Mielipiteitä näistä (erikoisemmista) tyttöjen nimistä!

  • Viestiketjun aloittaja hmm...
  • Ensimmäinen viesti
yhden mielipide
Ensinnäkin Ei haluta tehdä meidän tytöstä mitään perus Pirkkoa, lisäksi toinen/kolmas nimi tulee olemaan Sophia/Sophie (kulkee meilla suvussa molemmilla kirjoitusasuilla).....
Tässä muutama vaihtoehto etunimeksi;

*Elva
*Freda
*Fiona
*Anisa
* Erin

Ja Sohia/e lisäksi toiseksi/kolmanneksi nimeksi mm. mietitty;

*Eliana
*Gabrielle
*Eleanor
*Amelia
*Evelyn

Ehdotelkaas yhdistelimiä ja mielipiteitä!
Lukematta muiden mielipiteitä, tässä mun mielipide:

*Evelyn Sophie Amelie*. Kutsumanimi olisikin Evelyn. Ja tuo Amelia olen muuttanut Amelie:ksi (lausuttais Amelii)

Jos on pakko ottaa etunimeksi mainitsemastasi listasta niin sitten näin:

*Erin Sophie Eleanor*.
 
aloittaja
Jeps, eli miehellä sukujuuret juurikin saksassa ja hänen sukukirjastaan tuo Freda nimi bongattiin, mun mielestä sopii kyllä suomessakin tytölle. Siksi ei haluta "pirkkoa" yms. nimeä, koska haluamma kansainvälisen nimen kuitenkin. Ja lopuksi vielä että meillä on saksalainen sukunimi ei möttönen.
 
vierailija
Itse en antaisi Elva nimeä tyttärelle, enkä liioin Fredaa... mutta se johtunee sukurasitteesta, en voi kuvitella miltä nimi Elva tuntuis ruotsinkielisistä sukulaisista...

Fiona ja Erin on kovin kauniita etunimiksi! Anisaa en oikein.. tiedä mitä siitä meinaisin...
Fiona Sophia Amelia voisi sopia, kaikki loppuu aa:han olematta liian samanlaisia, toisaalta pelkkä Fiona Sophia kuulostaisi kauniilta sekin. (Periaatteella "miksi korjata jotain mikä ei ole rikki".)
Erin Sophie Evelyn tai Erin Sophia Eleanor olisivat kauniita!
Eliana on hieman kummallinnimi - siis ei sovi suuhuni, kun taas Gabrielle on turhan pitkä ja tylsä... (eng. nickname "Gabby", blähh)

Tulethan sitten kertomaan minkä nimen tyttönen sai! Olisi kiva tietää!
Elva on ihan hyväksytty nimi ruotsinkielisille, ja kaunis sen lisäksi, ps itse suomeruotsalainen
 

Yhteistyössä