kun kotiutuivat. :)
 
No me on oltu kaksissa sellaisissa juhlissa, et pari on menny aikaisemmin maistraatissa naimisiin ja sit pitänyt juhlat myöhemmin, toiset piti kolmen kuukauden kuluttua, toiset vuoden päästä.

Kieltämättä on kyl tullut hiukan sellainen olo, että alkoikin kaduttaa, ettei niitä häitä "kunnolla" järjestetty ja saatu niitä lahjoja (jotka molemmat muuten pyysivät jo kutsussa rahana).
 

Yhteistyössä